clevelandin peltipakosarjat.

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
voorti
Aktiivi
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Helmi 2005, 21:04

clevelandin peltipakosarjat.

Viesti Kirjoittaja voorti »

Mikä juonena 2v/4v kansille tarkoitetuilla peltisarjoilla, kun molempiin myydään sarjoja joitten primääri putket on 1 3/4in.

pakosarjan tiivisteet taas on reipaasti eri kokoiset, 2v/4v, vaikka tosiaan primäärin koko sama?

toki isommilla primääreillä varustettuja sarjoja löytyy 2v/4v kansille, sattuu vain oleen yhdet sarjat 1 3/4in ja pähkäilin kummat kummat ovat?

huonosti selvitetty kymysys :uuh:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: clevelandin peltipakosarjat.

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Kyllä siinä on oma juonensa. 4V Clevelandin kansiin ei kannata laittaa 2V Clevelandin pakosarjoja, sillä pakokanavan ja peltisarjan väliin jää kauhea pykälä. 4V kanava on huomattavasti suurempi mitä 2V, minun Machissa oli moinen kötöstys, isot 4V kannet ja 2V peltsarjat - pykälä oli raju. Ei enää ihmetellyt yhtään jos vähän yritti ampua takaisin päin ja pakosarjan tiivisteitä söi kuin näkkäriä. 2V kansiin voi kyllä laittaa 4V peltisarjat jos kannen ja peltisarjan väliin jää tarpeeksi suoraa koneistettua pintaa johon pakosarjantiiviste saa itsensä tiivistettyä.

Unohtuipas sanoa, että vaikka primääri on samankokoista, niin pakosarjan laipoissa on eroja. 4V laipassa reikä on vaan suurempi mitä 2V laipassa. Sama pätee 429 vs. 429 CJ moottorissa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
voorti
Aktiivi
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Helmi 2005, 21:04

Re: clevelandin peltipakosarjat.

Viesti Kirjoittaja voorti »

no, 1 3/4 primääreillä olevat on vaan nippanappa 4v kansiin, kun mittaa ja pikkusen siistii aukon reunoja. (sen ny mitä peteP, mittoja maalin höyryissään kertoili)

näkyy monet sarjat vaan olevan, tuolla putken koolla 4v kansille.

jäivätpähän romutorilta hyppysiin ja rupesin tuumaamaan, mitä tuli hankittua josko ne joutaakin työntää telipyörän väliin.
voorti
Aktiivi
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Helmi 2005, 21:04

Re: clevelandin peltipakosarjat.

Viesti Kirjoittaja voorti »

luinpa huonosti fastbackin kirjoituksen. jos kerta laipassa on isompi reikä 4v kansille, mutteihan ihte "reikä siitä suurene" putken koko pysyy samana. tuumailin tuota laipan isompaa reikää kyllä ihtekkin.

elikäs, jos hyvän haluaa, primäärit saisivat olla mieluiten olevan isommat kun 1 3/4, 4v kansille?
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: clevelandin peltipakosarjat.

Viesti Kirjoittaja Fastback »

primääriputken koon määrittää koneen käyttötarkoitus ja viritysaste. Vakiokuntoiselle tai hieman piristetyllekin 351 cid moottorille 1 3/4" primäärit toimivat katuajossa varmasti. Pääasia ettei heti pakokanavan suun edessä ole suurta pykälää. Laippa kun on leikattu oikeaan kokoon ja primääri työnnetty siitä lävitse ja muotoiltu laippaan, niin se menee kohtuu sulavasti. Pykälä kanavassa on pahempi mitä lieveästi kapeneva putki.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
voorti
Aktiivi
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Helmi 2005, 21:04

Re: clevelandin peltipakosarjat.

Viesti Kirjoittaja voorti »

kiitoksia, tapaukseen saatu valoa.
Vastaa Viestiin