Merkkiselitykset
Merkkiselitykset
Eli tossa alhaalla olevasta taulukosta olis kyse, jos joku tietää mitä tarkottaa OHV niin vois kertoo.
Linkki sivuille mistä löysin kyseisen taulukon -> http://auto.consumerguide.com/Auto/Used ... viewspecs/
Engines Size liters/
cu. in. Horse-
power Torque Transmission:
EPA city/hgwy Consumer Guide®
Observed
ohv V6 3.8 / 232 145-193 215-225 5-speed manual: 20/30
4-speed automatic: 20/20
5-speed manual: --
4-speed automatic: --
ohv V8 5.0 / 302 215-240 285 5-speed manual: 17/25
4-speed automatic: 17/24
5-speed manual: --
4-speed automatic: 16.5
ohc V8 4.6 / 281 215-260 285-302 5-speed manual: 18/27
4-speed automatic: 17/24
5-speed manual: 17.5
4-speed automatic: 15.7
dohc V8 4.6 / 281 300-335 300-17 5-speed manual: 17/25
4-speed automatic: 16/22
5-speed manual: 14
4-speed automatic: --
Supercharged dohc V8 4.6 / 281 390 390 6-speed manual: 16/22
6-speed manual: 13.8
Linkki sivuille mistä löysin kyseisen taulukon -> http://auto.consumerguide.com/Auto/Used ... viewspecs/
Engines Size liters/
cu. in. Horse-
power Torque Transmission:
EPA city/hgwy Consumer Guide®
Observed
ohv V6 3.8 / 232 145-193 215-225 5-speed manual: 20/30
4-speed automatic: 20/20
5-speed manual: --
4-speed automatic: --
ohv V8 5.0 / 302 215-240 285 5-speed manual: 17/25
4-speed automatic: 17/24
5-speed manual: --
4-speed automatic: 16.5
ohc V8 4.6 / 281 215-260 285-302 5-speed manual: 18/27
4-speed automatic: 17/24
5-speed manual: 17.5
4-speed automatic: 15.7
dohc V8 4.6 / 281 300-335 300-17 5-speed manual: 17/25
4-speed automatic: 16/22
5-speed manual: 14
4-speed automatic: --
Supercharged dohc V8 4.6 / 281 390 390 6-speed manual: 16/22
6-speed manual: 13.8
Onhan 221-351 ohv kone ollu tuotannossa vuodesta -62 melkeen 2000-luvulle saakka, eli ei se ohv ihan susi voi olla. 

Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Aika käytännöllinen kun myös jaappanilaiset sitä tekevät tänäkin päivänä ja arabit yms niillä ajelee. Vahvaa tekniikkaa ja suurin osa mustiklubin autojen moottoreista on juuri ohv-koneita koosta ja sylinterimäärästä riippumatta. Kutsutaan myös työntötanko-koneeksi.SlinKY kirjoitti:No kuinkas käytännöllinen tollanen OHV on ?
Go tell Alice....
Eihän nuo fordin kasit voi ihan mopoja olla kun ´99 GT menee 281:llä (SOHC) 260hv 0-100 5,5sek. tutun cossu-sierra jossa 484hv 0-100 5,1sek. eli ihan hyviä ne on. Ainakin minun käsitys.. varmaan on vähän huono vertaa vanhaa yleis-käyttöön tehtyä uteen sporttiin.Ja jos jonkun 302:sen ahtaa samaan tyyliin kun tuon suparan niin taitaa jäädä japanin kikotin kakkoseksi..




Viimeksi muokannut 200cid, 23 Marras 2005, 00:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KUKA V*TUN TUNING?!
Cobrissa on '96 eteenpäin DOHC.200cid kirjoitti:Eihän nuo fordin kasit voi ihan mopoja olla kun ´99 cobra menee 281:llä (SOHC) 260hv 0-100 5,5sek. tutun cossu-sierra jossa 484hv 0-100 5,1sek. eli ihan hyviä ne on. Ainakin minun käsitys.. varmaan on vähän huono vertaa vanhaa yleis-käyttöön tehtyä uteen sporttiin.Ja jos jonkun 302:sen ahtaa samaan tyyliin kun tuon suparan niin taitaa jäädä japanin kikotin kakkoseksi..![]()
![]()
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
http://www.albeedigital.com/supercoupe/ ... times.html
0...60 ml/h ja varttimaili
1995 Ford Mustang Cobra R 5.2 13.8
1996 Ford Mustang Cobra 5.4 14.0
1998 Ford Mustang Cobra SVT 5.4 14.0
1999 Ford Mustang Cobra SVT 5.4 13.9
1999 Ford Mustang GT 5.5 14.1
2001 Ford Mustang Cobra SVT 4.8 13.5
2003 Ford Mustang Cobra SVT 4.5 12.9
2004 Ford Mustang Cobra SVT 4.5 12.9
0...60 ml/h ja varttimaili
1995 Ford Mustang Cobra R 5.2 13.8
1996 Ford Mustang Cobra 5.4 14.0
1998 Ford Mustang Cobra SVT 5.4 14.0
1999 Ford Mustang Cobra SVT 5.4 13.9
1999 Ford Mustang GT 5.5 14.1

