S197 madaltaminen ja säädöt

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
FINGT
Aktiivi
Viestit: 148
Liittynyt: 28 Tammi 2007, 09:05

S197 madaltaminen ja säädöt

Viesti Kirjoittaja FINGT »

Paketissa odottaa Steedan 1" & 1.25" madallusjouset asennusta.
Ostin jousien mukana myös camber säätöpultit, mutta nyt alkoi arveluttamaan niiden käyttö. Lueskelin tuossa jenkkifoorumilta että kun noi asentaa niin pitäis jotain reikiä porailla isommaksi jne. joten ei oikein siihen kiinnosta alkaa.

Ajattelinkin että kuinkahan tuo 1" madallus keulasta alkaa tuhoamaan renkaita, että pitäneekö tässä katella muita osia.

Onko muilla kokemusta ?

Mieluummin uhraan pari sataa osiin kuin että tuhoan renkaat esim puolessa ajassa normaalikulumiseen verrattuna.

Ja jos niitä osia pitää laittaa niin mikähän se olis kohtuullisin/helpoin/paras tapa ?
Yläpäähän camberplates kuten ohessa http://www.stangmods.com/Adjustable-Cas ... 2040mw.htm

tai tollaset säätöpalat http://www.stangmods.com/Steeda-Caster- ... /00098.htm

Muita ehdotuksia ?
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: S197 madaltaminen ja säädöt

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Jokos auto on Suomessa? Silloin tulee mieleen esim. http://www.hhp.fi
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
mvon919
Addikti
Viestit: 155
Liittynyt: 06 Joulu 2006, 02:32
Paikkakunta: Hellsinki, FI
Viesti:

Re: S197 madaltaminen ja säädöt

Viesti Kirjoittaja mvon919 »

En suosittele noiden camber-pulttien käyttämistä. Tuo pienehkö madallus ei juurikaan muuta geometriaa niin paljoa että kulmat muuttuisi
mahdottomiksi. Interwebissä mesotaan paljon että pitää muuttaa camberia, bumpsteeriä jne... mun mielestä tuuman-parin madallus ei muuta
näitä vaadi.

Mä asensin vuosi sitten Saleen Racecraft alustan, (iskarit,jouset,vakaimet), samalla vaihdoin myös etupään iskari mountit Steedan
HD mountteihin, joilla saa camberia säädettyä noin 1.5 astetta plus/miinus. Ne brakas aika nopeasti ja asensin tilalle OEM Revised mountit.
En ole huomannut minkäänlaista ongelmaa camberissa, enkä bumpsteerissäkään. Ei mulla ole renkaat siinä niin kauan kestäneet että olis ehtinyt
analysoimaan onko kulmat oikein (käytän 255 kumeja ympäriinsä että voi pyörittää). Keula on n. 1" matalampi ja perä 1.5".

Suoraan se kulkee ja ripeämmässä ajossa molemmat kädet on ratissa kiinni kuitenkin. Mä olen vaihtanut lähes kaiken tuohon alustaan, taka-akselin
tuentaa (CHE brace & upper mount) ja k-memberin tuentaa (CHE), moottorin lisätuentaa (CHE), vaihdelaatikon lisätuentaa (CHE), trailing armit on vaihdettu (CHE),
uretaanipuslia jne. periaatteessa kaikki muu on vaihdettu paitsi bumpsteerit, camber-platet/pultit jne. Mun mielestä ne on aika suuri kusetus
näin snadeissa madalluksissa... eri juttu sitten kun lasketaan 3-4 tuumaa, silloin kulmat menee uusiks.
//Miikka
____________________________________
N54B30
Avatar
2065
Mega-addikti
Viestit: 855
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: S197 madaltaminen ja säädöt

Viesti Kirjoittaja 2065 »

hhp.fi on varmasti erittäin hyvä paikka kysyä asiaa.

Mustang sn95 korisissa autoissa, joissa on tietty täysin eri alusta, näyttävät kerhon jäsenet käyttäneen ajo-ominaisuuksieen paranteluun paljon maximum motorsportin tuotteita. mm. iskarintolpan yläpäähän tulevia camber/casterplateja. Hyvät on olleet kokemukset, aliohjautumien väheni oleellisesti. Tässä sn 95 tapauksessa säätösysteemin tarve on kai lähinnä johtunut etupään geometrian toteutuksen puutteiden korjailusta.
:wanhus:
Viimeksi muokannut 2065, 09 Maalis 2008, 12:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
FINGT
Aktiivi
Viestit: 148
Liittynyt: 28 Tammi 2007, 09:05

Re: S197 madaltaminen ja säädöt

Viesti Kirjoittaja FINGT »

Joo no mulla tää kysymys koskee ainoastaan sitä että alkaako eturenkaat kulumaan epätasaisesti/liian nopeasti. Mitään rata-ajoa en harrasta ja normaaliajoihin ajo-ominaisuudet riittää vallan mainiosti. Pitkääkin matkaa tuolla on suorastaan ilo ajaa,
nimim. "1800 mailia kolmessa päivässä" :)
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: S197 madaltaminen ja säädöt

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

FINGT kirjoitti:Mitään rata-ajoa en harrasta
Niinhän sitä voi vielä tuossa vaiheessa luulla. :D :D Vaan kun pääset laskemaan kunnolla nilkka suorana, niin myöhemmin tuo kommentti naurattaa suakin. hhp.fi auttaa moneen ongelmaan säätöjen kanssa.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Vastaa Viestiin