Oh! THAT is mean!Pony kirjoitti:Ettet nyt sekoita bensapumpun ääneen...VeeKoo kirjoitti:
Juu. Siinä on sellanen tasainen, rauhoittava hyrinä vaan..![]()
![]()
Dynoilta Part 2
Valvoja: Ville K
Re: Dynoilta part 2
Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee - 17 tuuman vanteella.
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Re: Dynoilta part 2
Toki. Vakioputkilla voi salakavalasti karata ihan huomaamatta.Sami95GT kirjoitti:Oh! THAT is mean!Pony kirjoitti:Ettet nyt sekoita bensapumpun ääneen...VeeKoo kirjoitti:
Juu. Siinä on sellanen tasainen, rauhoittava hyrinä vaan..![]()
![]()
![]()
![]()
BTW sekunnin nopeammin EK5:llä, kun piti himmailla välillä. Ei ollu kartturia nuotittamassa.
Eikö se sitte ollukkaa sulle?Sami95GT kirjoitti:Pöh, melkeen näyttää siltä että olisit kirjottanut ton mulle.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Re: Dynoilta part 2
Joo mutta sä pääsit harjoittelemaan EK4:n, jonka meidän 40 vuotta vanhalla autolla ajoi kartturi. EK5:lla putosikin nuotista heti kohta julkaistun mpg:n filmauksen jälkeen, joten sekin etu meni siinä.VeeKoo kirjoitti:Toki. Vakioputkilla voi salakavalasti karata ihan huomaamatta.Sami95GT kirjoitti:Oh! THAT is mean!Pony kirjoitti:
Ettet nyt sekoita bensapumpun ääneen...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
BTW sekunnin nopeammin EK5:llä, kun piti himmailla välillä. Ei ollu kartturia nuotittamassa.
Bensapumppuvitsi tulee itse asiassa siitä, kun eräs kerholainen aina sanoo lähtevänsä bensapumppua käynnistämään kun on lähdössä V6:lla liikkeelle (terveisiä). En malttanut olla "lainaamatta". Vakiokuntoisena V6:n perässä kun on korvat höröllä niin eihän sieltä mitään muuta kuulu kuin bensapumpun surina.
Jotta kuitenkin päästäisi takaisin tämän topikin aiheeseen niin dynolla olisi kiva nähdä se 2001:nkin, nykyaikaisella V6-moottorilla varustettu. Muutenkin taisi viime kerralla dynolla olla uusin auto peräti vuosimallia 80, kun muut paikalla kyllä olleet uudemmat vempaimet eivät rullien päälle uskaltaneet. Ei vaan täytä kriteerejä useimmatkaan SN95:t ja uudemmat jos pitää olla viri-viri mutta autot hihnalle valinnee Tomikoo sikäli jos tulee tunkua.
Jone on tulossa Jyxillä uusintavetoon, käytännössä ainoa uudistus on Flow-X pakoputki joten sittenpähän tulee faktatietoa siitäkin, mikä on ko. kyhistelmän vaikutus verrattuna tilanteeseen ilman H:ta, X:ää tai muitakaan kirjaimia.
Upolla on kuutosen sulosointuja turha tulla nyt dynoilemaan; ainoa uudistus tässä vaiheessa olisi -71 250cid pannun Carter YF -kaasari, joten en usko maagiseen hepolisäykseen. Tomilta kysynkin, olisiko mahdollista ottaa veto joskus loka-marraskuussa, silloin voisi olla mielenkiintoisempi rauta pellin alla ja ehkä ei olisi enää niin vaikeaa saada rullia pyörimään...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Hep hep...
Niin en nyt tiedä, kuka päätöksen autoista tekee loppuviimein. Mutta alkuperäinen ajatus oli, ettei kannata lähteä uhraamaan kallista ja hyödyllistä aikaa dynossa, vain todetakseen että vakion koneen kaikki tehtaan lupaamat tehot ovat todellakin tallella! Eli että jäisi pelkän dynolapun lisäksi arvokasta tietoa, vaikkapa uudempaan tehtyjen pikkumuutosten (esim. bolt-on-osia) merkitys jne. Eikös tässä ole järkeä?!Pony Lähetetty: Kes Elo 04, 2004 0:01 Viestin aihe: Re: Dynoilta part 2
--------------------------------------------------------------------------------
Jotta kuitenkin päästäisi takaisin tämän topikin aiheeseen niin dynolla olisi kiva nähdä se 2001:nkin, nykyaikaisella V6-moottorilla varustettu. Muutenkin taisi viime kerralla dynolla olla uusin auto peräti vuosimallia 80, kun muut paikalla kyllä olleet uudemmat vempaimet eivät rullien päälle uskaltaneet. Ei vaan täytä kriteerejä useimmatkaan SN95:t ja uudemmat jos pitää olla viri-viri mutta autot hihnalle valinnee Tomikoo sikäli jos tulee tunkua.
Toki, jos joku on rankasti muuttamassa tulevan talven aikana tekniikkaa ja haluaa tietää lähtötilanteen, on tilanne toinen! Ja samoin, jos jollakin on tehtynä muutoksia (putkisto, imupuoli, ruisku jne.) kiinnostaa tulokset minuakin! Ohjelmoitava ruisku olisi autosähkömiehen mieleen, mutta taitaa sellainen odottaa tuloaan...?
Tulevasta en uskalla luvata mitään. Täytyy varata aika, pyytää joku kaveriksi ja sopia tietysti hinnat koulun ja mittaajien kanssa. Itsellä on kiireinen syksy kurssien vetämisen muodossa, joten voi olla heikkoa. Mutta keväällä palaan taas koulun penkille ja voisi harkita taas mittailua... Niin ja eihän sitä tiedä jos kerhonkin puitteissa laitetaan tapahtumaa pystyyn...Pony Lähetetty: Kes Elo 04, 2004 0:01 Viestin aihe: Re: Dynoilta part 2
--------------------------------------------------------------------------------
Upolla on kuutosen sulosointuja turha tulla nyt dynoilemaan; ainoa uudistus tässä vaiheessa olisi -71 250cid pannun Carter YF -kaasari, joten en usko maagiseen hepolisäykseen. Tomilta kysynkin, olisiko mahdollista ottaa veto joskus loka-marraskuussa, silloin voisi olla mielenkiintoisempi rauta pellin alla ja ehkä ei olisi enää niin vaikeaa saada rullia pyörimään...
Suzuki DR 650 RSE -93
-
WhiteCoupe
- Aktiivi
- Viestit: 111
- Liittynyt: 19 Heinä 2004, 20:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Dynoilta part 2
Pony kirjoitti:Ettet nyt sekoita bensapumpun ääneen...VeeKoo kirjoitti:
Juu. Siinä on sellanen tasainen, rauhoittava hyrinä vaan..![]()
![]()
Mikäs siinä nyt niin...? Kivahan sitä suhinaa on kuunnella...
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Re: Hep hep...
Ei ole osia vaihdettu, vielä. Lähinnä kiinnostaisi testata kovasti mainostettu K&N:n vaikutus vrt vakio, imulutkutin paikallaan / ei, josta on väitetty olevan muutakin vaikutusta kuin kivemmat imuäänet ja lämpimämpi imuilma..TomiKoo kirjoitti: Niin en nyt tiedä, kuka päätöksen autoista tekee loppuviimein. Mutta alkuperäinen ajatus oli, ettei kannata lähteä uhraamaan kallista ja hyödyllistä aikaa dynossa, vain todetakseen että vakion koneen kaikki tehtaan lupaamat tehot ovat todellakin tallella! Eli että jäisi pelkän dynolapun lisäksi arvokasta tietoa, vaikkapa uudempaan tehtyjen pikkumuutosten (esim. bolt-on-osia) merkitys jne. Eikös tässä ole järkeä?!
