Onko parempi massata vai maalata alusta jos auto on pelkästään kesäkäytössä? Muutamissa jutuissa on kerrottu alustan maalatun iskunkestävillä / jäänmurtajamaaleilla yms? Onko kokemusta näistä?
Tieto lisää tuskaa

Hyvä maali riittää kesällä, varsinkin, jos ei harrasta sorapätkiä. Hiekkatierallissa massasta on varmasti hyötynsä. Toisaalta pienet kiveniskemät voi korjata hurjastelun jälkeen, jos siihen vaan on mahdollisuus.64puolikas kirjoitti:En laittaisi massaa kesäkäytössä olevaan autoon. Kyllähän hyvästä massauksesta on tiettyjä etujakin, mutta ajattelepa myöhempiä alustan korjauksia, kun kaiken peittää epämääräinen massatökötti... minä ainakin laitan vain maalin.
"Lokareiden" alle,itse lokasuojien sisäpintaan,kotelosuojaa.[/quote]Arto65FB kirjoitti:Etusisälokareihin suosittelen "lokareita".Mach73 kirjoitti:Sisälokareihin suosittelen ohutta massaa maalin päälle.
Alumiini muuten ei tykkää yhtään tiesuolasta, mutta talvea varten suositeltiinkin jo massausta, joten se siitä. BTW kannattaa kokeilla magneetilla, mitä sitten suojaa, jos suojaa. Mitä uudempi musti, sitä jännemmistä paikoista löytyy ei-peltiä.Jukka kirjoitti: "Lokarithan" on alumiinia,eikö?
Ne eivät ruostu jolloin niiden päälle ei kotelosuojaa tarvita.![]()
Jos pyöräkotelossa ei ole ruostetta niin huolellinen pesu ja kuivatus,jonka jälkeen kotelosuojaa sinne.Sen jälkeen ne "lokarit" paikalleen ja baanalle.
65-66 malleista en oo sata varma, mutta jo ainakin 67:n helmat on galvanoitua tavaraa. Kuten myös ainakin runkopalkit.mustang cs kirjoitti:irroitin lokasuojan autostani ja totesin että jopa kirkasta ehjää peltiähän sieltä löytyi tavallaan kuin uutta muttahelmapellit näyttivät oudoilta täysin ehjät kuitenkin näin ollen kysuisinkin että tietääkö jokuasiasta jotain ennen kuin yskallan väittää jotain? auto on 68