Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Kyllä siinä on oma juonensa. 4V Clevelandin kansiin ei kannata laittaa 2V Clevelandin pakosarjoja, sillä pakokanavan ja peltisarjan väliin jää kauhea pykälä. 4V kanava on huomattavasti suurempi mitä 2V, minun Machissa oli moinen kötöstys, isot 4V kannet ja 2V peltsarjat - pykälä oli raju. Ei enää ihmetellyt yhtään jos vähän yritti ampua takaisin päin ja pakosarjan tiivisteitä söi kuin näkkäriä. 2V kansiin voi kyllä laittaa 4V peltisarjat jos kannen ja peltisarjan väliin jää tarpeeksi suoraa koneistettua pintaa johon pakosarjantiiviste saa itsensä tiivistettyä.
Unohtuipas sanoa, että vaikka primääri on samankokoista, niin pakosarjan laipoissa on eroja. 4V laipassa reikä on vaan suurempi mitä 2V laipassa. Sama pätee 429 vs. 429 CJ moottorissa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
no, 1 3/4 primääreillä olevat on vaan nippanappa 4v kansiin, kun mittaa ja pikkusen siistii aukon reunoja. (sen ny mitä peteP, mittoja maalin höyryissään kertoili)
näkyy monet sarjat vaan olevan, tuolla putken koolla 4v kansille.
jäivätpähän romutorilta hyppysiin ja rupesin tuumaamaan, mitä tuli hankittua josko ne joutaakin työntää telipyörän väliin.
luinpa huonosti fastbackin kirjoituksen. jos kerta laipassa on isompi reikä 4v kansille, mutteihan ihte "reikä siitä suurene" putken koko pysyy samana. tuumailin tuota laipan isompaa reikää kyllä ihtekkin.
elikäs, jos hyvän haluaa, primäärit saisivat olla mieluiten olevan isommat kun 1 3/4, 4v kansille?
primääriputken koon määrittää koneen käyttötarkoitus ja viritysaste. Vakiokuntoiselle tai hieman piristetyllekin 351 cid moottorille 1 3/4" primäärit toimivat katuajossa varmasti. Pääasia ettei heti pakokanavan suun edessä ole suurta pykälää. Laippa kun on leikattu oikeaan kokoon ja primääri työnnetty siitä lävitse ja muotoiltu laippaan, niin se menee kohtuu sulavasti. Pykälä kanavassa on pahempi mitä lieveästi kapeneva putki.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3