Fox varttimailille.
Ensin pitää keventää kaasujalkaa niin, että pito on sopivasti juuri pidon rajamailla.
Varttimailin ajaminen katurenkailla vaati hieman opettelua.
170 km/h loppunopeus viitta aika reiluun tehoon. Jos olet tarkastellut ajettuja tuloksia, niin vastaavilla loppunopeuksilla on päästy noin 13,5 s aikoihin ihan tavallisella alustalla ja 225 katurenkailla. Uskon, että harjoittelulla pääsee tuolla sinun autolla lähelle 13,3 s aikoja varttimaililla vakio alustalla ja katurenkailla.
Itse olen ajanut autollani varttimailia vakioalustalla ja muutosten jälkeen kovalla rata-alustalla ja katurenkailla.
Kuitenkin hieman lontoota .
Project 88LX
A bone-stock AOD mustang can be expected to run 15.0's, 14.90's if you are lucky. Knocking off over one second without touching the long-block, power adders, or slicks, isn't easy but can be done if you make the following modifications to other areas of the car. Even though the electric fan and pullies help free up power on the street, they actually served no purpose during the 13.94 run because we eliminated the belt. We've listed the approximate costs and ET reductions in brackets.
With a T5 manual car, you obviosuly don't need the shift kit, but all the other mods can get a manual car into the 13.70's with good driving.
•3.55's gears, minimally, are a must.
Estimated gain, 2 to 3 tenths. ($150 + labor)
•Trans Go Shiftkit is needed to speed up the AOD, and to hold rpms to 5000. Estimated gain, 2 tenths. ($110)
•Free-flowing Dynomax exhaust and shorty headers.
Estimated gain, 1 to 2 tenths. ($500)
•Performance Suspension Components upper and lower control arms resulted in low sixty-foot times on 225-60R15 radials! Estimated gain, 2 tenths on radials! ($530)
•Remove air intake silencer, add new air filter or K&N.
Estimated gain, <1 tenth. ($free - $50)
•Remove accessory belt (or short belt), ice intake.
Estimated gain, 2 tenths. ($free)
•Drive it like a rental. (Priceless!)
Timeslip Log
RUN 60ft 1/4ET 1/4MPH COMMENTS
6. 2.10 13.94 99.47 no belt
5. 2.10 14.20 97.49
4. 2.13 14.20 97.58 iced intake
3. 2.16 14.27 97.34
2. 2.20 14.35 97.11
1. 2.16 14.59 96.81 miss shift
Varttimailin ajaminen katurenkailla vaati hieman opettelua.
170 km/h loppunopeus viitta aika reiluun tehoon. Jos olet tarkastellut ajettuja tuloksia, niin vastaavilla loppunopeuksilla on päästy noin 13,5 s aikoihin ihan tavallisella alustalla ja 225 katurenkailla. Uskon, että harjoittelulla pääsee tuolla sinun autolla lähelle 13,3 s aikoja varttimaililla vakio alustalla ja katurenkailla.
Itse olen ajanut autollani varttimailia vakioalustalla ja muutosten jälkeen kovalla rata-alustalla ja katurenkailla.
Kuitenkin hieman lontoota .
Project 88LX
A bone-stock AOD mustang can be expected to run 15.0's, 14.90's if you are lucky. Knocking off over one second without touching the long-block, power adders, or slicks, isn't easy but can be done if you make the following modifications to other areas of the car. Even though the electric fan and pullies help free up power on the street, they actually served no purpose during the 13.94 run because we eliminated the belt. We've listed the approximate costs and ET reductions in brackets.
With a T5 manual car, you obviosuly don't need the shift kit, but all the other mods can get a manual car into the 13.70's with good driving.
•3.55's gears, minimally, are a must.
Estimated gain, 2 to 3 tenths. ($150 + labor)
•Trans Go Shiftkit is needed to speed up the AOD, and to hold rpms to 5000. Estimated gain, 2 tenths. ($110)
•Free-flowing Dynomax exhaust and shorty headers.
Estimated gain, 1 to 2 tenths. ($500)
•Performance Suspension Components upper and lower control arms resulted in low sixty-foot times on 225-60R15 radials! Estimated gain, 2 tenths on radials! ($530)
•Remove air intake silencer, add new air filter or K&N.
Estimated gain, <1 tenth. ($free - $50)
•Remove accessory belt (or short belt), ice intake.
Estimated gain, 2 tenths. ($free)
•Drive it like a rental. (Priceless!)
Timeslip Log
RUN 60ft 1/4ET 1/4MPH COMMENTS
6. 2.10 13.94 99.47 no belt
5. 2.10 14.20 97.49
4. 2.13 14.20 97.58 iced intake
3. 2.16 14.27 97.34
2. 2.20 14.35 97.11
1. 2.16 14.59 96.81 miss shift
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Lähdössä harjoittelemista. Mulla meni 2.79 perällä 65FB 15.15s ja loppua oli vain 153km/h ja lähtö tyhjäkäynniltä, niin ei jaksa sutia yhtään. Yhdellä 99GT:llä ajoin 14.7s ja loppua oli jotain mutta reilusti alle 170km/h kuitenkin.
Sähän tietysti häviät lähdössä himpan verrattuna vanhaan, koska linkkiperässä ei ole niin paljon anti-squattia kuin lehtijousiperässä, ellei linkit ole nimenomaan siihen säädetty ja Foxin vakiopaikoilla olevia linkkejä ei taida edes pystyä säätäämään niin paljon, että AS:ää saisi yhtä paljon kuin lehtijousilla.
Löysät vai jäykät jouset, se vähän riippuu. Perinteinen juttuhan on nimenomaan jäykkä perä ja löysä keula kiihdytykseen, jos kumissa on pitoa ja voimalinja kestää iskua. Löysillä jousilla osa voimasta häviää perän joustoon eikä rataan ja 60-jalkainen heikkenee. Toisaalta, jos ei ole pitoa, niin jäykällä perällä menee helposti sutimiseksi. Tapsa varmaan voi kommentoida tästä eteenpäin.
Sähän tietysti häviät lähdössä himpan verrattuna vanhaan, koska linkkiperässä ei ole niin paljon anti-squattia kuin lehtijousiperässä, ellei linkit ole nimenomaan siihen säädetty ja Foxin vakiopaikoilla olevia linkkejä ei taida edes pystyä säätäämään niin paljon, että AS:ää saisi yhtä paljon kuin lehtijousilla.
Löysät vai jäykät jouset, se vähän riippuu. Perinteinen juttuhan on nimenomaan jäykkä perä ja löysä keula kiihdytykseen, jos kumissa on pitoa ja voimalinja kestää iskua. Löysillä jousilla osa voimasta häviää perän joustoon eikä rataan ja 60-jalkainen heikkenee. Toisaalta, jos ei ole pitoa, niin jäykällä perällä menee helposti sutimiseksi. Tapsa varmaan voi kommentoida tästä eteenpäin.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Näin lyhyesti. jäykillä jousilla jäykkä taka-aksila ei reagoi herkästi, varsinkin "liukkailla"renkailla ja "sutii" siten helpommin pienemmilläkin tehoilla kun nostetta ja painon siirtymää ei ole riittävästi . "löysä" korikin aiheuttaa moottorin
kiertoliikkeen voiman "hukkamista" voimansiirtoon alustaan yms
katu- rengaspaineetkin vaikuttavat myös pitoon
hieman. jos verrataan Stokkereihin ne eivät ole tosiaankaan vakio alustaisia jos ihmetellään
miten ne keulii eikä sudi paljoakaan , jousitus/iskunvaimennus on tehty herkäksi molempiin päihin ja siihen käyttöön sopivat sliksit sietävat suuremmat lähtökierrokset pitoa menettämättä .
kiertoliikkeen voiman "hukkamista" voimansiirtoon alustaan yms
katu- rengaspaineetkin vaikuttavat myös pitoon
hieman. jos verrataan Stokkereihin ne eivät ole tosiaankaan vakio alustaisia jos ihmetellään
miten ne keulii eikä sudi paljoakaan , jousitus/iskunvaimennus on tehty herkäksi molempiin päihin ja siihen käyttöön sopivat sliksit sietävat suuremmat lähtökierrokset pitoa menettämättä .
