Kattoverhoilun asennusta ja ongelmaa
Kattoverhoilun asennusta ja ongelmaa
Ei niitä mukavimpia hommia, meinaan jotta saa rypyttömän ja siistin asennuksen, no ohjeet löytyy kyllä: http://www.mustangmonthly.com/howto/41579/ eipä tuossa mitään, mutta kun tuo suomentaminen on hiton hankalaa
on vieressä sanakirjaa, ja netin ilmainen sanakirja, vaan ei kummastakaan löydy niitä sanoja joita hakee, onko tuo höpinä sitte jotain slangia ?,tai sitten mun sanakirjat on jälkeenjäänyttä kamaa vähän niinku ittekkin 
Mr B kirjoitti:Itselleni tuo teksti kyllä aukeni ilman sanakirjoja, joten eiköhän se aika peruskieltä ole. Laittele vaikka sähköpostia mulle sanoista jotka ei avaudu, niin koitan niitä sulle selitellä...
Jepulis, muttakoo eikai se peruskieltä ole kun monia sanoja joita sanakirjakaan ei tunne, vituttaaa kun ei ymmärrä!
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Jepulis tuttu tunne! Lontoo taittu sen verran huonosti, että kaikki hyvät linkit ja ohjeet jää ymmärtämättä. VITUTTAA välillä isolla V.lläPeteP kirjoitti:Mr B kirjoitti:Itselleni tuo teksti kyllä aukeni ilman sanakirjoja, joten eiköhän se aika peruskieltä ole. Laittele vaikka sähköpostia mulle sanoista jotka ei avaudu, niin koitan niitä sulle selitellä...
Jepulis, muttakoo eikai se peruskieltä ole kun monia sanoja joita sanakirjakaan ei tunne, vituttaaa kun ei ymmärrä!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Jepu! kyllä maa uskon että nimimerkki voortin kanssa saadaan tuo leivottua asiallisesti paikalleen, kaveri apuna auttaa huomattavasti
tuosta monthlyn raportista tieten saattas myös löytyä muutama hyvä vinkki, ettei tarvi kantapäitten kautta taas mennä hommissa .... Koitanpa käännösasioissakin kääntyä tarjottuihin apuihin , kiitos Mr B ,jusu ja veekoo näin etukäteen !
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Mulla on ollut vähän sama homma:veekoo kirjoitti:Mulla taas tahtoo valilla olla vahan toisinpain. Kun on oppinu termit noista lontoonkielisista oppaista ja sitten on sormi suussa, kun joku sanoo jonkun palikan nimen suomeksi.Laita vaan rohkeesti listaa sanoista, jotka ei aukene, niin voin yrittaa auttaa.
Kun rytkäisin valtaisia osatilauksia muinoin omaan -69:iin niin tuli luettua amöriiggalaisia katalookeja lähes yötäpäivää monta kuukautta...
Osa-listoja sitten piti tavata vielä puhelimessakin, osan tilauksista tein suoraan puhelimella.
Huomasin vaan myöhemmin asioista kanssa-harrastajien kanssa poristessa että tuli monesta nippelistä mieleen vain englanninkielinen termi- että voi sitä suomessakin sattua.
Vielä vuosienkin jälkeen tulee vastaan osia joiden suomenkielinen nimi on vähän epäselvä. Tai osaa sen tietysti selittää, mutta ytimekäs nimi on hukassa.

Re: Kattoverhoilun asennusta ja ongelmaa
Näyttää samalta kököltä kuin ´68 verhouksen asennus = aivan istumalihaksista koko homma. Ei tullut otettua edes yhtään kuvaa koko hommasta kun otti sen verran pannuun. Kuitenkin huomioita asennuksesta:PeteP kirjoitti:Ei niitä mukavimpia hommia, meinaan jotta saa rypyttömän ja siistin asennuksen, no ohjeet löytyy kyllä: http://www.mustangmonthly.com/howto/41579/ eipä tuossa mitään, mutta kun tuo suomentaminen on hiton hankalaaon vieressä sanakirjaa, ja netin ilmainen sanakirja, vaan ei kummastakaan löydy niitä sanoja joita hakee, onko tuo höpinä sitte jotain slangia ?,tai sitten mun sanakirjat on jälkeenjäänyttä kamaa vähän niinku ittekkin
1. Verhous on pakattu lähinnä tulitikkuaskin kokoiseen laatikkoon ja se merkitsee vekkejä verhouksessa. Levitä verhous auki lattialle ja käytä sitä vaikka saunassa lämpiämässä (ei löylyjä). Vekit katoaa aika hyvin tällä tavalla. Kesällä muutama tunti auringossa hoitaa saman asian.
2. Verhousmateriaali on huomattavasti ohuempaa kuin alkuperäinen, eli kurjempi käsitellä ja vetää paikalleen.
3. Laita verhous pelkkien kaarien varaan autoon ja venyttely reunat ilman liimaa lähellä oikeaa. Lukitse reunat paikalleen pyykkipojilla tai puristimilla joissa on riittävästi voimaa. Lokarin kiinnikkeet toimivat oikein hyvin tässä vaiheessa.
4. Anna kattoverhouksen asettua kohdalleen vähintään vuorikausi. Ainakaan ´68:ssa rätti ei meinannut mitenkään istua heti kohdalleen. Venytyksen jälkeen seuraavana päivänä verhous alkoi mukautumaan muotoihin tyydyttävästi.
5. Sitten vaan liimaamaan ja muistaakseni aloitimme etureunasta. Homma on huomattavasti helpompi kun tekijöittä on kaksi. Testaa myös. että liima ei sulata verhousta. Minä käytin Kiillon kontaktiliimaa.
