Vielä C4 vaihtamisesta...

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
jaro55
Addikti
Viestit: 299
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 09:22
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja jaro55 »

Jep modulaattorin vaihdolla vika hävis,thanks Speedy
Avatar
pikkustang
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 05 Huhti 2006, 20:21
Paikkakunta: kangasniemi

Viesti Kirjoittaja pikkustang »

oliskohan mullakin sit pannan säätä tahi modun vaihto edessä?1&2 vaihteet toimii hienosti mutta kun tökkää kepin kolmoselle niin kierrokset nousee ja ykkönen on ilmeisesti päällä,lisää kierrosta niin vähän vauhti kiihtyy mutta ei vaihda isompia.ei kyllä tunnu että luistais kolmos asennossa,sen verran terävästi kiihtyy kuitenkin...tosiaan niin olisko sit sellanen mahdollista että modulaattorin alipaine letku olis väärässä kaasuttimen liitännässä kun ei D pykälä ota toimiakseen?
Viimeksi muokannut pikkustang, 20 Syys 2006, 06:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvii peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti!?!?
ford mustang 68 ht 393w+tko 600+ 9"plussa murikka
ex ford sierra cosworth 4wd -90
Avatar
stang-95
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppälahti

Viesti Kirjoittaja stang-95 »

Laita Ahti manuaalikoneisto, niin ei tarvitse arpoa vaihteita.
On toimiva jopa kadulla.
Paso
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Syys 2006, 18:18

Viesti Kirjoittaja Paso »

Mulla sellainen ongelma vaihteen vaihdossa D:llä, että pykälät vaihtuu liian aikaisin. Käytännössä kakkonen vaihtuu melkein heti kun auto liikkuu ja kolmonen hetikohta perään. Käsin vaihtaessa vaihteet kyllä pysyy päällä vaikka rajoittajaan asti, eikä laatíkko luista ollenkaan. Lisäksi tuntuu että laatikko ei puota pysähdyttäessä ollenkaan ykköselle D:llä. Loota on ilmeisesti vm.-78 ja vaihdoin siihen uudet levyt, pannat, laakerit, kuvernöörin ja pumpun renkaat sekä modulaattorin. Pannat on säädetty ohjearvoihin, modulaattoria koitettu säätää. Kickdownin vivuston säädin ensin toimimaan oikein mutta sen toiminta ei tunnu laatikon toimintaan vaikuttavan mitenkään. Tuo vähän ihmetyttää että loota antaa vaihtaa manuaalisesti miten kuski vain haluaa, kiihdytysystävällistä mutta drive asennossakin sais toimia. Moottori on hieman kiristetty 351W ja perässä aikas tiuha 4,11 välitys.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Mahtaa tuossa olla keskipakosäätimen säätömahrollisuus ?? kuten esim GM TH-350säätimen käpälien jousia vaihtamalla saa vaihtohetkeä muutettua, sama säädin vaikuttaa myös siihen miten vaihtaa alaspäin.
:krooh:
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Speedy kirjoitti:Mahtaa tuossa olla keskipakosäätimen säätömahrollisuus ?? kuten esim GM TH-350säätimen käpälien jousia vaihtamalla saa vaihtohetkeä muutettua, sama säädin vaikuttaa myös siihen miten vaihtaa alaspäin.
Eipä taida olla fordin laatikoissa moista lelua , en ainakaan minä löytänyt kaverin C4 lotjusta keskipakohyrrää. GM laatikot onkin niitä helikopteri malleja :wink: , eiköhän se sillä modulaattorin säädöllä rukata se vaihto juttu.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

ROKI kirjoitti:
Speedy kirjoitti:Mahtaa tuossa olla keskipakosäätimen säätömahrollisuus ?? kuten esim GM TH-350säätimen käpälien jousia vaihtamalla saa vaihtohetkeä muutettua, sama säädin vaikuttaa myös siihen miten vaihtaa alaspäin.
Eipä taida olla fordin laatikoissa moista lelua , en ainakaan minä löytänyt kaverin C4 lotjusta keskipakohyrrää. GM laatikot onkin niitä helikopteri malleja :wink: , eiköhän se sillä modulaattorin säädöllä rukata se vaihto juttu.
Löytyypä sittenkin keskipakosäädin foordin lootasta, ainakin
AOD:ssa(vm -89) sellainen on. Tiedän, kun sitä jouduin "rukkaamaankin" :wink:
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

No joo tuostamallista en tiiä mitään, mimmonen laite ja missä kohti laatikkoa moinen löytyy.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Paso kirjoitti:Mulla sellainen ongelma vaihteen vaihdossa D:llä, että pykälät vaihtuu liian aikaisin. Käytännössä kakkonen vaihtuu melkein heti kun auto liikkuu ja kolmonen hetikohta perään. Käsin vaihtaessa vaihteet kyllä pysyy päällä vaikka rajoittajaan asti, eikä laatíkko luista ollenkaan. Lisäksi tuntuu että laatikko ei puota pysähdyttäessä ollenkaan ykköselle D:llä. Loota on ilmeisesti vm.-78 ja vaihdoin siihen uudet levyt, pannat, laakerit, kuvernöörin ja pumpun renkaat sekä modulaattorin. Pannat on säädetty ohjearvoihin, modulaattoria koitettu säätää. Kickdownin vivuston säädin ensin toimimaan oikein mutta sen toiminta ei tunnu laatikon toimintaan vaikuttavan mitenkään. Tuo vähän ihmetyttää että loota antaa vaihtaa manuaalisesti miten kuski vain haluaa, kiihdytysystävällistä mutta drive asennossakin sais toimia. Moottori on hieman kiristetty 351W ja perässä aikas tiuha 4,11 välitys.
Siis vaihtaa heti isompaa kaasu pohjassa vai pintakaasulla? Pintakaasulla normaali toiminta mutta täyskaasulle aika outoa.
Paso
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Syys 2006, 18:18