Varsinaisten virittelyjen ulkopuolelta ero regular ja premium menoveden välillä (92 -> 95) olisi myös hauska selvittää. Virallinen Kanta on, ettei vaikuta, mutta perstuntuma ja kulutuslukemat sanoo toista.
Lopuksi vielä jos joku haluaa sörkkiä ajotietokonetta ja lupaa korvata sekä vaihtaa kaikki hajonneet osat, jos mäntä kurkkaa pakoputkesta tai katit sanoo poks, niin minun puolesta saa tutkia. Kunhan saa kurkkia olan yli..
En vielä tiedä tarkalleen ensi viikon aikataulujani, mutta alustavasti mitään ylipääsemätöntä ei ole ilmaantunut. Toisin sanoen, voisin olla "varasijalla", mikäli vaan jonkun tulemattomuudesta saa tiedon vähintään kolme tuntia etukäteen, ettei tarvitse töissä jättää lausetta kesken ja ajaa jalka suorana iltapäiväruuhkassa.
Jopas pääsi vastausväli pitenemään...
Tänään juuri selvisi, ettei toivomani uudemman mussen tutkiminen (ruisku, OBD jne.) onnistu koulun laitteilla. Saisin kyllä ihka uuden Bosch-testerin töistä lainaan, mutta hintaa oli 27000 €! Eli liian kallis rikottavaksi... Mutta muiden autojen tapaan sytkäkuvaajat jne pitäisi onnistua. Ja sen manuskan saa tuoda näytille...
Mutta nyt jousille ja Kruisinkiin...
Esimerkiksi tuollaisen testin voisi hyvinkin kokeilla, ehkä myös muita pikkujuttuja samalla...VeeKoo Lähetetty: Tor Elo 05, 2004 1:42 Viestin aihe: Re: Hep hep...
--------------------------------------------------------------------------------
Ei ole osia vaihdettu, vielä. Lähinnä kiinnostaisi testata kovasti mainostettu K&N:n vaikutus vrt vakio, imulutkutin paikallaan / ei, josta on väitetty olevan muutakin vaikutusta kuin kivemmat imuäänet ja lämpimämpi imuilma..
Tämäkin on mielenkiintoinen asia tutkia, mutta voipi olla hankalaa tälläisellä testimenetelmällä. Pitäisi ensin varmistua, että polttoaine varmasti vaihtuu koko linjastossa sekä tietysti saada mittaustapahtuma täysin identtiseksi. Eli unohdetaan...?VeeKoo Lähetetty: Tor Elo 05, 2004 1:42 Viestin aihe: Re: Hep hep...
--------------------------------------------------------------------------------
Varsinaisten virittelyjen ulkopuolelta ero regular ja premium menoveden välillä (92 -> 95) olisi myös hauska selvittää. Virallinen Kanta on, ettei vaikuta, mutta perstuntuma ja kulutuslukemat sanoo toista.
Perinteisiä päästö ym. juttuja voisi ehkä mitata, sytkä mukaanlukien. Mutta muutoin boksin rukkaaminen voi olla riskaabelia hommaa... Eli sekin jää tällä kertaa. Itse haaveilen edelleen ohjelmoitavasta ruiskusta ja sytkästä. Sellaisella on todella kiva säätää ja penkittää eri versoita!VeeKoo Lähetetty: Tor Elo 05, 2004 1:42 Viestin aihe: Re: Hep hep...
--------------------------------------------------------------------------------
Lopuksi vielä jos joku haluaa sörkkiä ajotietokonetta ja lupaa korvata sekä vaihtaa kaikki hajonneet osat, jos mäntä kurkkaa pakoputkesta tai katit sanoo poks, niin minun puolesta saa tutkia. Kunhan saa kurkkia olan yli..
