Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Onkos kellään kokemuksia säätimen/kytkimen sijoittamisesta lämppärin kennolinjaan? Saisi suljettua vedenkierron pois lämmityslaitteesta, ei turhaan lämpeis kabiinin puoli . Onko siitä mahdollisesti jotain haittaa kun vesi seisoo eikä liiku kennossa. Mites vaikutus koneen lämpötilaan? Luulisin ettei vaikutus olisi kovin iso kun kisavehkeissä ei välttämättä ole ollenkaan lämppäriä. Mistä saisi sopivan kytkimen, vesijohtoliikkeestä vai joku muu viritys .
Löytyy valmiita sulkuventtiilejä alle 20 taala alipain ohjauksella ja mekaanisesti, helpoin konsti marssi varaosaputkaan ja pyydä yleismallinen sulku venttiili lämppärin kiertoon. Asennus konehuoneen puolelle tai kennon ja tulipellin, väliin sinne sopii mainiosti ja voihan sitä hanaa välillä avata ja sit sulkea, tietenkin vaikuttaa hiukan lämpöihin mut jos on jähdytys oikein mitoitettu ei ongelmia .
Juu tattista vaan taas Rokille. Välmäin on tullu hankittua ja virittely hyvässä vauhdissa. Lämppärin ja tulipellin väliin olen sitä sijoittamassa. Ohjaus alkuperäisellä säätimellä ja ohituspelti kiinteästi "kuumalle". Kaiken ylimääräisen jouttu välmäimestä poistamaan ja itse rakentamaan uudet tilalle.