67-73 konehuoneen mittoja?

On sulla muodot Mustangin...
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 554
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

67-73 konehuoneen mittoja?

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Kuinka leveä on 67-73 mussen konehuone iskaritornien kohdalla? Miksei myös vanhempien mitta kiinnostaisi. Kuvissa näyttää aika kapoiselta.

Lähinnä haussa olisi leveys pakokanavien kohdalla eli riittääkö leveys 5.0 motilla noiden nykyisten turbopakosarjojen kanssa, jotka on tehty pari senttiä 5.0 fox-koppa mussen turbosarjoja kapeammiksi. Onko iskaritorneissa varaa muokata ja saada sitä kautta tarvittaessa lisätilaa? Riittävä tieto olisi mitta 302 koneen tiivistepinnasta iskaritorniin.

Ei ole vielä omaa mustia pihassa, niin hankala mittailla... :oops:
Mach1 -71
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 67-73 konehuoneen mittoja?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Juu, ei sinne mikään tuplaturbo mahdu. Laitat 429:n sinne. Jep jep, '71-'73:ssa mustangissa on lommot iskaritorneissa ja niiden kohdalta konehuoneeseen mahtuu helposti 76 cm leveä moottori -> leveä sylinterikantinen. Tuossakin on toleranssia vielä senttejä. Jonkun mielestä tuokin on ahdas, IMO tottumiskysymyksiä.

Heitä 302TT mulle sähköpostiosoitteesi niin laitan kuvia tulemaan konehuoneestani ja miten vakiomittainen 76 cm leveä 460 cid sinne menee.

Miten leveällä turbon pakosarjat nyt ovat? Lisätilan taikominen on mahdollista, vaatii peltöitä. Kysymysmerkki on kannattaako '71-'73 jousitorneja leikkailla, sillä ne ovat tosiaankin valmiiksi jo lovetetut. Jenkkikaverini otti tornit vallan pois ja laikkasi ulkopuolelta tuuman pois ja hitsasi tornin takaisin paikoilleen - ei erota alkuperäisestä millään ja touhutila parani. Etupää ratkaisuja on saatavilla erilaisia ja yksi kätevä olisi mustang II tyylinen eturunko ylä- ja alatukivarsineen. Ei ole tornit tiellä.

-Jari-
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Re: 67-73 konehuoneen mittoja?

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Jos isolohko mahtuu foksiin niin eiköhän tuplaturbo joka on foksin mitoille tehdy mahdu isolohkoautoonkin
Go tell Alice....
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 554
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 67-73 konehuoneen mittoja?

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Juu, ei tuo minun paketti kovin leveä ole, pakosarjat on aika kapeat:

Kuva

Tulikohan noissa putket 11-12cm tiivistepinnasta ulospäin, pitääpä tarkistaa.
Mach1 -71
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 67-73 konehuoneen mittoja?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Aku_81 kirjoitti:Jos isolohko mahtuu foksiin niin eiköhän tuplaturbo joka on foksin mitoille tehdy mahdu isolohkoautoonkin
Aku, foxissa on leveämpi konehuone jousitornien kohdalta mitä '71-'73:ssa eli olettamasi ei toimi. Jos konehuoneet olisivat yhtä leveät niin voisit olettaa noin.

302tt:n tapauksessa luulen että mahtuu paikalleen ilman muutoksia, sillä sarjat näyttävät hyvin kapeilta ja pítkulaisilta. Optimitilanne on missä sarjat menevät jousitornin viiston kohdalta eteenpäin, tällöin on sivutilaa käytössä maksimaalinen määrä. Koneen pystyy stemmaamaan varmasti oikealle korkeudelle.

Miksi sanoin, ettei sovi on puhtaasti siitä syystä että 302tt vaihtaisi 385-moottoriin :D On muuten pakosarjan laippa aika jyhkyä tavaraa, tuommoinen on ilo lyödä kanteen kiinni!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
pete74
Addikti
Viestit: 157
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 02:30

Re: 67-73 konehuoneen mittoja?

Viesti Kirjoittaja pete74 »

Heidt'sin etuakselin kanssa mahtuu varmasti....
Niin, meinas unohtua että sitä saa vaan 65-70 malleihin (jos en väärin muista).
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: 67-73 konehuoneen mittoja?

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tuleeko turbo koneen etu- vai takapuolelle?
Kunhan olet jousitorneista selvinnyt niin takana kuskinpuolella tilan vie simpukka (voi tietenkin vaihtaa hammastangoksi). Koneen etupuolella saattaisi olla paremmin tilaa. Ongelma ei varmaankaan ole jousitornit, pakosarjat ja turbot, vaan miten saada ilmaputket sopimaan. Lisäksi runkoaisat saattaa aiheuttaa tilan ahtautta.

