5.0 + 400 hp vakio nokalla

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

5.0 + 400 hp vakio nokalla

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Luultavasti lähestytään aikaa jolloin joidenkin mielessä liikkuu nokka-akselin vaihto. Syynä on varmaankin pieni piristys koneeseen ennen kesän koitoksia.
Tätä silmälläpitäen on varmaan hyvä tietää, että vakio HO rullanokka riittää noin +400 hp tietämille ja kyseessä 302 cid vapaastihengittävä kaasari kone ilman turboa, nitroa ja bloweria tai muuta piristettä.

"400 HP With A Stock Cam!
Totally Naturally Aspirated, And The Only Things We'll Change Are The Heads, Headers, And Rocker Arms".

405 hp at 6,200 rpm and 380 lb-ft of torque at 4,300

Tarkemmin linkissä:
http://www.carcraft.com/techarticles/116_0307_ford/
Tämä pistää hieman ajattelemaan.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Taitaa olla kesto suosikki...

http://www.airflowresearch.com/

Eli myös 2003 julkaistu lähes samanlainen artikeli... MOlemmat kuitenkin hyvin informatiivisia..
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Jep, kyllä nykypäivänä kelpaa kun loistavia sylinterikansia on saatavilla. Kun konetta alkaa suunnitelemaan niin kannet kannattaa valita parhaat mahdolliset käyttötarkoitukseesi tai vielä pykälää paremmat. Kansista se kone lähtee. Hyvä artikkeli ja todistaa kansien merkitystä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin