Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Tammoinen kysymys olis etta ostin tuossa vasta -71 thunderbirdin 429 koneella ja heras kysymys etta onko 429-koneisessa mustangissa samat kayttohihnat ku tuossa mun pirssissa?
Kun "joka"paikassa on myynnissa hihnoja tuohon mussen 429-koneeseen mutta missaan ei ole t-birdin vastaavia.
Voi olla, mutta todennakoisesti ei ole. Linnussa on isompi konehuone kuin Hevosessa, eli apulaitteiden sijoittelu voi olla erilailla. Ota vanhat malliksi (jos on) ja mene remmikauppaan niiden kanssa, varmasti loytyy sopivat.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Jos hihnoja ei ole niin ainahan tarvittavan kiilahihnan pituuden pystyy mittaamaan esim. narulla tms. Paras tapa on tosiaa ottaa vanha mukaan jos löytyy.
----
edit:
Hei! Onnittelut auton ostosta ja tervetuloa 429/460 moottoriperheen pariin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Shop manuaalia selailleena nayttaisi noi koneet olevan aika samanlaisia. Lisaksi jos 95 explorerin laturi sopii 70 mustiin heittamalla, niin... Tuskin ovat laittaneet erilaisia kiinnikkeita samaan pataan eri autoon, mutta satavarmaksi en mene. Ota hihna mukaan.
Kiitos, juu friikkeihin liityttiin ja hihnat on ostettu kun sattui olemaan tuo us-partsi lauantaina auki.
Muttamutta, mites helkutissa sen laturinhihnan saa pois ja uuden tilalle kun hihnapyörien välissä on niin vähän tilaa ettei sieltä mahdu ujuttamaan hihnaa pois, joutuuko irrottamaan flektin vai onko tähän joku hyvä kikka olemassa.
birdi kirjoitti:Kiitos, juu friikkeihin liityttiin ja hihnat on ostettu kun sattui olemaan tuo us-partsi lauantaina auki.
Muttamutta, mites helkutissa sen laturinhihnan saa pois ja uuden tilalle kun hihnapyörien välissä on niin vähän tilaa ettei sieltä mahdu ujuttamaan hihnaa pois, joutuuko irrottamaan flektin vai onko tähän joku hyvä kikka olemassa.
Yltaako se pois "lapa kerrallaan" ujuttaen eli vedat yhden flektin siiven yli kerrallaan silleen, etta hihnan toinen paa on ihan flektin tyvessa? Helpointa voi olla kylla ruuvata flekti irti, eihan se ole paikallaan kuin parilla ruuvilla...
Eikun se hihna "jumahtaa" jo siina hihnapyorien kohdalla, ei mahdu niitten valista tulemaan, joten joutunee irrottaan flektin, ajattelin vain sita etta kun on kuitenkin tuommoinen aika yleinen huoltokohde etta olisko ollu joku niksi milla se ois saanu ujutettua sielta, mutta otetaan rupeli edesta irti niin ei tarvi aheltaa.