6. Aina sitä mukaa kun reuna on saatu kiinni, niin rittävästi puristimia kehiin.
7. Varaa riittävästi aikaa, tässä ei passaa hosua yhtään.
Re: Kattoverhoilun asennusta ja ongelmaa
AsiaaKTM kirjoitti:Näyttää samalta kököltä kuin ´68 verhouksen asennus = aivan istumalihaksista koko homma. Ei tullut otettua edes yhtään kuvaa koko hommasta kun otti sen verran pannuun. Kuitenkin huomioita asennuksesta:PeteP kirjoitti:Ei niitä mukavimpia hommia, meinaan jotta saa rypyttömän ja siistin asennuksen, no ohjeet löytyy kyllä: http://www.mustangmonthly.com/howto/41579/ eipä tuossa mitään, mutta kun tuo suomentaminen on hiton hankalaaon vieressä sanakirjaa, ja netin ilmainen sanakirja, vaan ei kummastakaan löydy niitä sanoja joita hakee, onko tuo höpinä sitte jotain slangia ?,tai sitten mun sanakirjat on jälkeenjäänyttä kamaa vähän niinku ittekkin
1. Verhous on pakattu lähinnä tulitikkuaskin kokoiseen laatikkoon ja se merkitsee vekkejä verhouksessa. Levitä verhous auki lattialle ja käytä sitä vaikka saunassa lämpiämässä (ei löylyjä). Vekit katoaa aika hyvin tällä tavalla. Kesällä muutama tunti auringossa hoitaa saman asian.
2. Verhousmateriaali on huomattavasti ohuempaa kuin alkuperäinen, eli kurjempi käsitellä ja vetää paikalleen.
3. Laita verhous pelkkien kaarien varaan autoon ja venyttely reunat ilman liimaa lähellä oikeaa. Lukitse reunat paikalleen pyykkipojilla tai puristimilla joissa on riittävästi voimaa. Lokarin kiinnikkeet toimivat oikein hyvin tässä vaiheessa.
4. Anna kattoverhouksen asettua kohdalleen vähintään vuorikausi. Ainakaan ´68:ssa rätti ei meinannut mitenkään istua heti kohdalleen. Venytyksen jälkeen seuraavana päivänä verhous alkoi mukautumaan muotoihin tyydyttävästi.
5. Sitten vaan liimaamaan ja muistaakseni aloitimme etureunasta. Homma on huomattavasti helpompi kun tekijöittä on kaksi. Testaa myös. että liima ei sulata verhousta. Minä käytin Kiillon kontaktiliimaa.
6. Aina sitä mukaa kun reuna on saatu kiinni, niin rittävästi puristimia kehiin.
7. Varaa riittävästi aikaa, tässä ei passaa hosua yhtään.
Tosiaan kannattaa käyttää pensselillä levitettävää tavaraa, ei tuubikamaa.200cid kirjoitti:ite käytin 3m:än pensselillä levitettävää kontakti-liimaa jota ei tarvi laittaa ku hajuks ni tarttuu ku tauti. Faijan kanssa laitettiin niin että minä kiristin aina toiselta puolelta ja se levitti liiman ja paino kiinni ja rypyttömästi meni
Veljet hyvät asennus ohjeet on väärät osittain! verhouksen asennus aloitetaan aina takaa päin ei etupuolelta, tee itse miehet tekeee nurinpäin. Eikä siihen mitään ryppyjä jää kun osaa oikein laittaa, minä sain oppini ammatti verhoilijalta kun laitoi eka keran omaan mussen verhouksen , ei tarvinnut kummosia kikka kakkosia . Vain iän mukanaan tuomaa ammattitaitoa, siellä takakatossa kuuluu olla 2 lankakoukkua jolla pingotetaan takimmainen poikki rauta paikalleen siitä se sitten lähtee. Liimaa sopivasti pensselillä pintoihin ja menoksi, helppo homma vai mitä sällit
. Niin ja homma hoituu yksin ei siihen tarte kaveria .
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Totta turiset niiden lankojen kanssa. Ilman niiden kiristämistä ensin kaatuvat kaaret holtittomana vedon suuntaan. Vuosimallista riippuen koukkuja voi olla myös kolme.ROKI kirjoitti:Veljet hyvät asennus ohjeet on väärät osittain! verhouksen asennus aloitetaan aina takaa päin ei etupuolelta, tee itse miehet tekeee nurinpäin. Eikä siihen mitään ryppyjä jää kun osaa oikein laittaa, minä sain oppini ammatti verhoilijalta kun laitoi eka keran omaan mussen verhouksen , ei tarvinnut kummosia kikka kakkosia . Vain iän mukanaan tuomaa ammattitaitoa, siellä takakatossa kuuluu olla 2 lankakoukkua jolla pingotetaan takimmainen poikki rauta paikalleen siitä se sitten lähtee. Liimaa sopivasti pensselillä pintoihin ja menoksi, helppo homma vai mitä sällit. Niin ja homma hoituu yksin ei siihen tarte kaveria .
Muuhun en ota sen enempää kantaa kuin, että saa sen verhouksen paikalleen ilman ammattiverhoilijan oppeja kun lukaisee pikaisesti ohjeet tehtaan shop manualista. Ja jos tuo vertaus TI-miehistä viittaa noihin pikaohjeisiini, niin ei olla kaverini kanssa (joka oli tuossa apukäsinä) selaisia. Autoalan ammattikokemusta löytyy kummaltakin siinä määrin, että se kävisi jo aikuisen miehen ikävuosiksi