2001 Ford Mustang Cobra SVT 4.8 13.5
2003 Ford Mustang Cobra SVT 4.5 12.9
2004 Ford Mustang Cobra SVT 4.5 12.9
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Daah... kulku maksaa aina... Onkohan noi supran hevoset nyt sitten ihan ilmaisia, tai mersun?????ROKI kirjoitti:Juu saahan sitä tejoja jälkikäteen kun on paksutukku seteliä suoltaa, enkä kyllä itse ole tällä hetkellä laittamassa vierasta myllyä omaani, pitää vain tyytyä tuohon öljykiuluun mikä nyt on. Ei vain jostakin syystä nykyisin jaksa sytyttää tuo viruttelu, on tuolle rahalle muutakin käyttöä kuin suoltaa tonnitolkulla moottoriin, kunhan voitan lotossa ostan sit uuden auton valmiikis virutettuna. Täällä joensuussa on yksi supra josta on lappeenrantalaisessa penkissä punnerrettu 575heppaa, ja täysin katu kuosissa kulkee ilman vikurointia. Saa niitä polleja mut maksaa pirusti, mersun koneesa olis vaan tehdaskuosissa 625hp ja se möyryää sentään kasin äänillä, ei oikein jaksa kutosen ääniä kuunnella siksi minäkin sen laukun lykkäsin kiertoon ja laitoin kasin tilalle.
Eiköhän nyt kuitenkin olla samaa mieltä siitä että tuo kulku puoli on aika ilmaista näissä Fordin ja Chevyn pikkulohkoissa?
Eikä tuo pikku lohko nyt niin kauheasti paina. Ja saahan niitä alu lohkoja, ja varmasti halvemmalla kuin mersun "vakio" lohkoja...


Joo eihän vortsonin myllyt ihan mopoja olekkaan, vain kokoonsa nähden mielestäni hiukan alitehoisia, nythän nämä uudet mylly rupee olemaan jo parempaan päin kun jo 300 on rikki vakiokunnossa. Tätä minä ajan takaa en viritettynä olevia myllyjä ne on sitten asia sikseen.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Pitaa nyt muistaa semmonen asia, etta naa Windsor-koneet loytyy jokikisen perhe-sedanin ja farmarin keulalta lahes identtisena mustangin kanssa. Sitten kun sita mersun 560 vai 650 heppasta on joka autossa kotoisella taksitolpalla, alkaa se olla vertailukelpoinen. Mulla tulee mersusta lahinna mieleen 200-diiseli nokivasara, eika siina kylla voi tehosta puhua, savusta lahinna. Ja sitten toisaalta Raikkosen mersu, joka sekin lykkaa enemman savuja kun tehoja.. No, nyt menee jo asian viereen, ydin oli se etta hinta on todella se avainasia, fordin ja chevyn pannut on hiukan huokempia. Ja tyyliin Cosworth, joka osa maksaa x2 verrattuna ns. perusmalliin.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Hmm, hehkutan vielä 4,6 litraisen Cobra DOHC myllyä. 600 hv vakiopalikoilla vain ahtimen hihnapyörien vaihdolla ja KenneBellin puhaltimella 700 hv takarenkailta samasta pannusta. Turboilla 990 hv - tosin ei pumppubensalla. 700 hv 4,6 litraisesta on aika vaikuttava määrä. Mä suosrastaan rakastaisin tuota '03-'04 Cobraa.
http://www.popularhotrodding.com/engine ... index.html
http://www.popularhotrodding.com/engine ... index.html
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3