kiristysmomentit

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

ac5 kirjoitti:Eikös pahvien mukana tule suositeltavat kiristysarvot?
Ei aina.
Siksi Cometic antaa ohjeeksi MLS kansitiivisteiden kanssa käyttämään kansipulttien valmistajan määrittämiä tarkkoja kiristysmomentteja.

Fel-Pro antaa erilliset kiristysmomentit rally kansipahveille.
Tästä syntyy ristiriita kun pulttien valmistaja antaa eri arvot, hommaa sotkee vielä tehtaan arvot.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
razorass
Aktiivi
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Loka 2006, 11:55

Viesti Kirjoittaja razorass »

Momentit pulttien mukaan. Arpin pulteilla oli loppuarvo 85ftlbs jos voiteluaineena moottoriöljy (kuten mulla). Antoi lisäksi eri momentit pikkupulteille JOS niissä olisi käytetty ARP:n omaa treadsealeria. Cometic muuten suositteli käytettäväksi std-type pultteja Studien sijaan, ja tiivisteiden asennus kuivana, ilman liimoja. (noissa tiivisteissä on ohut kumikalvo pinnalla ja jos tyrkkää kuraa väliin niin ei välttämättä tiivisty kunnolla..)
Ford Granada V8
Vastaa Viestiin