Viesti Kirjoittaja Paso »

Kaasupolkimen asento ei vaikuta juurikaan vaihtamiseen, ehkä hieman kauemmin pysyy vaihde päällä poljin lattiassa. Voisiko mikään venttiili tai kanava olla jumissa/ tukkeentunut vaikka kylläkin sitten käsivaihdolla pelaa? Paineita laatikosta ei ole mitattu.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Paso kirjoitti:Kaasupolkimen asento ei vaikuta juurikaan vaihtamiseen, ehkä hieman kauemmin pysyy vaihde päällä poljin lattiassa. Voisiko mikään venttiili tai kanava olla jumissa/ tukkeentunut vaikka kylläkin sitten käsivaihdolla pelaa? Paineita laatikosta ei ole mitattu.
Modulaattoreita on ainakin kahta mallia, tulihan oikea? Toiminta D:llä viittais siihen, että vaihtohetken ajoitus ei pelaa, joten modulaattorin säätö olisi korjaus. Olikohan governori oikean mallinen?
Paso
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Syys 2006, 18:18

Viesti Kirjoittaja Paso »

Oon testannut kahta eri modulaattoria, joista toinen on säädettävä. Kumpikin saman näkösiä päälle päin, ei ainakaan noilla mitään eroa vaihtohetkessä. Mistä sen oikeanlaisen modulaattorin erottaa? Ja kuin pitkä pitää olla tanko joka tulee modulaattorin perään? Näyttäisi että tuolle tikun pätkälle joku on juoskus jotain tehnyt. Kuvernöörille ei oo muuta tehty kuin renkaat vaihettu.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Paso kirjoitti:Oon testannut kahta eri modulaattoria, joista toinen on säädettävä. Kumpikin saman näkösiä päälle päin, ei ainakaan noilla mitään eroa vaihtohetkessä. Mistä sen oikeanlaisen modulaattorin erottaa? Ja kuin pitkä pitää olla tanko joka tulee modulaattorin perään? Näyttäisi että tuolle tikun pätkälle joku on juoskus jotain tehnyt. Kuvernöörille ei oo muuta tehty kuin renkaat vaihettu.
Modulaattorissa on raita tunnistamista varten. Punainen ('73-'76), vihreä ('74-'86) tai keltainen ('73-83). Eli noista vihreä ja keltainen olisivat vuosimallin puolesta sopivat. Mulla ei ole nyt korjaamokirjaa käsillä mistä vois kattoa asiat, mutta viikonloppuna vois olla.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Kuinka Ford C4 automatic toimii 64½-66 mustangissa alunperin. Selviää parhaiten tutustumalla 65 Ford Mustang Owner's Manual teokseen.
Tämä pieni teos löytyy jokaisesta autoaan kunnioittavan omistajan kyseisen vuosimallin Mustangin hanskalokerosta.
Hinta ei pitäisi olla este teoksen hankintaan:
1965-73 Owner Manuals
Very few original owner manuals make it all the way to today in one
piece. That’s why we offer exact reprints-authentic to the last detail. No
glove box should be without one.
Mustang:
64 1/2 correct style ................................L-2E $5.95
65 ..................................................L-2 $5.95
66 ..................................................L-3 $5.95
67 ..................................................L-4 $5.95
68 ..................................................L-4A $5.95
69 ..................................................L-4B $5.95
70 ..................................................L-4C $5.95
71 ..................................................L-4D $5.95
72 ..................................................L-4E $5.95
73 Limited supply at $5.95 .............L-4F $5.95
Shelby:
65 ..................................................L-5 $6.95
66 ..................................................L-6 $6.95
67 ..................................................L-6A $12.95
68 ..................................................L-6B $12.95
69 ..................................................L-6C $12.95
70 ..................................................L-6D $12.95

Jos automaatti laatikko ei toimi teoksessa kuvatulla tavalla ei se ole alkuperäinen, tai sen koneistoa on muutettu.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Paso
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Syys 2006, 18:18

Viesti Kirjoittaja Paso »

Mun puolesta sieltä hanskalokerosta voi löytyä vaikka jallun vuosikerta tai valittujen palojen numero vuodelta -69.
Ajattelin kysäistä että olisikos täällä kenties jollain samanlaisia kokemuksia tai tietoa asian tiimoilta, en sitä mitä hanskikaslokerosta täytyy löytyä. Overhaul manual löytyy mutta noista listatuista ei valitettavasti mitään. Täytynee vielä perehtyä siihen modulaattoriin, ja jos jollain olisi tieto siitä kuin pitkä se tanko modulaattorin perässä vakiona on, ottaisin tiedon kiitollisena vastaan..
Vastaa Viestiin