Lurautinko prkl väärät öljyt T5:een?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Lurautinko prkl väärät öljyt T5:een?

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

No nyt on uudet RedLine MTL:t lootassa, ja tietysti seuraavana päivänä
nettiä plärätessä huomasin että uudempaan neulalaakeroituun/kevlarsynkronoituun World Class lootaan pitää ehdottomasti olla ATF:t eikä MTL:t. MTL on ilmeisesti nannaa NWC:lle, mutta ei uudemmalle T5:lle.

Ettei menis liian helpoksi, perimätiedon mukaan loota on vuodelta -85, eli silloin on ollut ilmeisesti musseissa molempia lootia, NWC ja WC.

Tägistä ei havaintoa...JR:lle en kehtaa joka päivä soittaa... :oops: .

Mikä neuvoksi.
Miten tunnistan WC ja NWC lootien erot ulospäin?
Ja luonnollisesti asialla on tulenpalava kiire.

Kiitos

EDIT:
vasemmalla WC ja oikealla NWC plommit.
a) mistähänkohtaa laatikkoa löytyy? Ilmeisesti kytkinkopan sisältä jonne ei näe?
b) onko erona itse plommin muoto/materiaali ja/vai laatikon valu siinä ympärillä?
Kuva
Kuva
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Tuolta löytyy apua, jos tunniste-tagi on vielä kiinni
http://www.5speeds.com/t5/index.html

If the ID tag is missing, is there way to figure out what T-5 I have?

Yes, there are several ways to narrow down the ID. First is to check the shifter location. Mustang shifters are almost at the end of the tailshaft housing. Camaro shifters are right about the tailshaft bushing. Second is the input shaft size and splines, third is the date code on the main case and or top cover. GM T-5 have a 26 spline input shaft where the Fords are 10 spline. The V8 Ford T-5 have a .620” pilot bearing where as the 4 cylinder pilot is .590”. Fourth is the lower cluster bearing just under the front bearing retainer. Is it stamped steel or be molded bearing race. Stamp steel tells you it is a NWC where the molded race makes it a WC T-5.


Mutta eikös tuo laatikko ole uudelleen rakennettu ja silloin siellä voi olla eri sisuskalut kuin alunperin. Vaikka olisikin tagi kiinni, niin kannattanee siltikin selvittää laatikon todellinen olemus.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Arto65FB kirjoitti:Vaikka olisikin tagi kiinni, niin kannattanee siltikin
selvittää laatikon todellinen olemus.
Tägi hukassa.
Jos loota on alun alkaen NWC, niin on hyvin epätodennäköistä että akselit olisi muutettu neulalaakeroiduiksi. Ja nimenomaan nämä neulalaakerit pitäisi voidella ATF:llä.
Kuva
Avatar
TomiKoo
Aktiivi
Viestit: 143
Liittynyt: 30 Touko 2004, 23:42
Paikkakunta: Lohja / Lieksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TomiKoo »

Täysin epävirallisena amatöörikommenttina ilman Jyrin mielipiteitä ja ulkomuistista vuosien takaa sanoisin, että punaista ATF:ää sinne lirutettiin...

Tomi
Suzuki DR 650 RSE -93
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

TomiKoo kirjoitti:Täysin epävirallisena amatöörikommenttina ilman Jyrin mielipiteitä ja ulkomuistista vuosien takaa sanoisin, että punaista ATF:ää sinne lirutettiin...

Tomi
Joo, aikaisemmin käytössä oli Mobil-1 ATF. Viime kesäksi sitten laitoin Redline MTL öljyt. Kuvittelin ko. öljyn sopivan T-5 WC laatikoon mutta sitä ei suositellakaan kyseiselle vaihteistolle. No laatikko toimi kesän karkeloissa ilman minkäänlaista murhetta. Mutta jos minulta kysytään asiaa uudelleen niin vastaus on, "käyttäkää omalla vastuulla".
http://www.moderndriveline.com/Technica ... istory.htm

One last piece of important information. ALL World Class T-5 use ATF oil and NOT heavy gear oil or Redline MTL! All NON-World Class T-5 use 70 wt gear oil. We recommend high quality Synthetic oil as it lasts a long time and over a larger operating temperature. It is important to change the oil in your transmission based on how you use the vehicle. If the vehicle is your daily driver then changing the oil every two to three years is fine. However, if the transmission sees regular track duty and pushed hard, then once or twice a year is in order. When we rebuild transmissions, we can tell when the oil has been changed often as the parts are much cleaner with less over all wear. There is no filter inside the manual transmission only a magnet at the bottom to pick up the metallic particles in the oil, the only metallic parts in a transmission is the gears or bearings.

Oil is cheap, transmissions are not!
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Hep hep hep! Vanha aihe ylös... Mikäs juttu tämä on? Vaihteisto öljyn vaihto tarvisi tehdä ja öljyjä ihmettelen. Helpoinhan olisi ajaa auto mihin tahansa tutulle pajalle ja käskeä lorottamaan perinteistä ATF:ää, mutta oon harkinnu tuota RedLinen MTL:ää. Eikö se nyt sitten sovikaan? Vai sopiiko sittenkin? Helvetin öljysirkus.

Auto on edelleen '96 Cobra. Vaihteisto T45, eikö?

Tästäkin jo etukäteen kiittäen...
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

MouTine kirjoitti:Hep hep hep! Vanha aihe ylös... Mikäs juttu tämä on? Vaihteisto öljyn vaihto tarvisi tehdä ja öljyjä ihmettelen. Helpoinhan olisi ajaa auto mihin tahansa tutulle pajalle ja käskeä lorottamaan perinteistä ATF:ää, mutta oon harkinnu tuota RedLinen MTL:ää. Eikö se nyt sitten sovikaan? Vai sopiiko sittenkin? Helvetin öljysirkus.

Auto on edelleen '96 Cobra. Vaihteisto T45, eikö?

Tästäkin jo etukäteen kiittäen...
Mun T5:een tuli loppujen lopuksi RedLinen Racing ATF:t.

Ja laatikkohan on uudempi WC.
Kuva
koppa
Addikti
Viestit: 370
Liittynyt: 21 Marras 2005, 12:00
Paikkakunta: Hirsilä

Viesti Kirjoittaja koppa »

moderndrivelinen sivuilta löytyy ainakin suositus atf:stä t-45:lle:

Like T-5 and T-56 the T-45 uses ATF. We recommend Amsoil ATF.

http://www.moderndriveline.com/md_faqs/ ... l#02138242
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Justiinsa... Soittelin eilen HHP:lle ja kovin kehuivat RedLinen MTL:ää. Mitenköhän nyt sitten pitäis tehdä? Ajattelin vaihtaa öölit ennen lauantain Ahveniston piiskausta, mutta taitaa jäädä myöhemmälle kun ei osaa päättää.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Muistelen että kun jurvan ratapäivillä HHP:n poikien kanssa poristiin, niin he olivat selvittäneet että RL:n MTL todellakin käy ja kelpaa ainakin T5:een.


Mulla ei ole mitään syytä epäillä heidän tietojaan, ehdin vaan hommata ne Racing ATF:t ennen juttutuokiota.
Kuva
Vastaa Viestiin