Tänään juuri selvisi, ettei toivomani uudemman mussen tutkiminen (ruisku, OBD jne.) onnistu koulun laitteilla. Saisin kyllä ihka uuden Bosch-testerin töistä lainaan, mutta hintaa oli 27000 €! Eli liian kallis rikottavaksi... Mutta muiden autojen tapaan sytkäkuvaajat jne pitäisi onnistua. Ja sen manuskan saa tuoda näytille...
Mutta nyt jousille ja Kruisinkiin...
Suzuki DR 650 RSE -93
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Näyttäisi siltä, etten pääse tulemaan. Tiistaina töitä illasta... 
Kaippa näitä tulee vastaisuudessakin.
Harrastelijoille tiedoksi, että ODBII lootan rakentelu/tilaaminen maksaa n. 100€ koteloineen päivineen ja ohjelmia saa netistä ilmaiseksi. Voipahan vilkaista ennen huoltoa, ettei laskuun tule ylimääräistä ja ettei aja koodien poistoon (90€) pelkästään jonkun satunnaisen misfiren tai sensor signal lost 1 time / 300 starts hässäkän vuoksi. Auki jäänyt bensakorkkikin voi tulla kalliiksi ilman em. mööpeliä...
Kaippa näitä tulee vastaisuudessakin.
Vakiosuodatinta ei ole enää, kun se vaihdettiin taannoin ja lensi roskiin. Reflektoriputki on tallella jossain kellarissa.TomiKoo kirjoitti:Jopas pääsi vastausväli pitenemään...
Esimerkiksi tuollaisen testin voisi hyvinkin kokeilla, ehkä myös muita pikkujuttuja samalla...VeeKoo Lähetetty: Tor Elo 05, 2004 1:42 Viestin aihe: Re: Hep hep...
--------------------------------------------------------------------------------
Ei ole osia vaihdettu, vielä. Lähinnä kiinnostaisi testata kovasti mainostettu K&N:n vaikutus vrt vakio, imulutkutin paikallaan / ei, josta on väitetty olevan muutakin vaikutusta kuin kivemmat imuäänet ja lämpimämpi imuilma..![]()
Tuota voisi verrata tehtaan lupaamaan. 92 bensaa ei valitettavasti taida olla Vaalimaata lähempänä saatavillakaan. Persdynamometri kyllä sanoo, että 95 on opettelun jälkeen tiukempaa tavaraa. Tuo testi muuten pitäisi tehdä kaikkien taiteen sääntöjen noudattamiseksi niin, että ensin 95:llä testit, tankki tyhjäksi, 92 sisään, letkut tyjäksi 95:stä, akku irti toviksi, noin 100mi / 2h ajelu, sitten testit 92:lla. Muuten tuo ajo-atk ei opettele uusia juttuja vaan ajelee edellisellä tavaralla opituilla perussäädöillä tms. Vasta kunnon resetti laittaa sen opetteluasentoon. Tämä on siis tätä mutua, josta olisi kiva päästä varmuuteen.TomiKoo kirjoitti:Tämäkin on mielenkiintoinen asia tutkia, mutta voipi olla hankalaa tälläisellä testimenetelmällä. Pitäisi ensin varmistua, että polttoaine varmasti vaihtuu koko linjastossa sekä tietysti saada mittaustapahtuma täysin identtiseksi. Eli unohdetaan...?VeeKoo Lähetetty: Tor Elo 05, 2004 1:42 Viestin aihe: Re: Hep hep...
--------------------------------------------------------------------------------
Varsinaisten virittelyjen ulkopuolelta ero regular ja premium menoveden välillä (92 -> 95) olisi myös hauska selvittää. Virallinen Kanta on, ettei vaikuta, mutta perstuntuma ja kulutuslukemat sanoo toista.
