1-piirisestä 2:n
1-piirisestä 2:n
Jarruja kasatessa tuli mieleen josko vaihtaisi 1-piirisen mehumaijan tilalle 2-piirisysteemin.Eli mikä pääsylkkä(rumpu/rumpu)sattuisi suoraan tuon -65:n orkkiksen tilalle?
- JVU/65-HT
- Addikti
- Viestit: 387
- Liittynyt: 22 Heinä 2004, 07:27
- Auto: 79 Lincoln Mark V Bill Blass,
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT, "Skoude" 97- Coupe - Paikkakunta: Pupuputka /Tuusula
2 piirisessä etu ja takajarrut toimii erillisinä piireinä elikkä jos esim. edestä poksahtaa jarruletku poikki niin takapää pelittää vielä ja sama toisinpäin. Kun taas ykspiirisessä jos letku napsahtaa poikki ja käsijarru ei satu toimimaan tulee kuskista herkästi matkustaja. Eli kakspiirisen jarru sylkkä on hivenen pidempi kapine ja ikäänkuin kaks osanen sen lisäks siitä lähtee tienkin auton molempiin päihin erilliset jarruputket. ykspiirisessä taasen on vaan yks kahvikupin kokonen mutikka ja yks putki jne. Tässä näi karkeesti 1-2 piirisen eroista.
-Jarkki-
79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE
79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE

Re: 1-piirisestä 2:n
Laita sitten samalla vaivalla tehostimella varustettu 2-piiri sylinteri, varsinkin jos edesssä on levyt. 2-piiri sylinteri on aika herkkä vuotamaan, omastani en ole onnistunut täysin vuotoa poistamaan, tiivisteen reunoista näyttää antavan välillä yli. Uutta tavaraa saa tilattua kotimaisilta dealereilta.jaro55 kirjoitti:Jarruja kasatessa tuli mieleen josko vaihtaisi 1-piirisen mehumaijan tilalle 2-piirisysteemin.Eli mikä pääsylkkä(rumpu/rumpu)sattuisi suoraan tuon -65:n orkkiksen tilalle?
- harrastelija
- Aktiivi
- Viestit: 52
- Liittynyt: 06 Kesä 2004, 20:48
- Auto: 1966 6:cyl
- Paikkakunta: Helsinki
Nostetaanpa tätä hiukan.
Tuossa huomasin tallin perukoilla lojuvan 2-piiri pääsylinterin (kunnostusta kaipaavan) ja mietin josko sen olisi vaihtanut tuohon 66:seen 1-piirin tilalle.
Hiukan manuskoja tutkaillen huomasin, että 1-piirisessä on eri "jakajatukki" (jarrunesteen distibutor) kuin 2-piirisessä tuolla konepellin alla. Mites on tuo homma hoitunut swapin tehneiltä? Onko tukki vaihdettu vai onko löytynyt jotain muita ratkaisuja?
Tuossa huomasin tallin perukoilla lojuvan 2-piiri pääsylinterin (kunnostusta kaipaavan) ja mietin josko sen olisi vaihtanut tuohon 66:seen 1-piirin tilalle.
Hiukan manuskoja tutkaillen huomasin, että 1-piirisessä on eri "jakajatukki" (jarrunesteen distibutor) kuin 2-piirisessä tuolla konepellin alla. Mites on tuo homma hoitunut swapin tehneiltä? Onko tukki vaihdettu vai onko löytynyt jotain muita ratkaisuja?
jaaha, että näin....
Helpoimmalla pääset kun laitat takalinjaan säädettävän päineensäätimen ja etulinjaan vain T-haaran.harrastelija kirjoitti:Nostetaanpa tätä hiukan.
Tuossa huomasin tallin perukoilla lojuvan 2-piiri pääsylinterin (kunnostusta kaipaavan) ja mietin josko sen olisi vaihtanut tuohon 66:seen 1-piirin tilalle.
Hiukan manuskoja tutkaillen huomasin, että 1-piirisessä on eri "jakajatukki" (jarrunesteen distibutor) kuin 2-piirisessä tuolla konepellin alla. Mites on tuo homma hoitunut swapin tehneiltä? Onko tukki vaihdettu vai onko löytynyt jotain muita ratkaisuja?
http://tinyurl.com/ylxtpk
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Juuri näin, juuri näin. T-haaran löytää varmastikkin mistä tahansa varaosaliikkeestä.musse67 kirjoitti:Helpoimmalla pääset kun laitat takalinjaan säädettävän päineensäätimen ja etulinjaan vain T-haaran.harrastelija kirjoitti:Nostetaanpa tätä hiukan.
Tuossa huomasin tallin perukoilla lojuvan 2-piiri pääsylinterin (kunnostusta kaipaavan) ja mietin josko sen olisi vaihtanut tuohon 66:seen 1-piirin tilalle.
Hiukan manuskoja tutkaillen huomasin, että 1-piirisessä on eri "jakajatukki" (jarrunesteen distibutor) kuin 2-piirisessä tuolla konepellin alla. Mites on tuo homma hoitunut swapin tehneiltä? Onko tukki vaihdettu vai onko löytynyt jotain muita ratkaisuja?
http://tinyurl.com/ylxtpk
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Itse tulppasin vain alkuperäisestä kolmeen jakajasta sen takajarruille menevän reijän ja siirsin takajarrujen putken -67 mallisen 2-piiripääsylinterin toiseen piiriin (tarvii adapterin eri kierrekoosta johtuen, en kyllä muista enää niitä kierteiden kokoja). Eli etujarrut tulee edelleen sen alkuperäisen jakajan kautta. En laittanut takajarruille mitään paineen säätäjää, kun on rummut ympäriinsä niin toimii hyvin (siis niin hyvin kun nyt rummut toimii...)
Hommasin Tradepartsilta early etulevykitin joka meni yllättäen ihan heittämällä kiinni. Aikaa meni vain osien maalaamiseen.
Laitoin samalla tehostetun 2 piiri pääsylinterin
Tässä ollaan nyt, päättäväisesti repäisin hittoon rakkareiden raiskaamat putket.
Onko nyt niin että vedän etujarrut suoraan sylinteristä ja laitan takapaähän säädettävän venttiilin.
Laitoin samalla tehostetun 2 piiri pääsylinterin
Tässä ollaan nyt, päättäväisesti repäisin hittoon rakkareiden raiskaamat putket.
Onko nyt niin että vedän etujarrut suoraan sylinteristä ja laitan takapaähän säädettävän venttiilin.
1966 HT 347 Stroker
Jep. Pääsylinterissä on 2 kammiota. Isompi = taaempi suoraan T-haaraan ja siitä etujarruille, pienempi = etummainen säädettävälle venttiilille ja siitä taakse. Ilman säädettävää venttiiliä jarrut menee takapainoiseksi.MONTTU kirjoitti:Onko nyt niin että vedän etujarrut suoraan sylinteristä ja laitan takapaähän säädettävän venttiilin.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****