Törmäsin yhteen artikkeliin FOX in updeittauksesta
Erillis jousitukset onkin sitten toinen juttu.
linkki: http://www.mustang50magazine.com/techar ... stang_irs/
Erillis jousitukset onkin sitten toinen juttu.
linkki: http://www.mustang50magazine.com/techar ... stang_irs/
- lake
- Aktiivi
- Viestit: 91
- Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
- Auto: Mustang Sportroof -72
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
kaveri toivoo että ei lontoon linkkejä niin kaikki niitä sitten kuitenkin laittaa....
monta iltaa kuluttanut tuolla turbomustangs sivuilla lukien juttuja ja 60ft ajat on ollu parhaimmillaan 1.3-1.4s ja ihan vakio jousilla, iskarit vaan vaihdettu, ja tukivarsia vaihdettu. En siis näkis kauheen huonona tota Foxin perätuentaa ollenkaan, varsinkaan pienien muutoksien jälkeen.
Renkaistakin on tietty paljon kiinni, samoin radasta, alastaro oli ainakin niin seetanan liukas viime kertoina että ei siellä kukaan saanu hyviä aikoja, ei edes slikseillä...
GTlook, paljonko oli 60ft ajat ja missä ajoit?

monta iltaa kuluttanut tuolla turbomustangs sivuilla lukien juttuja ja 60ft ajat on ollu parhaimmillaan 1.3-1.4s ja ihan vakio jousilla, iskarit vaan vaihdettu, ja tukivarsia vaihdettu. En siis näkis kauheen huonona tota Foxin perätuentaa ollenkaan, varsinkaan pienien muutoksien jälkeen.
Renkaistakin on tietty paljon kiinni, samoin radasta, alastaro oli ainakin niin seetanan liukas viime kertoina että ei siellä kukaan saanu hyviä aikoja, ei edes slikseillä...
GTlook, paljonko oli 60ft ajat ja missä ajoit?
Mustang sportroof -72
Se täysin vakio 99GT kulki Arto65FB:n käskyttämänä:Arto65FB kirjoitti:Lähdössä harjoittelemista. Mulla meni 2.79 perällä 65FB 15.15s ja loppua oli vain 153km/h ja lähtö tyhjäkäynniltä, niin ei jaksa sutia yhtään. Yhdellä 99GT:llä ajoin 14.7s ja loppua oli jotain mutta reilusti alle 170km/h...
60ft 2.3s
1/4 ml 14.7
nopeus 155km/h


Viimeksi muokannut MustangGT, 13 Syys 2006, 22:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ihan hyvin pitänyt... rataa ei varmaankaan liimattu....liimatulla ei katurenkaalla oiken ehdi....helpoin kun ostaa paremmat renkaat...sellaiset mitkä pitää liimalla...ja muutenkin....MustangGT kirjoitti:Sen täysin vakion 99GT:n ajat oli:Arto65FB kirjoitti:Lähdössä harjoittelemista. Mulla meni 2.79 perällä 65FB 15.15s ja loppua oli vain 153km/h ja lähtö tyhjäkäynniltä, niin ei jaksa sutia yhtään. Yhdellä 99GT:llä ajoin 14.7s ja loppua oli jotain mutta reilusti alle 170km/h...
