VETOLEVYISTÄ

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

VETOLEVYISTÄ

Viesti Kirjoittaja PeteP »

C4-Automaattirojektin vuoksi pitäis varmistaa pitääkö olla 28oz vai 0-balanssilla, motti on 289 toi 50oz näkyy olevan 302 mottiin. Miten muuttaa asiaa jos kone on painotettu manuaalin vipottimille, vai muuttaako mitenkään??
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Tehtaalta on tullut vain 28 ja 50 unssisia. Jos epäilet, että koneesi olisi jostain syystä 0-tasapainossa, eli sisäisesti tasapainotettu, niin katso dampperia. Siinä ei pitäisi olla mitään tasapainopuntteja. Mustangien 302:set olivat 28unssia vuoteen -79 asti. 80-81 Mustangeissa ei ollut 302-koneita, vaan 255:sia.

Tehtaan jäljiltä pitäisi olla ihan sama laittaako sinne saman epätasapainon omaavan vauhtipyörän tai vetolevyn. Jos on kone on tarkasti tasapainotettu, niin voit ehkä huomata käynnissä jotain, vaikka vaihtaisitkin oikean tasapainon vetolevyn. Ei se kone siihen kyllä heti hajoa.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Jeespox! mustangcentralin jutussa,mitä nyt vähän ymmärtää, olikin et 50oz 302 HO ja 351w myllyihin. Summitin kirjassa B&M myy tota C4-levyä 157 hamp. internally bal. ja TCI:llä löytyy neutral bal.versiota.

Mietinnässä myös turbiinin valinta..
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

speedy kirjoitti:Jeespox! mustangcentralin jutussa,mitä nyt vähän ymmärtää, olikin et 50oz 302 HO ja 351w myllyihin. Summitin kirjassa B&M myy tota C4-levyä 157 hamp. internally bal. ja TCI:llä löytyy neutral bal.versiota.

Mietinnässä myös turbiinin valinta..
Pari korjausta jos oikein muistan. 289 / 351 vakiot aina 28 oz 302 vanhemmat 28 oz ja uudemmat 50 oz. Mikä oli tarkka ajankohta 79:kö?

Internally balans sisäisesti tasapainoitettu = neutral balans -> damberi ja vetolevy/vauhtipyörä 0 oz painoisia. Nämä koneet on niin sanotusti sisäisesti tasapainoittettuja eli kampiakseliin on lisätty läskiä riittävästi ettei enää ulkopuolelle (damberi / vetolevy / vauhtipyörä) tarvitse tehdä vastapaino muutoksia.
Jossain jo aikaisemmin kysyin kuinka paljon näitä sisäisesti tasapainoitettuja pikkulohlo Fordin koneita on Suomessa? Ei ilmeisesti montaakaan ei varsinkaan kadulla. Koska sisäisesti tasapainoitetut kanpiakselit liikkuu hinnoissa ->2000€.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
mercstang
Aktiivi
Viestit: 112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Capri -79
Mustang GT -95

Viesti Kirjoittaja mercstang »

Jossain jo aikaisemmin kysyin kuinka paljon näitä sisäisesti tasapainoitettuja pikkulohlo Fordin koneita on Suomessa? Ei ilmeisesti montaakaan ei varsinkaan kadulla. Koska sisäisesti tasapainoitetut kanpiakselit liikkuu hinnoissa ->2000€.
Oulun pohjoispuolelle tulossa ainakin yksi 351w Clevelandin takoteräsakselilla 0-painossa.
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Postataan nyt tähän, vaihtoehtoja olisi löytynyt...

Mistä erottaa 50oz ja 28oz vetolevyt ja onnistuuko tunnistus siitä öljypohjan viereisestä luukusta?

Damppereista saisi kertoa saman?

Papukaijamerkki jos kampurasta pysytyy tunnusmerkit kertomaan?
Mustang -69 SR
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

No valitsempas noista tuon papukaijamerkin, eli tässäpä kuva vierekkäin sekä 28oz että 50oz kampurasta. Kuvassa 28oz koneessa kiinni ja 50oz irrallaan. 50oz on selvästi kevyemmän näköinen, kts. erityisesti limput toisen ja neljännen laakeripukin jälkeen.

http://www.ponikorjaamo.com/kuvia/sbf_k ... _28_50.jpg
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Papukaijamerkkiä pukkaa. :orly: (jos tällainen kelpaa tähän hätään) :D

Täytyypä tarkastaa asia öljypohjan tiivisteen vaihdon yhteydessä mikä on edessä. Heräsinpä tähän oz asiaan kun kone on remanuf. ja ohjeissa puhutaan jostain fordin kampiakselityyppivian korjauksesta mikä koskee taas 82-90 aikuisia koneita, jotka taitaa olla tuon 50oz...

Mistähän tuon vetolevyn tunnistaisi? (sehän on tietty eri käsien laittama kuin tuo kampura...) Tästä tiedosta saa ponimerkin. :)
Mustang -69 SR
Vastaa Viestiin