Mulla olisi tuossa kaapeli ja softa läppäriin, mutta se on read only asteella eli vähän keskeneräinen. 8 sivua näkee numeroita ja koodit saa luettua ja nollattua. Itse arvojen säätämiseen pitäisi olla enempi tietoutta ja aikaa. Jos sitä edes voi ihan kaikelle tehdä ilman, että vaihtaa piirejä mustasta laatikosta tai ajaa tavaraa debug portista sisään (näin mussen virichipit käsittääkseni homman tekevät).TomiKoo kirjoitti:Perinteisiä päästö ym. juttuja voisi ehkä mitata, sytkä mukaanlukien. Mutta muutoin boksin rukkaaminen voi olla riskaabelia hommaa... Eli sekin jää tällä kertaa. Itse haaveilen edelleen ohjelmoitavasta ruiskusta ja sytkästä. Sellaisella on todella kiva säätää ja penkittää eri versoita!VeeKoo Lähetetty: Tor Elo 05, 2004 1:42 Viestin aihe: Re: Hep hep...
--------------------------------------------------------------------------------
Lopuksi vielä jos joku haluaa sörkkiä ajotietokonetta ja lupaa korvata sekä vaihtaa kaikki hajonneet osat, jos mäntä kurkkaa pakoputkesta tai katit sanoo poks, niin minun puolesta saa tutkia. Kunhan saa kurkkia olan yli..
Tänään juuri selvisi, ettei toivomani uudemman mussen tutkiminen (ruisku, OBD jne.) onnistu koulun laitteilla. Saisin kyllä ihka uuden Bosch-testerin töistä lainaan, mutta hintaa oli 27000 €! Eli liian kallis rikottavaksi... Mutta muiden autojen tapaan sytkäkuvaajat jne pitäisi onnistua. Ja sen manuskan saa tuoda näytille...![]()
Mutta nyt jousille ja Kruisinkiin...
Harrastelijoille tiedoksi, että ODBII lootan rakentelu/tilaaminen maksaa n. 100€ koteloineen päivineen ja ohjelmia saa netistä ilmaiseksi. Voipahan vilkaista ennen huoltoa, ettei laskuun tule ylimääräistä ja ettei aja koodien poistoon (90€) pelkästään jonkun satunnaisen misfiren tai sensor signal lost 1 time / 300 starts hässäkän vuoksi. Auki jäänyt bensakorkkikin voi tulla kalliiksi ilman em. mööpeliä...
Mittausilta
Josko vihdoin ja viimein ehtisin tännekin raapustamaan...
Eli vielä halusin ilmoilla huomisesta ja kysellä ilmoittautujia! Viikko sitten mukaan ilmoittautui Marko, Samu, Jari, Kimi, "Dervish" ja "JYX". Kimi taitaa poistua listalta, joten tilaa pitäisi olla... Pick-Nickissä mukaan ilmoittautui Markon ja "JYX":n lisäksi myös eräs 56 Chevy (454) jolle varmaankin tilaa löytyy?
Ketäs muita on tulossa?! VeeKoo kuutosella...? Rohkeasti erilaisia autoja mukaan vaan, höllätään vaikka rajoja, jos loppuu autot kesken...
Enkä nyt tarkoittanut piruiluna kellekään. Vetojärjestyksenä voisi olla tulojärjestys ja tietysti mielellään äänekkäät ensin ettei jäis isolohkot iltamyöhään...
Eipä kai muuta, osoite on se sama ja aika 15.00. Be there!
Tomi
PS:
Eli vielä halusin ilmoilla huomisesta ja kysellä ilmoittautujia! Viikko sitten mukaan ilmoittautui Marko, Samu, Jari, Kimi, "Dervish" ja "JYX". Kimi taitaa poistua listalta, joten tilaa pitäisi olla... Pick-Nickissä mukaan ilmoittautui Markon ja "JYX":n lisäksi myös eräs 56 Chevy (454) jolle varmaankin tilaa löytyy?
Ketäs muita on tulossa?! VeeKoo kuutosella...? Rohkeasti erilaisia autoja mukaan vaan, höllätään vaikka rajoja, jos loppuu autot kesken...
Eipä kai muuta, osoite on se sama ja aika 15.00. Be there!
