Traction bars
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Vielä noista shelby traction barseista. Minulla kun on sellainen taka-akseli, missä ei ole niitä kavennuksia akseliputkissa mitkä yleensä 65-66 mustangien taka-akselistossa on. Shelby TB:t kiinnitetään toisesta päästään akselin u-pultteihin ja minulla ne on 3 tuumaa leveät ja yleensä 65-66 mallissa ne on 2.jotain tuumaa leveät joten ne ei vissiin käy..? Pitääkö tilata 67-70 malliset kun näissä vuosimalleissa akseliputken halkaisia on 3 tuumaa, eikös? Vai miten tää menee?
Näitä asentaessahan on hyvä mahdollisuus keskittää taka-akseli varmasti keskelle, mistä se on hyvä katsoa että on keskellä?
Näitä asentaessahan on hyvä mahdollisuus keskittää taka-akseli varmasti keskelle, mistä se on hyvä katsoa että on keskellä?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Tämäpä kiinnostaa henkilökohtaisesta todella paljon!!!65HT kirjoitti: Näitä asentaessahan on hyvä mahdollisuus keskittää taka-akseli varmasti keskelle, mistä se on hyvä katsoa että on keskellä?
Nimim. kaks senttiä sivussa

-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Oho! Sinne neuvot tulevat todella tarpeeseen.Make67 kirjoitti:
Nimim. kaks senttiä sivussa!
Itse mittasin painolangalla lokasuojasta molemmin puolin ja heittoa oli alle 10 mm, mutta ei varmaan tuo pelleistä mittaaminen ole kovin tarkkaa.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Yksi tapa mitata taka- tai etuakselin sijainti poikkeamaa, on asetta linja lanka joka kulkee renkaiden keskilinja tasolla auton päästä päähän molemmin puolin. Nyt voidaan mitata etäisyydet linja langoista renkaiden etu- ja takareunoihin samoin lankojen etäisyydet toisistaan niin edessä kuin takanakin. Hetken ynnäilyjen jälkeen selviää monia erilaisia mittoja ja poikkeamia. Se miten poikkeamat korjataan saattaa olla jo hieman hankalampaa.
Samalla menetelmällä pystyy alustavasti kotikonstein säätämään aurauksen suunnilleen kohdalleen. Laittaa vain langan kulkemaan tasaetäisyydellä takarenkaan vierestä, niin pystyy jotenkin hahmottamaan ja mittaamaan etuaurauksen tai harituksen. Tietenkin tämä edellyttää että taka-akselissa ei ole aurausta eikä haritusta. Mikä on hyvin tavallista.
Näin säädin oman autoni alustamuutosten jälkeen, että uskalsi edes lähteä ajamaan. Samalla totesin, taka-akselin harittavan noin 1-2 mm. Edellisessä autossani oli samansuuruinen haritus taka-akselissa.
Auton alta ristimittaamalla selviää myös eri akseleiden suunta poikkeamat. Korilinjat näissä vanhoissa autoissa on sen verran pielessä jo tehtaalta lähtiessään, ettei niihin juurikaan voi luottaa.
Laser ohjauskulma mittalaiteilla selviää myös moni asia auton kulkusuunnasta jos vain koneenkäyttäjä on ammattilainen.
Samalla menetelmällä pystyy alustavasti kotikonstein säätämään aurauksen suunnilleen kohdalleen. Laittaa vain langan kulkemaan tasaetäisyydellä takarenkaan vierestä, niin pystyy jotenkin hahmottamaan ja mittaamaan etuaurauksen tai harituksen. Tietenkin tämä edellyttää että taka-akselissa ei ole aurausta eikä haritusta. Mikä on hyvin tavallista.
Näin säädin oman autoni alustamuutosten jälkeen, että uskalsi edes lähteä ajamaan. Samalla totesin, taka-akselin harittavan noin 1-2 mm. Edellisessä autossani oli samansuuruinen haritus taka-akselissa.
Auton alta ristimittaamalla selviää myös eri akseleiden suunta poikkeamat. Korilinjat näissä vanhoissa autoissa on sen verran pielessä jo tehtaalta lähtiessään, ettei niihin juurikaan voi luottaa.
Laser ohjauskulma mittalaiteilla selviää myös moni asia auton kulkusuunnasta jos vain koneenkäyttäjä on ammattilainen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
65HT KIRJOITTI
Tilaa -67 malli. Tein itse mokan ja tilasin -66 mallit ja huomasin että mulla on uudempi suora akseli. Nyt hitsataan ja rälläköidään. Hitsaan korvakkeet suoraan siihen u-pultteihin vastaavaan levyyn.Vielä noista shelby traction barseista. Minulla kun on sellainen taka-akseli, missä ei ole niitä kavennuksia akseliputkissa mitkä yleensä 65-66 mustangien taka-akselistossa on. Shelby TB:t kiinnitetään toisesta päästään akselin u-pultteihin ja minulla ne on 3 tuumaa leveät ja yleensä 65-66 mallissa ne on 2.jotain tuumaa leveät joten ne ei vissiin käy..? Pitääkö tilata 67-70 malliset kun näissä vuosimalleissa akseliputken halkaisia on 3 tuumaa, eikös? Vai miten tää menee?
1966 HT 347 Stroker