Onnea projektille, minulta äänet 302 turbolle.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
MustangGT
Mega-addikti
Viestit: 776
Liittynyt: 24 Touko 2004, 05:46
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: 67-73 konehuoneen mittoja?

Viesti Kirjoittaja MustangGT »

302TT kirjoitti:
Ei ole vielä omaa mustia pihassa, niin hankala mittailla... :oops:

Hienoa 302TT että löysit tiesi tänne americanTaunus harrastajien joukkoon :D jakamaan tietoutta nykyteknologiasta :shock: :D
Muistan tekun alkaessa 10v sitten Itä-Suomessa ku ihmeteltiin Escottia ja Capria..:) kahdestaan opiskelevina insinööreinä!!
Kysy koppa nimimerkiltä tietoa. Tietää jotain ellei herää tälle palstalle!! :LMAO:
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 554
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 67-73 konehuoneen mittoja?

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Nojoo, meikä on kyllä vielä ihan nöösi näissä ahtokoneasioissa... :oops:

Ahtimet tulee koneeseen suurinpiirtein pakopesä ensimmäisten sylinterien kohdalle. Noita downpipejen vientiä vähän kauhulla olen ajatellutkin. Tuossa nykyisessä prokkiksessa ne sai kyllä tehtyä, mutta nuolevat kyllä vähän joka paikkaa. Tietysti hieman paremmin olisi mahtuneet, jos olisi tehnyt ne 2,5" putkesta, eikä 3". Ahtoputketkin oli tuossa kyllä oma haasteensa.

Pitäisi nyt ensin se musse saada pihaan, niin olisi edes jotain konkreettista asiassa eteen päin :?
Mach1 -71
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 67-73 konehuoneen mittoja?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ei se ahtaminen ole ongelma vaikka sinne asentaisi 385-sarjalaisen. Ostat siihen normaalit 6201 Hooker Supercompit 2 1/8" primääreillä, vedät putket takakompukkaan, pulttaat ahtimen&ahtimet takaluukkuun kiinni, sieltä paineputki konehuoneeseen ja takaluukun kansi täyteen lowersseja kuten kuplassa. Ei ahdista pakosarjojen kanssa. Valmiita kittejä saa mm. fox mustangeihin. Toimii vielä kuulemma ilman viiveitä. Jos oikeasti kiinnostaa niin "rear mounted Turbo" on se taikasana.

Tässä on yksi toteutustapa.
Kuva
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 67-73 konehuoneen mittoja?

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

pete74 kirjoitti:Heidt'sin etuakselin kanssa mahtuu varmasti....
Niin, meinas unohtua että sitä saa vaan 65-70 malleihin (jos en väärin muista).

Joo! Tilavalta näytti. Olikos muuten virkamiesten kanssa vääntöä?
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
pete74
Addikti
Viestit: 157
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 02:30

Re: 67-73 konehuoneen mittoja?

Viesti Kirjoittaja pete74 »

Ei juurikaan, mitä nyt katsastus kesti noin neljä päivää.
Tosin sen takia kun muistelivat sitä et koneen kiinnityskohtia ei sais mennä muuttelemaan ilman AKEn lupaa ja sieltä sen virkamiehen kiinnisaaminen ei ihan heti onnistunut. Sinänsä hyvä et kuitenkin osasivat kysyä AKEsta nimenomaan siltä jonka toimenkuvaan kuuluu noi muutokset eikä miltään tuuraajalta....
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 554
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 67-73 konehuoneen mittoja?

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Mitäs tollanen setti tuli rahteineen suurinpiirtein maksamaan? Jonkun hinnan löysin netistä n. $1900...?
Mach1 -71
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 67-73 konehuoneen mittoja?

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

302TT kirjoitti:Mitäs tollanen setti tuli rahteineen suurinpiirtein maksamaan? Jonkun hinnan löysin netistä n. $1900...?
Joo! Niitäkin oli kahta versiota. Kumpi versio kyseessä ja mitä setti sisältää, kun ei oikein ymmärrä tosta Lontoosta.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
pete74
Addikti
Viestit: 157
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 02:30

Re: 67-73 konehuoneen mittoja?

Viesti Kirjoittaja pete74 »

Mulla on se kalliimpi eli tämä:
http://www.heidts.com/index.cfm/page/pt ... prd145.htm

Hinta oli aika lähelle sama euroissa mitä taaloissa. Roihupellosta haettuna. En tiedä olisko saanu halvemmalla jos olisin ite tilannu mut tää oli vaivattomampi tapa.
Tosta linkistä näkee mitä paremmat jarrut yms. lisävarusteet nostais sitä hintaa.
Tohon ei kuulu hammastangon ja rattiakselin välistä pätkää eikä mitään letkuja, muuten se on aika täydellinen rakennussarja. Ne nivelet saa kyllä sieltä myös tilattua.

Niin ja tässä se halvempi:
http://www.heidts.com/index.cfm/page/pt ... prd144.htm
Vastaa Viestiin