Tomi
PS:
Mentiin varmaan ristiin Forssassa, etsin sinua, mutten löytänyt... Olis ollu kiva höpistä hetki. Yritä päästä tontille ja ota samalla mukaan mainitsemasi OBD-loota sekä läppäri?! Jos olis aikaa perehtyä...VeeKoo Lähetetty: Lau Elo 07, 2004 19:45 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Tuota voisi verrata tehtaan lupaamaan. 92 bensaa ei valitettavasti taida olla Vaalimaata lähempänä saatavillakaan. Persdynamometri kyllä sanoo, että 95 on opettelun jälkeen tiukempaa tavaraa. Tuo testi muuten pitäisi tehdä kaikkien taiteen sääntöjen noudattamiseksi niin, että ensin 95:llä testit, tankki tyhjäksi, 92 sisään, letkut tyjäksi 95:stä, akku irti toviksi, noin 100mi / 2h ajelu, sitten testit 92:lla. Muuten tuo ajo-atk ei opettele uusia juttuja vaan ajelee edellisellä tavaralla opituilla perussäädöillä tms. Vasta kunnon resetti laittaa sen opetteluasentoon. Tämä on siis tätä mutua, josta olisi kiva päästä varmuuteen.
Mulla olisi tuossa kaapeli ja softa läppäriin, mutta se on read only asteella eli vähän keskeneräinen. 8 sivua näkee numeroita ja koodit saa luettua ja nollattua. Itse arvojen säätämiseen pitäisi olla enempi tietoutta ja aikaa. Jos sitä edes voi ihan kaikelle tehdä ilman, että vaihtaa piirejä mustasta laatikosta tai ajaa tavaraa debug portista sisään (näin mussen virichipit käsittääkseni homman tekevät).
Harrastelijoille tiedoksi, että ODBII lootan rakentelu/tilaaminen maksaa n. 100€ koteloineen päivineen ja ohjelmia saa netistä ilmaiseksi. Voipahan vilkaista ennen huoltoa, ettei laskuun tule ylimääräistä ja ettei aja koodien poistoon (90€) pelkästään jonkun satunnaisen misfiren tai sensor signal lost 1 time / 300 starts hässäkän vuoksi. Auki jäänyt bensakorkkikin voi tulla kalliiksi ilman em. mööpeliä...
Suzuki DR 650 RSE -93
Itse en ole tulossa, pähkäilin että tiedän auton tehon tarpeeksi hyvin että annan aikaa muille joille tieto on tärkeämpää.
Ja jos kävis kurkkimassa noita halli vaihtoehtoja jos sen tallin sais pstyyn.
(porukkaa kun vaan halukkaita tulis esille)
- Sami Partanen .
Ja jos kävis kurkkimassa noita halli vaihtoehtoja jos sen tallin sais pstyyn.
(porukkaa kun vaan halukkaita tulis esille)
- Sami Partanen .
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Ilmoittautukaahan dynottajat nyt, muutoin siellä on joukko ammattitaitoista väkeä juomassa limonadia rullien päällä.
Itse olin tulossa, mutta näyttää vahvasti siltä, että vaihdelaatikkoni 3v/5000 km takuu on umpeutunut ja vaihteiden kytkeminen alkaa olla rankkaa puuhaa.
Tulen kyllä katsojaksi paikalle, tulkaa te ajattamaan autoanne.
Vinkki: jos pelkää koneensa puolesta, niin penkkimiehelle voi toki sanoa, että "ällös kierrätä yli neljän ja puolen tonnin".
Itse olin tulossa, mutta näyttää vahvasti siltä, että vaihdelaatikkoni 3v/5000 km takuu on umpeutunut ja vaihteiden kytkeminen alkaa olla rankkaa puuhaa.
Tulen kyllä katsojaksi paikalle, tulkaa te ajattamaan autoanne.
Vinkki: jos pelkää koneensa puolesta, niin penkkimiehelle voi toki sanoa, että "ällös kierrätä yli neljän ja puolen tonnin".
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Resto-Mod 1968 GT Convertible