kone naputtaa edelleen

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
musman
Hiljaisempi
Viestit: 23
Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:45
Paikkakunta: Iisalmi

kone naputtaa edelleen

Viesti Kirjoittaja musman »

Siis en jaksa enää ymmärtää mikä per... voi taas vikana. On uusi hieman kireämpi nokka, uudet rullakeinut jotka juuri vaihdoin. Ohjeiden mukaan tein esijännityksen eli kun tönäri rupeaa hieman tahmaamaan niin puolikiekkaa kiinni ja lukitus. No nyt kun koneen käynnitstin niin pyörii niinku 80-luvun lopun bemarit eli säksättää ihan vitust.... ei jaksa enää rueta purkamaan. Mikä tässä romussa voi olla taas vikana. Ainut positiivinen seikka oli että lähti heti remontin jälkeen käyntiin. Niin ja vaikka nyt on kireämpi nokka niin tuntuu että lähinnä 100hp olis vähemmän tehoa.
FORD MUSTANG GT 95
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: kone naputtaa edelleen

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Säädä venat koneen käydessä, hieman sottaista, mutta toimii.
musman kirjoitti: Niin ja vaikka nyt on kireämpi nokka niin tuntuu että lähinnä 100hp olis vähemmän tehoa.
Kireämpi nokka vie alakierrosten vääntöä, mikä saattaa tuntua tehonpudotukselta vanhaan maatalousmoottoriin verrattuna.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
musman
Hiljaisempi
Viestit: 23
Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:45
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja musman »

no ei sitä tehoa tullut ylöskään. Itseasissa kun kiihdytin reippaasti ja ykköseltä kakkoselle vaihtaessa kone jotenkin oudosti potkaisi takas?? Nokka on ford racingin E303 eli ei hirveä keppi ja kun autoon on kannet, peltisarjat ja imusarjat vaihdettu niin tuntuu oudolta tuo tehottomuus. Sit sytytysennakko elää omaa elämäänsä. Kun laitoin lampulla 14 niin pyörii kun traktori ja jossain 20 kohdalla pyöris normaalisti, outoa?. Olenkohan nyt innostuksissani unohtanut jotai säätäessäni syttyä jne. Karu homma tuo ilman venakoppia säätö kun joutuu purkamaan niin paljon että saa kopat irti ja taas purkamaan että saa kopat takas
FORD MUSTANG GT 95
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Ei taida sopia ruiskupannussa säätämään kuskin puolen keinuja, kun on imusarja edessä. Otithan konehuoneen oikealla puolella olevan sytkämodulin läheltä sen sytkänsäätöliittimen irti jolla "lukitaan" perusennakko säädön ajaksi?
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Varmasti sytty kohdallaan?
Go tell Alice....
musman
Hiljaisempi
Viestit: 23
Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:45
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja musman »

otin sen sokeripalan irti, no pitää kohta lähteä säätämään sytty uudelleen. Saatoin jotain unohtaa innostuksissani kun sain just koneen kasaan, pitää kahtoo että ajotukset oli kohdallaan kun rupesin säätämään. Niin ei pysty kuiskussa säätämään venoja käydesää kun on imusarja edessä(cobran sarja) eli onko jollakin siihen neuvoa?
FORD MUSTANG GT 95
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Miten ajoitettu nokka?

Mitä osia tarkalleen laitettiin sisään, mitkä nostajat?

Keinujen säädöt voi hyvin tehdä kone sammutettuna, ei tarvitse käydessä säätää.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
musman
Hiljaisempi
Viestit: 23
Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:45
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja musman »

En sen kummemmin mitenkään ajoittanut nokkaa eli pyöritin koneen siihen TDC kohtaan, otin vanhan nokan pois ja laitoin uuden E303 nokan samaan asentoon sillä tapilla lukittuna mikä tuli mukana, ei ole säädettävää nokkapyörää. rullakeinut on compin rst:t 1.7, nostajat ja tönärit on samat mitkä on ollut ennenkin. Kannet on portatut Trickflown twistedwedged studeilla. Eli muuta ei laitettu sisään kuin uusi keppi ja nuo keinut kävin korjauttamassa eräällä koneistamolla kun niissä oli sanomista, nyt ne on todella siistit. Preloadin olevinaan säädin niinkuin ohjeissa oli, liekkö 1/2 kierrosta kiinni liian vähän. Imuvuotokin varmaan on kannen ja alaimusarjan välissä kun laitoin sen silikonilla kun tilatut metalliset olivat kanavien porttausten takia liian pienet, tänään rupes kuulumaan hirveä vihellys sieltä.
Ilmeisesti pelkkä imuvuotokin voi hävittää tehot kokonaan? ja oisko jollakin neuvoa et miten saan vaimennettua ne venttiiliäänet.
Otan ne metalliset imusarjan tiivisteet työnalle ja ajan ne vinkulla suuremmaksi.
FORD MUSTANG GT 95
musman
Hiljaisempi
Viestit: 23
Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:45
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja musman »

imusarjan takana löytyi sellanen letku jossa on joku venttiili, se oli irti alaimusarjasta. Laitoin sen kiinni ja käytin akkua irti muutaman minuutin niin nyt tuo tuntuis toimivan ihan hyvin. Sytytysennakko on tosin 17, liekkö liian paljon, mutta sillä tuntuis toimivan.
Venttiilien säätöön vielä olisin kiitollinen saamaan vinkkejä että minkätakia ne lätkättää??
FORD MUSTANG GT 95
foord
Aktiivi
Viestit: 103
Liittynyt: 18 Kesä 2004, 11:42
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja foord »

