Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
muilla ilmeisesti kaikki toimii,tai sit mä saan vaan kaikki rikki
jenkithän pauhaa mennä tolla cobran paketilla 500hepoa pyöristä mennen tullen mene ja tiedä.mikä noista tiltonin vaihtoehdoista olis tähän mun tapaukseen käypä?tarviiko vauhtipyörä aina vaihtaa myös?
toi tko vaatii 26(chevyn)urituksen.ja pitäis olla o painossa paketti.mcleod tarjoaa myös monilevypaketteja,onko suuria eroja keskenään?
ac5 kirjoitti:muilla ilmeisesti kaikki toimii,tai sit mä saan vaan kaikki rikki
Ensinnäkin noita +500 hp manuaali mustangeja on hyvin vähän suomessa, eli kokemusta taitaa olla yhtä vähän.
Mulla toi +400 hp toimii hyvin hays street/striplevyllä ja vakio asetelmalla, mutta väänötkin ovat ihan eri luokkaa mulla vaivaiset 510 Nm. Aikaisemmin käytin yhtähyvällä menestyksellä vakio kytkinlevyä.
Tuo Tiltoni ei välttämättä tarvitse olenkaan vautipyörää, riittä kunhan vain on jonkinlainen startikehä. Kytkinpakat voi valita haluamansa momentin mukaan, ja kitka levyt voi myös valita. Sopivuus TKO kombinaatioon lienee selvä jos kerran Chevyn rihloilla.
Tiedustelut esim. http://www.racersplace.fi/home.php
67 Mustang HT "Trans Am"
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Korpelan Timolla on kova TKO manuaali. Timpan yhteystiedot saa multa yksityisviestillä. Mulla on TKO600:n perään McLeodin Streettwin asetelma, eli tuplalevyinen orgaanisilla pinnoilla. Valmistaja lupaa tälle satsille hyvät katuominaisuudet ja pitäisi kestää tarpeen tullen tuplat tehot mitä topicissa edes kysytään. Minulla ei ole satsista vielä minkäänlaista ajokokemusta, joten olen huono sanomaan siitä mitään. Korpelalla saattaa olla jo näppituntumaa satsiin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Fastback kirjoitti:Korpelan Timolla on Foxissa ja on kova TKO manuaali. Timpan yhteystiedot saa multa yksityisviestillä. Mulla on TKO600:n perään McLeodin Streettwin asetelma, eli tuplalevyinen orgaanisilla pinnoilla. Valmistaja lupaa tälle satsille hyvät katuominaisuudet ja pitäisi kestää tarpeen tullen tuplat tehot mitä topicissa edes kysytään. Minulla ei ole satsista vielä minkäänlaista ajokokemusta, joten olen huono sanomaan siitä mitään. Korpelalla saattaa olla jo näppituntumaa satsiin.
Ainakin Drag&Trackissä Timpalla oli vielä C4 tunturipyörässä kiinni...
olen kanssa kuullut et Timppa olis myynyt tko:n pois?Laakkosen kanssa asiaa pähkäiltiin ja keraamisilla levyillä sais väsättyy käyvän paketin tiltonista.hintaakin kertyy 1ke,sis vetolevystä alk.kaikki roippeet.mcleod oli sit vielä hinnakkaampi setti.jos joku toimittaa edukkaammin,käsi ylös nyt kannattaneeko eri asetelmaa+1sintterilevyllä enään koittaa
taasko säästö väärässä paikkaa!
Kyllä timppa vielä manuaalin laittaa, sille oli päässy käymään sellanen "vahinko", että möi edellisen lootan pois. Puhu asiasta Drag&Trackissä. Muistaakseni tais olla niin että oli tullu väärä kytkinkoppa, nii sen takia vielä C4 paikallaan. Kertokoot itte vaikka asiasta lisää jos palstaa lukee.
Luin juuri PHR:stä jonkun hepun ajavan 11s 500hp maverickilla ja käyttävän king cobra paineasetelmaa ja Clutch mastersin kevlar levyä (FX300) joka tiemmä toimii hyvin ja myös kadulla. Pelkkä levy alle 300usd. Ei ole tietty yhtä cool kuin Tiltonin hässäkkä...
Eikä myöskään omaan kokemukseen perustuva juttu, mutta ehkä tsekkaamisen arvoinen.
1969 kirjoitti:Luin juuri PHR:stä jonkun hepun ajavan 11s 500hp maverickilla ja käyttävän king cobra paineasetelmaa ja Clutch mastersin kevlar levyä (FX300) joka tiemmä toimii hyvin ja myös kadulla. Pelkkä levy alle 300usd. Ei ole tietty yhtä cool kuin Tiltonin hässäkkä....
joo kuten tossa aik.keskusteluissa kävi ilmi toi hepomäärä ei kerro koko totuutta.ahdetuissa vääntöarvot ihan eri luokkaa ja tulee matalemmilla kierroksilla eli kytkin on paljon kovemmalla rasituksella!onko tosta tiltonin
kytkimestä kellään käytännön kokemuksia onko oleellista eroa mcleod nähden?tiltonin 7,25" 2levynen on ainakin kevyt paketti.
Korpelan timo taisi viimeksi ajaa myös Haysin kytkimellä siinä tunturipöllössä, nyt on tulossa McLeodin twini. Jonkinlainen monilevy on todennäköisesti varmin valinta.
Tuo Timon McLeod näytti kutakuinkin normaalilta asetelmalta, johon on naitettu kaksi levyä. Tiltonilla varmaankin kiertäisi herkemmin.
Esimerkisi AP rasing kytkimistä löytyy jonkinverran kokemusta F1 talleilta.
The standard size range covers 115mm to 200mm carbon clutches. Constantly evolving, the current selection benefits from our experience and technology used in F1 (over 520 Grand Prix wins in 35 years). As always the emphasis is on low weight & inertia coupled with durability & reliability.
67 Mustang HT "Trans Am"
Nyt käytössä oleva kytkin Spech stage3 TKO:lle teräs limpulla, ollut mukavampi käytössä mitä pelättiin.Toki 6-lapanen keraamisilla paloilla
oleva levy, ei hirveesti tykkää luistaa.Ei kuitenkaan ns.on off kytkin.
Poljintuntuma aavistus jäykempi,mitä king cobrassa.Ei luisto ongelmia
toistaiseksi,ainakaan kytkimessä