Manuaalia Mustangiin....

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
IronHorse
Mega-addikti
Viestit: 538
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 13:18

Re: Manuaalia Mustangiin....

Viesti Kirjoittaja IronHorse »

Galaxie61 kirjoitti:
66poni kirjoitti:Tästä kommentista ei kaikki tykkää, mutta sanon kuitenkin: Amerikan autossa kuuluu olla automaattivaihteisto. Poikkeuksena ainoastaan GT Mustang. 8)
:nenu:
Empä usko tohon! On niihin joihinkin ameriikan autoihin laitettu manuaali vaihelootia ihan tehtaalla siellä isonsylen takana vaikka ei olekaan GT :nenu: :D
Mustang -67HT
kno1
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 11:52
Auto: KNO-1
Paikkakunta: Vantaa

Re: Manuaalia Mustangiin....

Viesti Kirjoittaja kno1 »

Kaverit ovat jo vastailleet kysymyksiisi todella hyvin aikaisemmin, mutta alla on sinulle ( toivottavasti) lista, josta näet hyvin tärkeän seikan, jota on syytä miettiä, jos hommaat Tremec laatikon. Kun katsot Fordeihin tarkoitettuja laatikoita, niin huomaat, että TKO500 ja TKO600 laatikot on välitetty eri tavalla. TKO500 käyttää 3.27;1 ykköstä kun taas TKO600 käyttää 2.87:1 ykkösen välitystä. Tässä on HUIMA ero. Huomioi myös, että TKO500 laatikko saa vain hyvin "pitkällä" loikkarivitosella, joka vaatii aika tiuhan perävälityksen ollakseen edes jollain tavalla ajettava. TKO600 laatikkoa saa kahdella valinnaisella 5-vaihteen välitylksellä. Olipa valintasi mikä tahansa, niin ota tällaisista teknisistä asioista etukäteen selvää, ettei tule pettymystä sen jälkeen, kun osat on maksettu. Manuaalilaatikon välityssuhteilla on erittäin tärkeä rooli auton ajettavuuden suhteen, olipa ajo pelkkää kruisailua tai vaikka radalla kurnuttamista... :-)



PS. GM laatikot eivät käy autoosi, koska niissä on laatikon kiinnityksessä eri pulttijako.




1st
2nd
3rd
4th
5th
Rev
Price

Ford TKO-500 (TCET4615)
3.27
1.97
1.34
1.00
0.68
3.00
1895.00



GM TKO-500 (TCET4616)
3.27
1.97
1.34
1.00
0.68
3.00
1895.00



Ford TKO-600 (TCET 5008)
2.87
1.89
1.28
1.00
0.64
2.56
1975.00



GM TKO-600 (TCET 5009)
2.87
1.89
1.28
1.00
0.64
2.56
1975.00



Ford TKO-600 Road Race (TCET4617)
2.87
1.89
1.28
1.00
0.82
2.56
1975.00



GM TKO-600 Road Race (TCET4618)
2.87
1.89
1.28
1.00
0.82
2.56
1975.00
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Manuaalia Mustangiin....

Viesti Kirjoittaja Fastback »

erittäin hyvä pointti kno-1:ltä. Stanu TKO600 ja road-race TKO600:n ero on viidennen vaihteen välitys. Road-race vaihteiston 5. on 0,82 eli kierrokset eivät tipu kovin paljoa neloselta isommalle vaihdettaessa, tuntuu että motti olisi heti "alueella" paremmin. Stanu TKO600:n 5. on 0,64 eli harva ylivaihde, jolla kierrokset tulevat rytinällä alaspäin. Eräässä tapauksessa 4:lla veto 6500 rpm, vitonen sisään ja kierrokset tippuvat 3400 rpm:ään. 3400 rpm:stä toipuminen kestää jos ei ole erittäin vääntävä pannu kyseessä.

Oma valintani olisi nyt TKO600 Road-race. Esimerkiksi 0,82 vaihde tiputtaa 3,70:1 perävälityksen 3,03:1, kun taas 0,64 2,37:1.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Re: Manuaalia Mustangiin....

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Kannattaa ottaa tosiaan se tiuhempi vitonen, on varmasti mukavampi ajaa. Mulla itellään on se pitkä 0.6x vitonen ja kierrokset tippuu melko alas matka-ajossa, alta 1900rpm ja satanen vauhtia. Perä 3,55 ja 225/50/16-kumekset.
Go tell Alice....
Vastaa Viestiin