Minulla ei ainakaan toiminut hydrauli rolleri nokassa säätäminen kylmänä sillai että löysät pois ja sit vielä 3/4 osa kierrosta kiinni moottori ei käynyt noilla säädöillä mitenkään. säädin moottorin sillai että löysät pois ja siihen kirsistys moottori ei naputa ja ottaa hyvin kierroksia oma epäylys on että venttiilit kantavat eli olet vetänyt säädön liian kireälle. venttiilin säädöissä kannattaa olla tarkkana kannattaa tarkastaa usean kertaan vaikka sillai että ykköseen venttiilin säätö ja sen jälkeen seuraavan pytyn venttiilit ja sit uudestaan 1 pytyn venttiilien tarkastus.
musman
Hiljaisempi
Viestit: 23
Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:45
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja musman »

en minä kirinyt niitä kuin sen 1/2 kierrosta, mutta eihän venttiilien pitäisi raplattaa jos ne olisi liian tiukalle vedetty?? Eikös se sillon pyöri hiljaa, mutta polttaa venttiilin??
FORD MUSTANG GT 95
musman
Hiljaisempi
Viestit: 23
Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:45
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja musman »

tietysti vois kokeilla sitä että kiris niitä just sen verran että sormella tuntuu tönäristä että on löysät pois. Autolla nimittäin tuntuu olevan rynkytys, tyhjäkäynti ja alakierrosten tehottomuusongelmia ja jotkut tällä foorumilla ovat ilmeisesti saaneet auton pelaamaan paremmin jos ei kiri sitä 1/2 kierrosta!!
FORD MUSTANG GT 95
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Nyt kuulostaa siltä, että jotain muuta on pahasti pielessä muutakin kuin venttiilin säätö.

Onko nokka varmasti ajoitettu oikein? Tässä tarkoitan 100% varmuutta.
Ei kai venttiilit ota kiini mäntiin? Mittasitko männän ja venttiilin välyksen? Mittasitko oikein?

Tuo nokka on kyllä melko kesy, eikä se pudota alavääntöä ainakaan niin, että sen ajossa huomaisi. Nostoakin on miedosti vaikka 1.7 vivuilla terästäisikin.
M-6250-E303

Good idle quality. Excellent low- and mid-range power. Power through 6000 RPM. Emissions legal with 5-speed manual trans (E.O. #D-225-16). Works good with automatic transmission. Great for superchargers.

Mutta kannet Trick Flow Twisted Wedge / vakio männät yhdistettynä tuohon nokkaan 1.7 vivuilla on kyseen alainen, niillä venttiilinosto noin .530". Tuo nosto sopii kuitenkin rajaan mutta onko kanta esim. höylätty?

NOTE:

Maximum camshaft lift with factory flat top pistons: Twisted Wedge: .540" lift; Track Heat: .600" lift.
Check piston to valve clearance before installation.
Stock stamped Ford rocker arms are not recommended.
Dome-style pistons interfere with Trick Flow’s unique combustion chamber design. Conventional flat top or dished pistons will work.
TFS-51400002, TFS-5140004, and TFS-51400010 heads use 7/16" head bolts. 1/2" head bolts can be used by drilling out restrictions.
TFS-51400003, TFS-51400005, and TFS-51400011 heads use 1/2" head bolts.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
musman
Hiljaisempi
Viestit: 23
Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:45
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja musman »

Tietääkseni kantta ei ole höylätty kun on suht tuore tuote. Koneen rakentanut henkilö sanoi että mäntiin on tehty lisäksi poterot venttiileille. Koneessa on ollut samanlainen keppi paikallaan aikasemminkin, mutta siihen oli sitten laitettu thunderbirdin nokka väliaikaiseksi ratkaisuksi naisten käyttöä varten että olisi helpompi ajaa. Nyt sitten kun ostin tuon auton itselle niin laitoin siihen juuri samanlaisen E303 nokan kun sillä kone on kuulemma pelannut erittäin hyvin. Minä en tiedä näistä jenkeistä vielä sen enempää että osaisin erikseen noita nokkia rueta ajoittamaan. Laitoin sen sillä nokan mukana tulevalla tapilla siihen nokkapyörään ja koneen olin pyöräyttänyt käsin TDC merkin kohdalle ennen purkua ja samassa asennossa laitoin sen takaisin. Nokkapyörässä oleva pieni piste osoitti suoraan alaspäin ja siihen se tuli uudella nokallakin. Onko se siis asennettava jotenkin erilailla??
FORD MUSTANG GT 95
musman
Hiljaisempi
Viestit: 23
Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:45
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja musman »

tyhjäkäynnin huonouteen vaikuttanee se että olen kytkenyt sen tyhjäkäyntipiirin pois toiminnasta kun se on niin karstanen että sillä hummaili älyttömästi, mutta ei kai tuon pitäisi 1000-2000rpm tasaisessa kaupunkiajossa hirveenä rynkyttää? Ja jotenkin tuntuu että alhaalla ei ole kaikki väännöt kohdillaan. Kierroksilla fillari palaa kyllä ihan kiitettävästi. Autossa on vakio perävälitykset, että vaikuttaako se rynkytykseen?
FORD MUSTANG GT 95
Vastaa Viestiin