Virranjakaja pois ja takaisin
Kilahtaa. Tai jos ei kilahda niin suurella todennäköisyydellä ei ainakaan kohtaa koloansa öljypumpussa.
Mutta eikös Tahavon kone ollut levällään, se akselihan kannattaa laittaa sinne siinä vaiheessa kun öljypumppu on irti. Akselissa on kaulus (joka tulee ylös) joka estää akselia nousemasta sieltä ylös esim. kun jakajan nostaa pois. Myöhäistä jälkiviisautta tässä vaiheessa...
Toinen tapa kampiakselin oikean asennon tsekkaamiseen: Sillä hetkellä kun ykkösen pitäisi sytyttää niin molemmat venttiilithän ovat kiinni. Sen taas näet helposti kun ykkösen puolen (pelkääjän puoleinen) venakoppa on irti.
Mutta eikös Tahavon kone ollut levällään, se akselihan kannattaa laittaa sinne siinä vaiheessa kun öljypumppu on irti. Akselissa on kaulus (joka tulee ylös) joka estää akselia nousemasta sieltä ylös esim. kun jakajan nostaa pois. Myöhäistä jälkiviisautta tässä vaiheessa...
Toinen tapa kampiakselin oikean asennon tsekkaamiseen: Sillä hetkellä kun ykkösen pitäisi sytyttää niin molemmat venttiilithän ovat kiinni. Sen taas näet helposti kun ykkösen puolen (pelkääjän puoleinen) venakoppa on irti.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Miten ajattelit pyörittää öp:tä porakoneella ilman öp-akselia?
Tätä varten on olemassa ihan oma työkalu, joka liittyy paikalleen asennetun öp-akselin päähän. Se on kuin pitkä tikku, jonka toiseen päähän sitten helposti saa porakoneen. Ootkos tehnyt ekstrapitkän DIY-työkalun vaikkapa vanhasta öp-akselista hitsaamalla pitkän pätkän jotain tankoa siihen kiinni?
Jos kone on vielä levällään niin kuin sanot niin suosittelisin kauluksellisen akselin laittamista sinne alakautta, niin ei ole tuskaa sen asentamiselle yläkautta eikä se ole vaarassa putoilla pohjalle jakajaa irrotettaessa. Ja vahva ARPpilainen saman tien, noita spiraaleja on nähty.
Tätä varten on olemassa ihan oma työkalu, joka liittyy paikalleen asennetun öp-akselin päähän. Se on kuin pitkä tikku, jonka toiseen päähän sitten helposti saa porakoneen. Ootkos tehnyt ekstrapitkän DIY-työkalun vaikkapa vanhasta öp-akselista hitsaamalla pitkän pätkän jotain tankoa siihen kiinni?
Jos kone on vielä levällään niin kuin sanot niin suosittelisin kauluksellisen akselin laittamista sinne alakautta, niin ei ole tuskaa sen asentamiselle yläkautta eikä se ole vaarassa putoilla pohjalle jakajaa irrotettaessa. Ja vahva ARPpilainen saman tien, noita spiraaleja on nähty.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Hep! Suosittelen kauluksellista kanssa. Se oljypumpun akselin putoamisesta kuuluva aani oljypohjasta aiheuttaa runsaasti kiroilua.. Oil pump primer tool summitista on jotain $15, tai sitten pitkalla jatkovarrella, 5/16" (?) hylsylla ja kunnon teippauksella. Ton hylsyjutun kanssa on taas riskina se oljypohjan irrotus, jos nostaessa kuuluu kolinaa...GT-350 kirjoitti:Jos kone on vielä levällään niin kuin sanot niin suosittelisin kauluksellisen akselin laittamista sinne alakautta, niin ei ole tuskaa sen asentamiselle yläkautta eikä se ole vaarassa putoilla pohjalle jakajaa irrotettaessa. Ja vahva ARPpilainen saman tien, noita spiraaleja on nähty.

- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Tuli kirjoitusvirhe, eli kone oli levällään. Hitsasin kierretankoon sopivan mutterin ja porakoneella pyöritin pumppua. Sitten..öh..liimasin
vähän akselia jakajan koloon kiinni että sain sen pysymään kun laitoin jakajan paikalleen. En tosin päässyt testaamaan kuinka kone pyörii kun ei tullut virtaa virtalukolle
.

