Mustang 5-speed vm-81??

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Minusta omalla 1979 Mustang HB:lla (karvalakkimalli 2.3 L 4-syl ilman turboa ja 4-vaihteisella manuaalilla, lukoton perä) on ihan hyvä ajaa, talvellakin. Pärjään tuolla 88 HP:lla tavallisessa perusliikenteessä.
Ihan totta, Shelby Europan jälkeenkin... ;-))
hyde
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 03 Kesä 2004, 09:06
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja hyde »

Ettei vai tuo Sierran laatikko ole se 'alkuperäinen'laatikko.Eikös V6 moottoritkin tuohon aikaan tulleet Saksasta ennen kuin loppuivat kesken.
Tosin Sierra tuli vasta markkinoille vuonna 83,mutta eiköhän euro Ford:lla
joku 5-vaihteinen laatikko jo tuolloin ollut.
Jäsen 2000.
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

hyde kirjoitti:Ettei vai tuo Sierran laatikko ole se 'alkuperäinen'laatikko.Eikös V6 moottoritkin tuohon aikaan tulleet Saksasta ennen kuin loppuivat kesken.
Tosin Sierra tuli vasta markkinoille vuonna 83,mutta eiköhän euro Ford:lla
joku 5-vaihteinen laatikko jo tuolloin ollut.
Eipä tainnu olla, ainakaan missään 'normaaliautoissa' etuveto-kummastuksissa tais olla ekana viidestivatkattavia. Muistelen vanhojen filmien puhuneen vain 4-lovisista ja suurin osa 83-autojakin oli nelosaskilla. Pihassa on upea -84 Granada eikä viitosesta tietoakaan, vaikka on oikeen GL 2.0 OHC!
hyde
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 03 Kesä 2004, 09:06
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja hyde »

No loppuvuodesta 82 sai V6 Capriin kai jo 5-vaihteisen. Vuonna 83 sen
sai Sierraan, Capriin, Ja Granadaan.Kyseessä ilmeisemmin type 9 lotju.
Ehkä kyseinen laatikko suoritti ensi esiintymisen juuri 81 nelos Mussessa.
En todellakaan tiedä ,ja siksi sitä alunperin kysyinkin.
Jäsen 2000.
Avatar
kariboy
Mega-addikti
Viestit: 867
Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

´83 Granadassa on vitoslatikko, ainakin niissä on ollu mitä perhepiirissä on/ollut.
On se huima ohituskiihtyvyys vitosella 2.0 ohc Granadalla :D
Sopiikohan tuo nelosen vitosaski 3.0 kutoseen Capriin...?
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

kariboy kirjoitti:Sopiikohan tuo nelosen vitosaski 3.0 kutoseen Capriin...?
Ei sovi, koppa ja input shaft erilaiset.
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Pari päivää sitten rupesin konehuonetta tyhjentään, niin siinä sitten selvisi sekin että myös kone on jossain vaiheessa vaihtunut. Jota jo aikasemmin epäilinkin. Eli tuskin on enää 2.3, vaan 2.0. Pitää tarkemmin konetta tutkia, kun viikonloppuna nostan sen pois. Tänään Kimin kautta sainkin asiaan varmuuden että kone on vaihtunut. Tulevaisuudessa tulee joka tapauksessa vaihtumaan uudemman kerran.
Vastaa Viestiin