Alustan massaus vai maalaus?

On sulla muodot Mustangin...
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Alustan massaus vai maalaus?

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Millaisia mielipiteitä on alustan suojauksesta?
Onko parempi massata vai maalata alusta jos auto on pelkästään kesäkäytössä? Muutamissa jutuissa on kerrottu alustan maalatun iskunkestävillä / jäänmurtajamaaleilla yms? Onko kokemusta näistä?
Tieto lisää tuskaa :roll: ...
66poni
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 66poni »

En laittaisi massaa kesäkäytössä olevaan autoon. Kyllähän hyvästä massauksesta on tiettyjä etujakin, mutta ajattelepa myöhempiä alustan korjauksia, kun kaiken peittää epämääräinen massatökötti... minä ainakin laitan vain maalin.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

64puolikas kirjoitti:En laittaisi massaa kesäkäytössä olevaan autoon. Kyllähän hyvästä massauksesta on tiettyjä etujakin, mutta ajattelepa myöhempiä alustan korjauksia, kun kaiken peittää epämääräinen massatökötti... minä ainakin laitan vain maalin.
Hyvä maali riittää kesällä, varsinkin, jos ei harrasta sorapätkiä. Hiekkatierallissa massasta on varmasti hyötynsä. Toisaalta pienet kiveniskemät voi korjata hurjastelun jälkeen, jos siihen vaan on mahdollisuus.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Omassa autossa on pelkkä tehtaan maali pohjassa enkä aio sinne massaa alkaa laittamaan.
Mun ääni maalille sillä edellytyksellä että auto on vain kesäkäytössä.
-Jukka-
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 774
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Pitää osata myös maalata ja käyttää oikeita maaleja. Minä en osannut, joten laitoin uusien etulattioitten päälle pelkän koteloaine/massa kerroksen(ilman maalia). Hyvin on kestänyt 8 vuotta. Huono maalaus olisi saattanut jo aiheuttaa ruostumista.
Tänä päivänä laittaisin maalin kun tietää mitä maalia ja miten laittaa.
Mach73
Aktiivi
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mach73 »

Kyllä maalauksen kannalla ollaan, mikäli auto on kesäkäytössä, etkä aja mitään soraränniä päivittäin. Itse ruiskutin edelliseen autoon hiekkapuhalletulle pinnalle 4 kerrosta pohjamaalia, vuoroin punaista ja harmaata niin näkee että maalia on joka kierroksella joka paikassa. Itse käytin pohjamaalina Mastonin Löve röstia(se on kyllä siveltävä pohjamaali, mutta kun käyttää niin paksua seosta kun saa ruiskusta pihalle, niin toimii). Pitää muistaa antaa kuivua väh.24h ennen päällemaalausta.
Pintamaaliksi sopii hyvin 2-komponenttinen polyuretaanimaali(käytetään kuorma-auton runkomaalina). Tuntui mulla ainakin kestävän viiden kesän ajot hyvin. Sisälokareihin suosittelen ohutta massaa maalin päälle.
Hyvä maku suussa...
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2632
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Mach73 kirjoitti:Sisälokareihin suosittelen ohutta massaa maalin päälle.
Etusisälokareihin suosittelen "lokareita".
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Arto65FB kirjoitti:
Mach73 kirjoitti:Sisälokareihin suosittelen ohutta massaa maalin päälle.
Etusisälokareihin suosittelen "lokareita".
"Lokareiden" alle,itse lokasuojien sisäpintaan,kotelosuojaa.
-Jukka-
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Arto65FB kirjoitti:
Mach73 kirjoitti:Sisälokareihin suosittelen ohutta massaa maalin päälle.
Etusisälokareihin suosittelen "lokareita".
"Lokareiden" alle,itse lokasuojien sisäpintaan,kotelosuojaa.[/quote]


Jaahas,rautalankamalli esiin. :wink:

"Lokarithan" on alumiinia,eikö?
Ne eivät ruostu jolloin niiden päälle ei kotelosuojaa tarvita. :roll:
Jos pyöräkotelossa ei ole ruostetta niin huolellinen pesu ja kuivatus,jonka jälkeen kotelosuojaa sinne.Sen jälkeen ne "lokarit" paikalleen ja baanalle.
-Jukka-
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Jukka kirjoitti: "Lokarithan" on alumiinia,eikö?
Ne eivät ruostu jolloin niiden päälle ei kotelosuojaa tarvita. :roll:
Jos pyöräkotelossa ei ole ruostetta niin huolellinen pesu ja kuivatus,jonka jälkeen kotelosuojaa sinne.Sen jälkeen ne "lokarit" paikalleen ja baanalle.
Alumiini muuten ei tykkää yhtään tiesuolasta, mutta talvea varten suositeltiinkin jo massausta, joten se siitä. BTW kannattaa kokeilla magneetilla, mitä sitten suojaa, jos suojaa. Mitä uudempi musti, sitä jännemmistä paikoista löytyy ei-peltiä.

Nimim. ruostesuojattu kuitutakaluukku.
(En laittanut itse aineita)
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Erään euro-fordi harrastajaa jututtaessa hänen capristaan, kertoi että ensin maalasi pohjan, sitten massasi ohuesti ja sen päälle vielä fordin sininen maali. Pitäisi kuulemma kestää, tehty noin seitsemän vuotta sitten ja kesäkäytössä on mutta täällä kun saattaa joutua ajelemaan hiekkateitä niin ei lisäsuoja pohjaan ole pahitteeksi.
Avatar
MustangGT
Mega-addikti
Viestit: 776
Liittynyt: 24 Touko 2004, 05:46
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MustangGT »

Forssan pickinikin voittajan autoon oli tehty seuraavat toimenpiteet:

-ruostesuojaväri pohjaan
-pohjaväri
-musta perusväri
-ohut massakerros
-korinvärinen metallinhohto maalipinta

Luulisi kestävän!
mustang cs
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:22

helmat

Viesti Kirjoittaja mustang cs »

irroitin lokasuojan autostani ja totesin että jopa kirkasta ehjää peltiähän sieltä löytyi tavallaan kuin uutta muttahelmapellit näyttivät oudoilta täysin ehjät kuitenkin näin ollen kysuisinkin että tietääkö jokuasiasta jotain ennen kuin yskallan väittää jotain? auto on 68
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: helmat

Viesti Kirjoittaja musse67 »

mustang cs kirjoitti:irroitin lokasuojan autostani ja totesin että jopa kirkasta ehjää peltiähän sieltä löytyi tavallaan kuin uutta muttahelmapellit näyttivät oudoilta täysin ehjät kuitenkin näin ollen kysuisinkin että tietääkö jokuasiasta jotain ennen kuin yskallan väittää jotain? auto on 68
65-66 malleista en oo sata varma, mutta jo ainakin 67:n helmat on galvanoitua tavaraa. Kuten myös ainakin runkopalkit.
mustang cs
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:22

ALKUPERÄISYYS

Viesti Kirjoittaja mustang cs »

irrottaessani loka suojat niin sieltähän tuli molemmin puoli auton runkonumerot vastaa .eli ainakin autoni on niin kuin pitääkin. tää on varmaan vanha juttu kaikille paitsi mulle
Vastaa Viestiin