Ilmanottokaukalo 65' HT

On sulla muodot Mustangin...
Avatar
Jab
Aktiivi
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Marras 2004, 10:43
Paikkakunta: Kangasala

Ilmanottokaukalo 65' HT

Viesti Kirjoittaja Jab »

Projekti etenee sillain, että kaukalo pitäisi kohta hitsata takaisin kasaan. Semmonen idea on, että hitsaisin ilmaritilän alapuolelle messinkisen verkon estämään lehtien pääsyn kaukaloon antakaapa mielipiteitä.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Ei huono idea. Ainakin lehdet olisivat pienempänä silppuna, vaikka läpi päässisivätkin..
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Kauanko meni ensimmäisen kaukalon hapettumiseen?
Meinaatko säilyttää Mustin koivun juurella?
Kun olet tehnyt jo suuren työn niin ei kai tuo suoja ritilä ole vältämättä huono idea kunhan se vaan on materiaalia joka kestää vähintään yhtähyvin kuin maalattu pintapelti. Olisihan se surkeaa jos ritilä viritys alkaisi nopeassa tahdissa häviämään ja paistaisi ruman näköisenä ulospäin.
Huolellinen maalaus ja ruostesuojaus kaukaloon. Kaukalon pesu riittävän usein niin ei tule ongelmia muutamaan kymmeneen vuoteen.
Minun 65 fb:ssä alkuperäinen kaukalo, on jonkinlaisessa huollossa kestänyt jo 40 vuotta ja kestänee nyt sisätila säilytyksessä vielä jälkipolvillekkin.
Kun nyt oikei huolellisesti teet työn loppuun ja huollat säännölisesti kaukalon, välillä jopa ruostesuojaten ja säilytät auton talviajan lämpimässä tallissa niin kaukalo voisi kestää noin 50-70 vuotta tyydyttävässä kunnossa jopa pidempään.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Jab
Aktiivi
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Marras 2004, 10:43
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jab »

Idea on lähinnä tommonen sihti mistä pääsee läpi vain ilma ja vesi ei roskat. Kuvassa on messinkiä mutta löytyyhän tuota myös rosterista sen luulis kestävän, ja sisäpuolelle sitten oikeasti. Ainoa ongelma on maalaus ettei tukkisi tuota sihtiä. Taitaa olla turhaa kikkailua kun yhtään reikää ei ollut kaukalon pohjalla, mutta toisaalta nyt sen vielä pystyisi tekemään.

Kuva
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Hmp.. Aika tiuhaa tuo verkko?

Eli olisko joku 5-7mm silmä parempi?

Ongelmahan on että vedenpoisto reiät reunoilla tukkeituvat, eli vaikka uusisi ja maalaisi, on aika hankala suojata täydellisesti. Itse laittaisin verkon kun se kerran on halppo laittaa, kun on kaukalo auki.

itse ainakin ajoin autollani tuohon lumen tuloon asti, eli lehdet jo puista putoilivat ja tunkeutuivat sivuikkunoiden raoista ja tuosta tuuletusritilästä.

Eri asia tietysti jos aiot autoa viedä ulos vain kauniina kesäpäivinä seuraavan 50 vuoden aikana.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Unohda moinen hömpötys, maalaa kunnolla kaukalo ja huuhtele viikottain kesällä painevedellä, ei sinne moskaa kerry. Ei ainakaan ole minun pollen kaukaloon kertynyt, 7 kesää ollut nyt laiton jälkeen ajossa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Ennemmin isommat poistoreiat pohjaan, etta moska menee lapi, kun sita menee sinne kaikista yrityksista huolimatta. Ja toinen huomio tuosta materiaalista. Ennemmin sinkittya verkkoa, ettei tule sahkoparia. Kupari on "jalompi" metalli kuin rauta, joten se nopeuttaa ruostumista, jos pelti paasee jostain hapettumaan. Mm. tuolla on selostusta asiasta (ok, samat lait parevat autoon kuin kattoonkin..) sivuilla 3 ja 4:
http://www.nba.fi/tiedostot/20e9d7b6.pdf
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Juu, no eihän tuota messinki verkkoa tarvi peltiä vasten laittaa. Liimaa sen esim sika flexillä sinne, varmasti pysyy, eikä tule sähköparia...

Tuo reikien isontaminen rakenteesta johtuen ei ole ihan yksinkertaista...
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Mosse kirjoitti:Juu, no eihän tuota messinki verkkoa tarvi peltiä vasten laittaa. Liimaa sen esim sika flexillä sinne, varmasti pysyy, eikä tule sähköparia...

Tuo reikien isontaminen rakenteesta johtuen ei ole ihan yksinkertaista...
Niiden poistoaukkojen suurennus on erittäin helppo operaatio, ainut suurempi on lokasuojan irrotus, itse aukon suurennus sujuu maksimissaan 2 tuntia puoli kaikkine työvaiheineen. On työn alla 2 musseen tänätalvena tuo operaatio, 66HT 67HT suurennan reilulla puolella entiseen kokoon verraten.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Mosse kirjoitti:Juu, no eihän tuota messinki verkkoa tarvi peltiä vasten laittaa. Liimaa sen esim sika flexillä sinne, varmasti pysyy, eikä tule sähköparia...
Tuotanoin.. Vesi johtaa sahkoa, joten sen ei tarvitse olla kiinni. Verkkoon markia lehtia ja... :roll: Huono ajatus kaikenkaikkiaan vieda kuparia tms messinkia vanhemman pellin lahelle.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Jab
Aktiivi
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Marras 2004, 10:43
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jab »

Niin mitenkäs rosteriverkon kanssa kävisi tuleeko sähköparia? Taidan kääntyä nuiden poistoaukkojen suurentamiseen. Silloin ei ainakaan päälle päin näy mitään virityksiä ja silloin se kaukalon peseminenkin onnistuu.
mustang cs
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:22

kaukalot

Viesti Kirjoittaja mustang cs »

ei mitään ritilöitä kannata viritellä.voihan sen kaukalon, vaikka puhallella paineilmalla puhtaaksi.(tai ainakin kuivuu hyvin)
Avatar
kariboy
Mega-addikti
Viestit: 867
Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Ääni ritilättömyydelle (on tämä suomen kieli hauska) :lol:
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Vastaa Viestiin