Samanlaisten nokkien erot
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Samanlaisten nokkien erot
Kaksi paperilla lähes identtistä nokkaa. CompCams 268/280 vs. Crane Z Series 274/280. Paperilla siis lähes kuin kaksoset, mutta voiko nokka-akseleista sanoa, no comp on silti yleensä sellainen ja crane tällainen. Vai voiko sokeasti verrata vaan numeerisia arvoja?
Tuolla nenäkepit vertailussa:
http://store.summitracing.com/Compare.a ... CRN-360331
Tuolla nenäkepit vertailussa:
http://store.summitracing.com/Compare.a ... CRN-360331
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: Samanlaisten nokkien erot
Eipä juuri noiden numeroiden valossa voi verrata kahta eri nokkaa keskenään. Mutta voi sanoa, no Comp on silti yleensä sellainen ja Crane tällainen.65HT kirjoitti:Kaksi paperilla lähes identtistä nokkaa. CompCams 268/280 vs. Crane Z Series 274/280. Paperilla siis lähes kuin kaksoset, mutta voiko nokka-akseleista sanoa, no comp on silti yleensä sellainen ja crane tällainen. Vai voiko sokeasti verrata vaan numeerisia arvoja?
Yleensä missään ei kerrota eri nokkien profiileja. Vain valmistajilla on tiedossa nuo profiilit. Onhan samalla valmistajallakin lähes saman numeerisia nokkia, mutta niiden luonne on erilainen.
Ostajan pitäisi jotenkin pystyä määrittämään tavoitteensa ja halunsa. Mahdollisesti siten joku taho pystyy esittämään sopivat vaihtoehdot.
Tai siten voi hankia muutaman erilaisen nokan ja testata ne joko dynossa tai käytännössä.
Jos kuitenkaan ei tunnu löytyvän mieleistä vaihtoehtoa niin aina on mahdollista teettää nokka tarpeisiin juuri sopivaksi.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Jaa, mulle sanoi Isky Racing Cams viime vuonna että $40 lisää niin tekevät custom-kepin. Eli ei tautisen kallista, mutta kannattaa varmaankin tietää mitä haluaa.ROKI kirjoitti:Mitenkähän arvokasta se mittatilaus nokan teko mahtanoon olla.
Pitäisi varmaan minunkin teettää customina tuohon seuraavaan hullutukseen keppi, kun ei missään kaupan hyllyllä olevassa riitä nosto hyödyntämään sylinterinkannen potentiaalia

*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Niin. Nokan profiilin jyrkkyys voi olla erilainen. Eli asteet mitattuna .050 -nostolla kertovat jo hieman enemmän. Lisäksi lobe separation angle keroo jotain. esim. 110 rajumpi kuin 118, joka taas soveltuu saaste rajoitettuihin paremmin, vaikka aukiolo ajat asteina olisivat molemmissa samat. Korjatkaa jos olen väärässä...
Ei kait se kauhean kallista ole. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin "custom"nokka tehdään olemassaolevista pako- ja imunokan lobeista, joista voi valita ja sitten antaa nokkakulman. Eikä se voi olla kauhean ihmeellistä, kun esim. Comp kertoo custom nokan valmistusaikoja tunneissa eikä viikoissa. Eli jos haluaa, niin tekeehän ne vaikka 180 imu /260 pako (.050 nostolla) ja .300"/.650" nostoilla ja 100 asteen LSA.ROKI kirjoitti:Mitenkähän arvokasta se mittatilaus nokan teko mahtanoon olla.
Ed Curtis, Camshaft Innovations ja vastaavat kaverit voivat tehdä valinnan, kun niille kertoo asiaan vaikuttavat koneen ja auton yksityiskohdat.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS