Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Huomasin että autostani ilmeisesti vuotaa vesipumpun tiiviste. Onko tiiviste vaikea itse vaihtaa? Kannattaako vaihtaa kokonaan uusi pumppu ja tiiviste sarja? Mitä paikkoja olisi josta saisi tilattua osat? Auto on V6 -96.
Katso tarkkaan ettei ole itse vesipumppu joka vuotaa, nimittäin juuri niputettiin eräs GT, josta oli mennyt vesipumpun stefa. Jos uskot että on vain tiiviste niin tulee turhaa duunia ja menee hukkaan tiiviste kun huomaatkin että oli stefa vainaa...helpommalla ja vähemmällä kirosanoja pääset kun vaihdat pumpun samantien uuteen.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Pony kirjoitti:Katso tarkkaan ettei ole itse vesipumppu joka vuotaa, nimittäin juuri niputettiin eräs GT, josta oli mennyt vesipumpun stefa. Jos uskot että on vain tiiviste niin tulee turhaa duunia ja menee hukkaan tiiviste kun huomaatkin että oli stefa vainaa...helpommalla ja vähemmällä kirosanoja pääset kun vaihdat pumpun samantien uuteen.
Ei pahalla, mutta ihan ilkeyttäni hiukan oikaisen. Ei vesipumpussa vuoda mikään (stefa), vaan hiilirengsas/teflon palje yhdistelmä, tuli joskus nuoruudessa vaihdettua joitakin kymmeniä pumpun korjaus sarjoja. Pää asiassa traktoreiden ja kuormaautojen vesipumppuihin ja kuuluisan saab 99-900 pumput oli erikois alaani, tein erikois työkalut niitä varten. Oli kyllä hitu vitu laitoksia ne pystyakseli pumput, työkalut on edelleen tallessa, tuskimpa enää tarvitsee. Onneksi nykyisisin saa halvalla koko pumpun, helppoa kuin heinän teko .
mustangi96 kirjoitti:Huomasin että autostani ilmeisesti vuotaa vesipumpun tiiviste. Onko tiiviste vaikea itse vaihtaa? Kannattaako vaihtaa kokonaan uusi pumppu ja tiiviste sarja? Mitä paikkoja olisi josta saisi tilattua osat? Auto on V6 -96.
Lienee vielä samanlainen sydeemi kuin -85, eli vesipumpun kiinnityspultit ovat myös puolet jakopäänkopan kiinnityspulteista. Vuosi siitä kun minun kutoseen oli vaihdettu vesipumppu petti jakopäänkopan tiiviste. Foordin neroushan oikein leimahti tuossa 3.8L koneessa. Öljypumppu on jakopään kopassa ja paineen alainen kuuma öljy menee jakopäänkopasta lohkoon ja välissä on pelkkä paperitiiviste. Varmuuden vuoksi apulaitteet kiinnityvät myös tuohon jakopäänkoppaan, jotta sitä oikein temmottaisiin hihnojen voimalla.
Jani Auto-Kivitilasta hoiti minulle kyseisen tiivarin.
Vesipumpun tiiviste ei ole vaikea vaihtaa mutta siihen pääsy voi olla vaikeaa, kun on niin paljon roinaa edessä .
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS