VETOLEVYISTÄ
VETOLEVYISTÄ
C4-Automaattirojektin vuoksi pitäis varmistaa pitääkö olla 28oz vai 0-balanssilla, motti on 289 toi 50oz näkyy olevan 302 mottiin. Miten muuttaa asiaa jos kone on painotettu manuaalin vipottimille, vai muuttaako mitenkään??
Tehtaalta on tullut vain 28 ja 50 unssisia. Jos epäilet, että koneesi olisi jostain syystä 0-tasapainossa, eli sisäisesti tasapainotettu, niin katso dampperia. Siinä ei pitäisi olla mitään tasapainopuntteja. Mustangien 302:set olivat 28unssia vuoteen -79 asti. 80-81 Mustangeissa ei ollut 302-koneita, vaan 255:sia.
Tehtaan jäljiltä pitäisi olla ihan sama laittaako sinne saman epätasapainon omaavan vauhtipyörän tai vetolevyn. Jos on kone on tarkasti tasapainotettu, niin voit ehkä huomata käynnissä jotain, vaikka vaihtaisitkin oikean tasapainon vetolevyn. Ei se kone siihen kyllä heti hajoa.
Tehtaan jäljiltä pitäisi olla ihan sama laittaako sinne saman epätasapainon omaavan vauhtipyörän tai vetolevyn. Jos on kone on tarkasti tasapainotettu, niin voit ehkä huomata käynnissä jotain, vaikka vaihtaisitkin oikean tasapainon vetolevyn. Ei se kone siihen kyllä heti hajoa.
Pari korjausta jos oikein muistan. 289 / 351 vakiot aina 28 oz 302 vanhemmat 28 oz ja uudemmat 50 oz. Mikä oli tarkka ajankohta 79:kö?speedy kirjoitti:Jeespox! mustangcentralin jutussa,mitä nyt vähän ymmärtää, olikin et 50oz 302 HO ja 351w myllyihin. Summitin kirjassa B&M myy tota C4-levyä 157 hamp. internally bal. ja TCI:llä löytyy neutral bal.versiota.
Mietinnässä myös turbiinin valinta..
Internally balans sisäisesti tasapainoitettu = neutral balans -> damberi ja vetolevy/vauhtipyörä 0 oz painoisia. Nämä koneet on niin sanotusti sisäisesti tasapainoittettuja eli kampiakseliin on lisätty läskiä riittävästi ettei enää ulkopuolelle (damberi / vetolevy / vauhtipyörä) tarvitse tehdä vastapaino muutoksia.
Jossain jo aikaisemmin kysyin kuinka paljon näitä sisäisesti tasapainoitettuja pikkulohlo Fordin koneita on Suomessa? Ei ilmeisesti montaakaan ei varsinkaan kadulla. Koska sisäisesti tasapainoitetut kanpiakselit liikkuu hinnoissa ->2000€.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- mercstang
- Aktiivi
- Viestit: 112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mercury Capri -79
Mustang GT -95
Oulun pohjoispuolelle tulossa ainakin yksi 351w Clevelandin takoteräsakselilla 0-painossa.Jossain jo aikaisemmin kysyin kuinka paljon näitä sisäisesti tasapainoitettuja pikkulohlo Fordin koneita on Suomessa? Ei ilmeisesti montaakaan ei varsinkaan kadulla. Koska sisäisesti tasapainoitetut kanpiakselit liikkuu hinnoissa ->2000€.
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
No valitsempas noista tuon papukaijamerkin, eli tässäpä kuva vierekkäin sekä 28oz että 50oz kampurasta. Kuvassa 28oz koneessa kiinni ja 50oz irrallaan. 50oz on selvästi kevyemmän näköinen, kts. erityisesti limput toisen ja neljännen laakeripukin jälkeen.
http://www.ponikorjaamo.com/kuvia/sbf_k ... _28_50.jpg
http://www.ponikorjaamo.com/kuvia/sbf_k ... _28_50.jpg
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Papukaijamerkkiä pukkaa.
(jos tällainen kelpaa tähän hätään)
Täytyypä tarkastaa asia öljypohjan tiivisteen vaihdon yhteydessä mikä on edessä. Heräsinpä tähän oz asiaan kun kone on remanuf. ja ohjeissa puhutaan jostain fordin kampiakselityyppivian korjauksesta mikä koskee taas 82-90 aikuisia koneita, jotka taitaa olla tuon 50oz...
Mistähän tuon vetolevyn tunnistaisi? (sehän on tietty eri käsien laittama kuin tuo kampura...) Tästä tiedosta saa ponimerkin.


Täytyypä tarkastaa asia öljypohjan tiivisteen vaihdon yhteydessä mikä on edessä. Heräsinpä tähän oz asiaan kun kone on remanuf. ja ohjeissa puhutaan jostain fordin kampiakselityyppivian korjauksesta mikä koskee taas 82-90 aikuisia koneita, jotka taitaa olla tuon 50oz...
Mistähän tuon vetolevyn tunnistaisi? (sehän on tietty eri käsien laittama kuin tuo kampura...) Tästä tiedosta saa ponimerkin.

Mustang -69 SR