Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Mitähän kaikkea kannattaa huomioida koneremontin ja alukansien asennuksen jälkeen? Alukansista löytyy varmaan ohjeet mukana tulleista papereista, mutta mikä on esim. oikea tapa hoitaa jälkikiristykset? Pitääkö kiristettävä pultti ensin löysätä jne.
Jaa. En kiristäisi uudelleen kuin pakosarjan pultit. Ei niitä ainakaan kannata löysätä.
Joskus kun kasasin koneen, ja käytin pukissa lämpöiseksi, nokan sisäänajot yms. Kokeilin kannen pultteja kiristellä. Eipä ne mihkään sillä oikella momentilla liikahtaneet.
Ainakin yksi hyvä ohje on sellainen jälki kiristyksestä ,että avataan puoli kierrosta ja kiristetään oikeaan momenttiin .Jos tekee tuolla tavalla että vain kiristää suoraan monenttiin niin mutterit menevät vähän eri momentteihin
Kuulemma jälkikiristyksen tarpeellisuus riippuu siitä onko kyseessä venyvä vai tavallinen pultti. Venyvä piti jälkikiristää...vai oliko se nyt kumminpäin
kaikissa kansissa on kiristysjärjestys ja pulteista riippuen momentti useammassa vaiheessa tapahtuvaan kiristykseen tai sitten astekulmat .
Yleensä alukansi jälki kiristetään aina , kannen valmistajan papereista tai netistä valmistajan sivuilta löytyy ohjeet .