Musse V6 (2001) suorituskyky ja mahdollinen trimmaus

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Jussi

Musse V6 (2001) suorituskyky ja mahdollinen trimmaus

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Mistä löytyisi kyseisen auton/koneen suorituskykyinfoa, tekniset tiedot löytyi Fordin sivuilta mutta ei 0-100, huiput jne infoa?

Voiko kyseistä konetta helposti kiristää, ilman päästöongelmia? Lastunvaihdot tms...

Hankinta mielessä....
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Varmaankin tarkoitat tuoreempaa kutosta..? 0-60mph en ole kokeillut, mutta ihan riittävä ooppeleiden ja volvojen ym toyotojen jättämiseen taustapeiliin. CA mallissa huiput 110mph (rajoitin), perstuntumalla voisi mennä 200-220kmh haarukkaan vakiona (= aavikkovälityksillä). Racingilta saa ainakin konnasuodinta, tehoputkia ym ja vortechilta löytyy remmiahtimiakin. Se on sitten eri asia, mitä katsastussetä sanoo, jos AC muuttuu vähän eri näköiseksi. :wink: Tuskin huomaa, mutta kerro jos laitat sellasen. Itsekin olen harkinnut... Perän välitysten vaihtaminen olisi kuitenkin helpoin tapa saada enempi hönkyä.

Isot pojat internetissä ovat kertoneet hieroneensa kutosesta ahtamalla 350hp luokkaa irti, mutta en usko, että kestää kovin pitkään moisilla. Pienemmillä 7-9psi paineilla irtoaa vakio kasin verran ja kone saattaa kestääkin sen pitempään.

Helpot viritykset, joista katsastuksessa ei jää kiinni:
- K&N suodatin
- Tuplatehoputket
- Perän välitykset

Chipistä ei muuten ilman ahtoa ole paljoa iloa, mutta niitäkin löytyy. Menee ajo-atk:hon debug porttiin ja sen saa päälle / pois. Enempi pro malleissa saa mukaan 2 viriohjelmaa (lue: ahdettu / +nitro). Taas kerran, ei välttämättä pidennä moottorin elinikää.. :D
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Jussi

Kiitti

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Laittakaa muutkin infoa jos jotain muuta mielessä. Tuo perussetti kuullostaa ihan ok, Nuo lastujipot hiukan ihmetyttää, kun jotkut lupaavat +15-20% lisää, LMPerformancella tais olla just joku semmonen setti. No saahan sitä kaikea luvata....

Kiitti, pitää funtsailla asiaa. Hankinnassa kun olisi joko -95 vuoden 5.0 GT tai -00 mallin 3.8... ja jos olisi se V6 tekisi mieli kutitella hiukan lisää koneesta ruutia. CA malli on ollut vuokralla pari kertaa Losissa, ihan hyvinhän se menee, muttei mikään raketti kyllä ole.

Jussi
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Re: Kiitti

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Jussi kirjoitti:Laittakaa muutkin infoa jos jotain muuta mielessä. Tuo perussetti kuullostaa ihan ok, Nuo lastujipot hiukan ihmetyttää, kun jotkut lupaavat +15-20% lisää, LMPerformancella tais olla just joku semmonen setti. No saahan sitä kaikea luvata....
Juu. En kyllä usko noiden chippaajien lupauksiin. Enempi tehoa irtoaa oikeasti virittämällä ilman kulkua padan läpi. Tietty automaatin vaihtoja ja kierrosrajoitinta muuttelemalla voi jotain irrota, mutta edelleen edellyttänee ensin fyysisiä muutoksia.
Jussi kirjoitti: Kiitti, pitää funtsailla asiaa. Hankinnassa kun olisi joko -95 vuoden 5.0 GT tai -00 mallin 3.8... ja jos olisi se V6 tekisi mieli kutitella hiukan lisää koneesta ruutia. CA malli on ollut vuokralla pari kertaa Losissa, ihan hyvinhän se menee, muttei mikään raketti kyllä ole.
Kutosen automaatti on vähän lullamainen, jos sitä ei ensin opeta tavoille. Oppiva laatikko kun on. Toisaalta normaalikäytössä sitten tulee kahvit rinnuksille, kun koulutus on suoritettu.. :wink: Radalle ja sorapätkille suosittelen kyllä manuaalia. Normaaliin nöyryyttämiseen se on kyllä ihan ok, kun oikea käsi vapautuu nenänkaivamiselle. :twisted:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Vastaa Viestiin