Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
raunoh kirjoitti:Kun ei ole Shelbyjen jälkeen varaa ostaa uutta autoa, ajelen siis ikivanhalla "84-diesel-rohjolla" (vakuutusarvoa kait 1.500 euroa noilla varusteilla, mutta käyttöarvoa sitäkin enemmän) tai karvalakki-79-Mustangilla (arvo = ???). Kun olen upottanut autoihin kaikki liikenevät säästöt 15 vuoden ajalta (ja syöty jo tulevaisuuttakin) enkä muihin harrastuksiin (ml. perhekuviot), olen saanut jotenkuten hankittua jotakin mielenkiintoista. Ei ole aihetta olla kade; kuka vain pystyy vastaavaan, jos tekee vastaavasti, mutta onpa elämä erilaista.
Voin hyvällä omallatunnolla sanoa etten ole kade vaikka noita Mustangeita tallissasi onkin.
Ne Shelby Europat kun ovat vielä niitä "tusina-autojakin".
olpa siin luikkaita ajatuksia ihte kullaki muutamaa lukuunottamatta sama näköjään mikä pata porisee(kuhan .no ainaki selvis et niil pystyy talvellaki ajeleen(positiivistä) ku tääl oulun seudul niit näkee talvel liikentees yhtävähä ku kärpäsiä no eikä kyl kesälläkään näy.se muuten et onko musse lämmin talvel siis tarkeneeko sisällä ilman karvalakkia ja kuumavesipulloja takinalla.
mika kirjoitti:olpa siin luikkaita ajatuksia ihte kullaki muutamaa lukuunottamatta sama näköjään mikä pata porisee(kuhan .no ainaki selvis et niil pystyy talvellaki ajeleen(positiivistä) ku tääl oulun seudul niit näkee talvel liikentees yhtävähä ku kärpäsiä no eikä kyl kesälläkään näy.se muuten et onko musse lämmin talvel siis tarkeneeko sisällä ilman karvalakkia ja kuumavesipulloja takinalla.
Olikohan se tammi-vai helmikuun kuukausitapaaminen Pirkanmaalla missä Mustangeita oli talvipakkasella liikkeellä muistaakseni 7kpl.
Kyllä niillä voi siis ajaa talvella ilman karvalakkiakin.
Avosta en kuitenkaan ole ihan varma?
Olen minä yhtenä vuonna ajanut 64-avolla helmikuussa, kun vietiin eläkkeelle yksi työpaikkamme työntekijä (oli ihan juttu paikallisessa Uutis-Kukko-lehdessä). Eikä päätä paleltanut, ihmiset tosin ihmetteli torin varrella, että "lienee paleltunut pää kyllä noilla cruisailijoilla". Tosin sattui olemaan ulkoilman lämpötila +1 astetta, mutta silti, ja oli pipo päässä ja hanskat kädessä.
mika kirjoitti:olpa siin luikkaita ajatuksia ihte kullaki muutamaa lukuunottamatta sama näköjään mikä pata porisee(kuhan .no ainaki selvis et niil pystyy talvellaki ajeleen(positiivistä) ku tääl oulun seudul niit näkee talvel liikentees yhtävähä ku kärpäsiä no eikä kyl kesälläkään näy.se muuten et onko musse lämmin talvel siis tarkeneeko sisällä ilman karvalakkia ja kuumavesipulloja takinalla.
no mistäs mä sen tietäsin ku en omista sellasta autoo enkä koskaan oo nähny luonnossakaa.viisaampi ny.nomut se askarruttaa et onko toi automaattiloota kestävä nois jos puhutaan vanhemmista musseista.ite tykkään siit ja se ajamisen ja nautinnon vapaus.....niinkö vieraisiin pääsis.
Omaan 64-avoon piti viime vuonna tehda orig. C4:n remontti, eli pitäisikö valittaa ja vaatia takuuseen, kun alvariinsa pitää korjata, nytkin vasta 39 vuotta vanhaan autoon ja takana vasta 178.000 mailia !!
(Tosin ei ole varmaa tietoa, olisiko ed. omistaja joskus tehnyt C4-remontin)
Käväisin Forssan pick-nick crusingissa lauantaina ja sunnuntaina pilvenmäellä kaverin '57 Lincoln Premier convertiblen kyydissä ja siinä umpiauto mies koki herätyksen. Fullsize avo kolmen metrin siivillä tuntui uskomattomalta auringon paistaessa ja ilmavirran sopivasti viilentäessä. Umpiautoihin tottuneena, sitä sitten elvisteltiin hiattomalla t-paidalla la seka su. Sunnuntai iltana olo oli kuin ravulla. Nukkuma-asentoja tasan kolme, seisten, selällä tai vatsalla. Sitten kun puna muuttui rusketukseksi, niin oltiin niin neggeriä että.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Äläs ny Mussemaani.
Kyllä avoautoillessa voi tulla kuuppa kipeeksi.
Itsellä oli toista viikkoa niska jumissa ja päätä särki viimekertaisen avoautoilun jäljiltä.
VeeKoolla oli pipa ja mulla ei.
Toisaalta,mitäs tyhjä lato katolla...?
Kaljat pysy kyllä kylmänä niinkuin VeeKoo jo totesikin.
Tästä kaikesta kiitokset Mosselle.