1-piirisestä 2:n

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
jaro55
Addikti
Viestit: 299
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 09:22
Paikkakunta: Kouvola

1-piirisestä 2:n

Viesti Kirjoittaja jaro55 »

Jarruja kasatessa tuli mieleen josko vaihtaisi 1-piirisen mehumaijan tilalle 2-piirisysteemin.Eli mikä pääsylkkä(rumpu/rumpu)sattuisi suoraan tuon -65:n orkkiksen tilalle?
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

67:sta menee suoraan. Putket sitten vaan vähän uusiksi...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
jaro55
Addikti
Viestit: 299
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 09:22
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja jaro55 »

Ei keltään sattuis löytymään tuommoista -67:n sylkkyä?
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mistä erottaa 1- ja 2-piirisen (jarrut/sylinterin) toisistaan?
Avatar
JVU/65-HT
Addikti
Viestit: 387
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 07:27
Auto: 79 Lincoln Mark V Bill Blass,
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT, "Skoude" 97- Coupe
Paikkakunta: Pupuputka /Tuusula

Viesti Kirjoittaja JVU/65-HT »

2 piirisessä etu ja takajarrut toimii erillisinä piireinä elikkä jos esim. edestä poksahtaa jarruletku poikki niin takapää pelittää vielä ja sama toisinpäin. Kun taas ykspiirisessä jos letku napsahtaa poikki ja käsijarru ei satu toimimaan tulee kuskista herkästi matkustaja. Eli kakspiirisen jarru sylkkä on hivenen pidempi kapine ja ikäänkuin kaks osanen sen lisäks siitä lähtee tienkin auton molempiin päihin erilliset jarruputket. ykspiirisessä taasen on vaan yks kahvikupin kokonen mutikka ja yks putki jne. Tässä näi karkeesti 1-2 piirisen eroista.
-Jarkki-

79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE :pamputtaa:
Vieras

Re: 1-piirisestä 2:n

Viesti Kirjoittaja Vieras »

jaro55 kirjoitti:Jarruja kasatessa tuli mieleen josko vaihtaisi 1-piirisen mehumaijan tilalle 2-piirisysteemin.Eli mikä pääsylkkä(rumpu/rumpu)sattuisi suoraan tuon -65:n orkkiksen tilalle?
Laita sitten samalla vaivalla tehostimella varustettu 2-piiri sylinteri, varsinkin jos edesssä on levyt. 2-piiri sylinteri on aika herkkä vuotamaan, omastani en ole onnistunut täysin vuotoa poistamaan, tiivisteen reunoista näyttää antavan välillä yli. Uutta tavaraa saa tilattua kotimaisilta dealereilta.
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Mistä erottaa 1- ja 2-piirisen (jarrut/sylinterin) toisistaan?

Kuva

Vasemmalla 1-piiri, oikella 2-piirijarrupääsylinteri. Kuva kertoo enemmän kuin 24 sanaa
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kiitos kovasti! Asia on tällä pihvi.
Avatar
harrastelija
Aktiivi
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Kesä 2004, 20:48
Auto: 1966 6:cyl
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

Nostetaanpa tätä hiukan.

Tuossa huomasin tallin perukoilla lojuvan 2-piiri pääsylinterin (kunnostusta kaipaavan) ja mietin josko sen olisi vaihtanut tuohon 66:seen 1-piirin tilalle.

Hiukan manuskoja tutkaillen huomasin, että 1-piirisessä on eri "jakajatukki" (jarrunesteen distibutor) kuin 2-piirisessä tuolla konepellin alla. Mites on tuo homma hoitunut swapin tehneiltä? Onko tukki vaihdettu vai onko löytynyt jotain muita ratkaisuja?
jaaha, että näin....
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Laita vaan suosiolla uusi pääsylinteri jos laitat, ei ole pahanhintaisia ollenkaan.
:krooh:
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

harrastelija kirjoitti:Nostetaanpa tätä hiukan.

Tuossa huomasin tallin perukoilla lojuvan 2-piiri pääsylinterin (kunnostusta kaipaavan) ja mietin josko sen olisi vaihtanut tuohon 66:seen 1-piirin tilalle.

Hiukan manuskoja tutkaillen huomasin, että 1-piirisessä on eri "jakajatukki" (jarrunesteen distibutor) kuin 2-piirisessä tuolla konepellin alla. Mites on tuo homma hoitunut swapin tehneiltä? Onko tukki vaihdettu vai onko löytynyt jotain muita ratkaisuja?
Helpoimmalla pääset kun laitat takalinjaan säädettävän päineensäätimen ja etulinjaan vain T-haaran.

http://tinyurl.com/ylxtpk
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

musse67 kirjoitti:
harrastelija kirjoitti:Nostetaanpa tätä hiukan.

Tuossa huomasin tallin perukoilla lojuvan 2-piiri pääsylinterin (kunnostusta kaipaavan) ja mietin josko sen olisi vaihtanut tuohon 66:seen 1-piirin tilalle.

Hiukan manuskoja tutkaillen huomasin, että 1-piirisessä on eri "jakajatukki" (jarrunesteen distibutor) kuin 2-piirisessä tuolla konepellin alla. Mites on tuo homma hoitunut swapin tehneiltä? Onko tukki vaihdettu vai onko löytynyt jotain muita ratkaisuja?
Helpoimmalla pääset kun laitat takalinjaan säädettävän päineensäätimen ja etulinjaan vain T-haaran.

http://tinyurl.com/ylxtpk
Juuri näin, juuri näin. T-haaran löytää varmastikkin mistä tahansa varaosaliikkeestä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
KariR
Hiljaisempi
Viestit: 15
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 65FB, 289, C4
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja KariR »

Itse tulppasin vain alkuperäisestä kolmeen jakajasta sen takajarruille menevän reijän ja siirsin takajarrujen putken -67 mallisen 2-piiripääsylinterin toiseen piiriin (tarvii adapterin eri kierrekoosta johtuen, en kyllä muista enää niitä kierteiden kokoja). Eli etujarrut tulee edelleen sen alkuperäisen jakajan kautta. En laittanut takajarruille mitään paineen säätäjää, kun on rummut ympäriinsä niin toimii hyvin (siis niin hyvin kun nyt rummut toimii...)
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Hommasin Tradepartsilta early etulevykitin joka meni yllättäen ihan heittämällä kiinni. Aikaa meni vain osien maalaamiseen.
Laitoin samalla tehostetun 2 piiri pääsylinterin
Tässä ollaan nyt, päättäväisesti repäisin hittoon rakkareiden raiskaamat putket.
Onko nyt niin että vedän etujarrut suoraan sylinteristä ja laitan takapaähän säädettävän venttiilin.
1966 HT 347 Stroker
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

MONTTU kirjoitti:Onko nyt niin että vedän etujarrut suoraan sylinteristä ja laitan takapaähän säädettävän venttiilin.
Jep. Pääsylinterissä on 2 kammiota. Isompi = taaempi suoraan T-haaraan ja siitä etujarruille, pienempi = etummainen säädettävälle venttiilille ja siitä taakse. Ilman säädettävää venttiiliä jarrut menee takapainoiseksi.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Vastaa Viestiin