60ft 2.3s
1/4 ml 14.7
nopeus 155km/h
- lake
- Aktiivi
- Viestit: 91
- Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
- Auto: Mustang Sportroof -72
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Pelkillä renkailla kaverin auton aika petraantui 13.1->12.3s, 60ft aika parani 2.3s->1.7s...GT look kirjoitti:Kiikalassa tuli kokeiltua.
60ft 2.954
330ft 7.338
660ft 10.506
990ft 13.059
Tehoa ainakin perstuntumalla on riittävästi.
Voimansiirto on päivitetty,eli kytkin,tremec,perä ja kardaani.
Tossa päivitetyssä perässä ei oo poikittaisia iskareita.
Pelkkä renkaiden vaihto tuntuu vähän helpolta ratkaisulta?
Ja eka kertahan toi oli,jännitti niin hitosti,mut kiihdytys kärpänen pääs
puraseen,joten ens kesänä pakko päästä uudestaan!
Ja nyt kun varmistu toi talli paikkakin,ni pääsee tekee ens talven
aikana isompia muutoksia jos tarvii.
Tosiaan tuo jousien jäykistäminen ei ainakaan pitoa paranna vartilla...
Itselläni tuo takapään muokkaus on vielä suunnitteluasteella, mutta toivottavasti ensi kesänä sen pääsee vartille testaamaan...

Mustang sportroof -72
Vähän samanlaisia ongelmia ilmeni täällä päässä ja menin hommaamaan syksyn "sieni"reissuille tollaset ET street radialit -> http://www.mickeythompsontires.com/stri ... reetRadialGT look kirjoitti:Kiikalassa tuli kokeiltua.
60ft 2.954
330ft 7.338
660ft 10.506
990ft 13.059
Tehoa ainakin perstuntumalla on riittävästi.
Voimansiirto on päivitetty,eli kytkin,tremec,perä ja kardaani.
Tossa päivitetyssä perässä ei oo poikittaisia iskareita.
Pelkkä renkaiden vaihto tuntuu vähän helpolta ratkaisulta?
Ja eka kertahan toi oli,jännitti niin hitosti,mut kiihdytys kärpänen pääs
puraseen,joten ens kesänä pakko päästä uudestaan!
Ja nyt kun varmistu toi talli paikkakin,ni pääsee tekee ens talven
aikana isompia muutoksia jos tarvii.
ja nyt pysty jo kiihdyttelemään kadulla ilman turhia suditteluja?!
Olin oikeasti aika yllättynyt eroon. Silti niillä pystyy vielä ajella motarinopeuksia ramppeihin yms. Mitä ei kyllä rättirunkoisilla katuslikseillä tehdä.

- lake
- Aktiivi
- Viestit: 91
- Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
- Auto: Mustang Sportroof -72
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
mullakin olis tuolla tallissa odottelemassa paikalleen pääsyä Nitto 555R Drag radialit, kokoa 275/50R15, 10" leveellä Centerlinen Warrior vanteilla. Eteen vaatimattomampi 185/65R15, 5.5" leveällä vanteella...
Vartille sitten ihan M/T ET street, 28x11.5...
Talven aikana päivitän etuakseliston seuraavanlaisilla palikoilla: http://static.summitracing.com/global/i ... u1lr_w.jpg
Taka-akselistoksi 9" ja tukivarsille tarttee tehdä jotain...
Vartille sitten ihan M/T ET street, 28x11.5...
Talven aikana päivitän etuakseliston seuraavanlaisilla palikoilla: http://static.summitracing.com/global/i ... u1lr_w.jpg
Taka-akselistoksi 9" ja tukivarsille tarttee tehdä jotain...
Mustang sportroof -72
Tää on pakko laittaa tänne vaikka onkin jo varmasti vanha pätkä, mut foxissa on ainakin vääntöä
http://videos.streetfire.net/video/9313 ... f9da7d.htm

http://videos.streetfire.net/video/9313 ... f9da7d.htm