Dampereiden ja mäntien kierrosten kesto?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Dampereiden ja mäntien kierrosten kesto?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Onko kokemuksia kestääkö nuo Professional Productin halpis dampperit enempää kuin 6500r/min? Siis tuo huokeampi malli:

http://www.coasthigh.com/Dampers/P_Prod ... _index.htm

Entä KB hyper männät? Jossain oli joskus puhetta että hypereitä ei kannattaisi kierrättää yli 6500??
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Dampereiden ja mäntien kierrosten kesto?

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Ahti kirjoitti:Entä KB hyper männät? Jossain oli joskus puhetta että hypereitä ei kannattaisi kierrättää yli 6500??
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Ainakaan KB:n kotisivuilta ei löytynyt rajoituksia. Quenchin ja kiertokangen valinnan yhteydessä kyllä oli juttua kierrättämisestä, että 6500 rpm:n jälkeen kiertokangen valinnalla alkaa olla merkitystä:
ENGINE BUILDING with KB PISTONS
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Dampereiden ja mäntien kierrosten kesto?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Ahti kirjoitti:Entä KB hyper männät? Jossain oli joskus puhetta että hypereitä ei kannattaisi kierrättää yli 6500??
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Kierrosten kestosta en kyllä tiedä, mutta enemmän nähnyt kommentteja, ettei hyperit ei kestä painetta kaasuista tai ahtimista.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
stang-95
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppälahti

Viesti Kirjoittaja stang-95 »

Minulla on ylimääräisenä C.A.T hbf302 fluid 28 oz.
Menikö pahasti ohi alkuperäisen kysymyksen????
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

peachmusse kirjoitti:Minulla on ylimääräisenä C.A.T hbf302 fluid 28 oz.
Menikö pahasti ohi alkuperäisen kysymyksen????
No ei sinänsä. Tilanne siis se että mulla on tollanen yllä mainittu halpis dampperi ja nyt koneen kierrosaluetta pitäisi nostaa 6500>7000. Ongelma on vaan se että kone on ulkopuolisesti tasapainoitettu jolloin damperin vaihto aiheuttaa tasapainotuksen uusimisen.
Haen tässä vahvistusta sille että nykyinen damper ja männät kestävät sen 7000. Kyse on kuitenkin satunnaisista kierroksista ei tällä ajeta kaasu pohjassa minuuttitolkulla kuitenkaan.
Mutta jos damperi ja mahdollisesti männät joutuisi vaihtamaan, sitten hommassa ei taida olla enää järkeä.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
fairlane
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 10 Heinä 2004, 10:36
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja fairlane »

kyllä mun mielestä voit sen dampperin vaihtaa jos se on vaan samanlailla puntitettu kun toi vanhakin 28oz "oleta". ei kai siihen dampperiin sielä koneistamossa ole niitä kevennusreikiä/mallory metallia lisätty että toi sun tasapainotus ei toimis muuta kun juuri tolla dampperilla.
Vastaa Viestiin