Lentech AOD isoille pojille

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Lentech AOD isoille pojille

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Jos tuntuu ettei AOD kestä mottisi perässä niin Lentechillä on lääke asiaan. AOD lodjuja löytyy aina 1500 hv asti, joten varmasti jokaiselle löytyy sopiva AOD jos semmoisen haluaa.

http://www.lentechautomotive.com/
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

juu, TORQ kapasiteettia näyttää olevan mutta eivät ihan suosittele
HIGH Rpm configuraatioihin pyörintä massojen takia 8)
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Tapsa kirjoitti:juu, TORQ kapasiteettia näyttää olevan mutta eivät ihan suosittele
HIGH Rpm configuraatioihin pyörintä massojen takia 8)
Juu eivät suosittele, mutta eipäs sitä esim. 4,500"-4,750" iskuista mottia tarvi hirveästi yli 6000 rpm rankaista. Noissa laatikoissa myös ylivaihde on kaikissa rajoitettu 550 ft/lb eli kohtuu miedolle koneelle tai oikeastaan ei parane enää nelosella polkea.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
pete74
Addikti
Viestit: 157
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 02:30

Viesti Kirjoittaja pete74 »

Onko kenelläkään tietoa tosta Lentechin Strip terminator venttiilikoneistosta AOD:hen? Lähinnä kiinnostais tietää et ymmärsikö oikein et sillä sais tohon sellasen manuaali koneiston joka ei todellakaan vaihtele vaihteita itsekseen?
Ja jos toikaan ei oo sellanen niin valmistaako kukaan niitä?
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

pete74 kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa tosta Lentechin Strip terminator venttiilikoneistosta AOD:hen? Lähinnä kiinnostais tietää et ymmärsikö oikein et sillä sais tohon sellasen manuaali koneiston joka ei todellakaan vaihtele vaihteita itsekseen?
Ja jos toikaan ei oo sellanen niin valmistaako kukaan niitä?
Lentech Automatics kirjoitti:Part# 7A100-AOD-STRA
Part# 7A100-AOD-STRM

Lentech's valvebodies have become a hallmark in the performance overdrive marketplace. This is evidenced by the demand for and use of them by major francise retailers and competing transmission companies alike!
Operation:
Available in full manual (-STRM)or automatic shift models (-STRA), the Strip Terminator showcases Lentech's reverse/third technology, which enormously increases torque capacity.
Because of its fixed line pressure, with this valve body the transmission is no longer succeptible to failure from incorrect TV cable adjustment ( TV cable NOT to be used with full manual models ).
This valve body is a MUST for AOD's needing to withstand 600+ hp.
Features:
.Forward 1-2-3/4 shift pattern with electric O/D delete
.Patented Lentech Rev/3rd operation
.Greatly increases torque capacity by applying two clutches in third gear eliminating input shaft breakage
.Full compression engine-braking in manual second on autoshift models
.Increases flow and volume to lube and cooler circuits
.Operates at fixed line pressure
.Includes pre-calibrated separator plate
.Dyno tested
.3-Year Limited Warranty
Suggested Accessory:
Install and Wiring Kit Part# 7G276-ODWK-WC
Saatavana sekä täysmanuaalina sekä "puoliautomaattina" eli voi käskyttää kepistä tietyn pykälän päälle. Molemmissa käytetään Lentechin patentoimaa voimareittiä kolmosvaihteella, jossa käytetään reverse-kytkintä lisäämään voimankestoa. Tämän vuoksi pitää reverse-kytkin olla rakennettu vastaamaan vaatimuksia. Toimivat vakio linjapaineella, joten ovat karkeampiluonteisia kuin moduloidut.

Rakennatko itse koko laatikon? Jos rakennat, niin olethan perehtynyt vähintään näihin sivustoihin:
http://www.becontrols.com
http://www.tccoa.com/articles/tranny/index.html
http://www.lincolnsonline.com/tech/tech.html -> transmission
pete74
Addikti
Viestit: 157
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 02:30

Viesti Kirjoittaja pete74 »

Lähinnä hahmottelen et kandeeko tolle laatikolle tehdä mitään vai etsinkö jonkun toisen askin (varsinkin ku löytyis yks toinen auto mihin ton vois laittaa). Ja talvikin loppuu taas liian aikaisin että alkaisin itse sitä nyt rakentamaan :?
Vastaa Viestiin