Moottorin jälkikiristykset

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Moottorin jälkikiristykset

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Mitähän kaikkea kannattaa huomioida koneremontin ja alukansien asennuksen jälkeen? Alukansista löytyy varmaan ohjeet mukana tulleista papereista, mutta mikä on esim. oikea tapa hoitaa jälkikiristykset? Pitääkö kiristettävä pultti ensin löysätä jne.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Jaa. En kiristäisi uudelleen kuin pakosarjan pultit. Ei niitä ainakaan kannata löysätä.

Joskus kun kasasin koneen, ja käytin pukissa lämpöiseksi, nokan sisäänajot yms. Kokeilin kannen pultteja kiristellä. Eipä ne mihkään sillä oikella momentilla liikahtaneet.

Lyökää jos olen väärässä. 8)
foord
Aktiivi
Viestit: 103
Liittynyt: 18 Kesä 2004, 11:42
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja foord »

Ainakin yksi hyvä ohje on sellainen jälki kiristyksestä ,että avataan puoli kierrosta ja kiristetään oikeaan momenttiin .Jos tekee tuolla tavalla että vain kiristää suoraan monenttiin niin mutterit menevät vähän eri momentteihin
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Muistaakseni alukannessa ja ylipäätään kannen kiinni laitossa on oma kiristysjärjestys. :roll:
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

dj-jaycee kirjoitti:Muistaakseni alukannessa ja ylipäätään kannen kiinni laitossa on oma kiristysjärjestys. :roll:
Kaikissa sylinterikansissa on kiristysjärjestys.
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Kuulemma jälkikiristyksen tarpeellisuus riippuu siitä onko kyseessä venyvä vai tavallinen pultti. Venyvä piti jälkikiristää...vai oliko se nyt kumminpäin :?
foord
Aktiivi
Viestit: 103
Liittynyt: 18 Kesä 2004, 11:42
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja foord »

tietenkin pitää kiristää oikeassa järjestyksessä kannen pultit :lol:
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

kaikissa kansissa on kiristysjärjestys ja pulteista riippuen momentti useammassa vaiheessa tapahtuvaan kiristykseen tai sitten astekulmat .
Yleensä alukansi jälki kiristetään aina , kannen valmistajan papereista tai netistä valmistajan sivuilta löytyy ohjeet . :idea:
Vastaa Viestiin