Ensi kesänä olis kiva mittailla kun vois ehkä toteutua tuo 50/50 painojakauma..
Nascarit ajavat 15" vanteilla ja ajavat yli tuumaa isommilla levyille kuin "normaalit" lelut. Nascarin satulat ovat erittäin matalaa mallia. Sen sijaan 15 tuuman vanne rajoittaa Nascarin knucklen, eli mikä se nyt suomeksi on se iso kikkare, johon kiinnittyy sekä pyörä, jarrusatula ja pallonivelet, sijoittamista. Se menee liian kauas renkaan keskikohdasta ja siksi ns. scrub radius on pahimmasta päästä proffessional racingissa. Tuo scrub vaatii myös ohjaustehostimen käytön Nascariin. Kun katselette niitä körmyniskoja, niin ei luulisi tehostimelle olevan vauhdissa tarvetta, mutta niin vain on.Ahti kirjoitti:Jos näin niin eihän sinne 15" vanteen sisälle mahdu isoja jarruja.
Viimeksi olin Ahvenistolla katsomassa ja kyllä siellä näkyi kuinka OSA amerikanautoista meni renkaat taittuneena alle. Kun on painoa niin pitäisi olla leveä (ja matala) kumi ettei se heti antaudu. Sitten osa vehkeistä puski älyttömästi kun taas esim. Falconit meni nätissä pienessä sladissa ja näin ohjaavat eivät sulaneet alle.
Näin siis katsojan näkökulmasta katsottuna, itse olen rataa kiertänyt vain euroautolla enkä silloinkaan kilpailutilanteessa.
Roadsport V8 renkaista ja vanteista: Renkaat rengaslistan mukaan ja vanteet auton painon mukaan vain leveys rajoite 7", 8" ja 10".Ahti kirjoitti:Hmm..nyt ei jaksa muistaa mutta olikos niin että vannekokokin oli rajoitettu? Jos näin niin eihän sinne 15" vanteen sisälle mahdu isoja jarruja.
Viimeksi olin Ahvenistolla katsomassa ja kyllä siellä näkyi kuinka OSA amerikanautoista meni renkaat taittuneena alle. Kun on painoa niin pitäisi olla leveä (ja matala) kumi ettei se heti antaudu. Sitten osa vehkeistä puski älyttömästi kun taas esim. Falconit meni nätissä pienessä sladissa ja näin ohjaavat eivät sulaneet alle.
Näin siis katsojan näkökulmasta katsottuna, itse olen rataa kiertänyt vain euroautolla enkä silloinkaan kilpailutilanteessa.