Earlyn punnitustuloksia ja keulapainoista
Earlyn punnitustuloksia ja keulapainoista
Eipäs kaapata aiheita vaikka olisikin moderaattori. Eli jatketaan tästä.
Lähetetty: Tii Lok 18, 2005 9:26 am Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Mosse kirjoitti:
Paino eroa ei taida olla 10 kg, eli jos on akku vielä edessä niin sama vaikutus... Mulla akseli painot 720kg-600kg
Mulla on kone 1" alempana kuin vakio, eli sain sitten tapella kytkin vivustojen kanssa, eikä noi swappi sarjatkaan ihan itsestään sopineet...
Joutui esimerkiksi katkaisemaan noi ylätukivarren kiinnitys pultit mutterien vierestä...
Arto65FB
Hah, johan löytyi syy slalom-tappiolle. Mulla 750-583,5.
Mitäs kaikkea kevennystä sulla Mosse on?
Takaisin alkuun
457
Liittynyt: 28 Tou 2004
Viestejä: 353
Paikkakunta: Lapinkylä
Lähetetty: Tii Lok 18, 2005 9:35 am Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Mosse kirjoitti:
Itse en pidä sitä painoa niinkään ongelmana, mutta tilan puute ...tuttaa...
Paino eroa ei taida olla 10 kg, eli jos on akku vielä edessä niin sama vaikutus... Mulla akseli painot 720kg-600kg ,Mikäs Jyrillä on jakauma?
Tai joku muu, ajattelin etttä Jyri on käynyt puntarissa..
Auton punnittu paino on 1324kg. Painojakauma on 56% etuakselilla 44% taka-akselilla ristipainojen ollessa luokkaa 52% oikea 48% vasen. Punnittu paino sisältää noin 30 kg polttoainetta. Todellinen kilpailutilanteen mukainen painon, johon kuuluu auton ja 50 kg polttoaineen lisäksi 85kg:n painoinen kuljettaja ja 5kg kilpavarusteita. Kokonaispainoksi tulee 1434kg. Painojakauma pysyy samana, sillä kuljettajan istuin sijaitsee lähes painopisteen kohdalla mutta ristipainot lähes 50 % / 50%
_________________
"If the car feels like it is on the rails, you are probably driving too slow"
Takaisin alkuun
Mosse
Liittynyt: 28 Tou 2004
Viestejä: 174
Lähetetty: Tii Lok 18, 2005 2:46 pm Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
457 kirjoitti:
Mosse kirjoitti:
Itse en pidä sitä painoa niinkään ongelmana, mutta tilan puute ...tuttaa...
Paino eroa ei taida olla 10 kg, eli jos on akku vielä edessä niin sama vaikutus... Mulla akseli painot 720kg-600kg ,Mikäs Jyrillä on jakauma?
Tai joku muu, ajattelin etttä Jyri on käynyt puntarissa..
Auton punnittu paino on 1324kg. Painojakauma on 56% etuakselilla 44% taka-akselilla ristipainojen ollessa luokkaa 52% oikea 48% vasen. Punnittu paino sisältää noin 30 kg polttoainetta. Todellinen kilpailutilanteen mukainen painon, johon kuuluu auton ja 50 kg polttoaineen lisäksi 85kg:n painoinen kuljettaja ja 5kg kilpavarusteita. Kokonaispainoksi tulee 1434kg. Painojakauma pysyy samana, sillä kuljettajan istuin sijaitsee lähes painopisteen kohdalla mutta ristipainot lähes 50 % / 50%
Omani punnittu täydellä tankilla...
Perhana, ite joutuu laskemaan kilot...
eli 1324 x 0,56 = 741,44
Eli tuostahan voisi päätellä että toi 289/302 painaa enempi alu kansilla ???
Jyrillä on nuo turvakaaret, mitkä oletettavasti tekevät painoa. Itsellä vain 60x60mm palkista tehdyt etu ja takarungon yhdistäjät. Autossa on n.30 kg bitumi mattoa lattiassa...
Toiseksi, mulla puuttui takapenkki tuossa mittaus tilanteessa, mutta niin taisi puuttua Jyriltäkin? Mun recarot on myös aika kevyet, varsinkin jos vertaa alkuperäisiin. Jyrillä T-5, mulla Toploader..
Omani on hiekka puhallettu, eli vastaa kait kiihdytys autojen hapotus kevennyksiä??
Jyrillä konepelti kuitua, mulla taas nuo keulan PELLIT on repro kamaa, eli hieman ohuempiahan nuo on. Siinä varmaan suuremmat erot. ???
Koneeseen alumiinia kansiin niin sais 20kg painoa pois, eli alle 1300kg...700/600 54/46% ,about.
edit: Niin ja Jyri painaa 13 kg vähemmän, sillekin vois jotain tehdä...
_________________
-66 HT:
351w -69, EdelB Perf,Crower Mek 206/208,EdelB 600cfm, Mallory HyFire /Unilite
Toploader 4v, "8 3,00:1 , 620lbs , negW-Kit
1/4mile: 14,403 / 147km/h 60ft: 2,483
Botniaring: 1.34,27
Takaisin alkuun
1223
Liittynyt: 28 Tou 2004
Viestejä: 57
Lähetetty: Tii Lok 18, 2005 7:46 pm Viestin aihe: Moro
--------------------------------------------------------------------------------
Moro
Mä oon nyt kans taistellu ton early 351w yhdistelmän kanssa!
Nyt kun pitäis pistää toi gt-40 tyyppinen imari siihen niin se tulee reilusti läpi pellistä! Orkkis tyyppinen skooppi peittää ton, jos konetta sais hiukan vielä laskettua!
Mistä mosse sun koneen kiinnikkeet on? Ne kiinnostas nyt aika paljon ni ei tarvis hommata uutta imaria!!
Nyt kun rupeisin tekeen niin ostaisin uuden 302:sen us partsilta!!
Ja tekisin siitä vaikka sen joutuukin purkaan heti!
Takaisin alkuun
Mosse
Liittynyt: 28 Tou 2004
Viestejä: 174
Lähetetty: Tii Lok 18, 2005 9:39 pm Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Mulla on sekoitus, eli -64-alaosa ja -66-yläosa. En nyt muista kuolemaksenikaan kuinka päin ne pitää sekoittaa...
Aikanaan laitoin konetta paikalleen, ja totesin ettei -66 vuosimallin kumit jotka olin tilannut Niemensivulta ei oikein istunut, ja soittelin sitten hänelle (Tilanne: Lainatalli päiväksi, joka tarpeeksi korkea koneen nostoon, ja yllättäen Perjantai iltana ei palat sovi, no siinä sitten noin 20:06 soitto Niemensivun Sepolle, ja tietoa tuli, muistaakseni mulla on -64 mallin kiinnikkeet ja -66 kumit. SEppo tietää
Sain kuitenkin koneen paikalleen, ja tuuman alemmas. Kytkin vivusto vaan meni sitten vähän uusiks, mutta se on jo eri tarina se...
_________________
-66 HT:
351w -69, EdelB Perf,Crower Mek 206/208,EdelB 600cfm, Mallory HyFire /Unilite
Toploader 4v, "8 3,00:1 , 620lbs , negW-Kit
1/4mile: 14,403 / 147km/h 60ft: 2,483
Botniaring: 1.34,27
Lähetetty: Tii Lok 18, 2005 9:26 am Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Mosse kirjoitti:
Paino eroa ei taida olla 10 kg, eli jos on akku vielä edessä niin sama vaikutus... Mulla akseli painot 720kg-600kg
Mulla on kone 1" alempana kuin vakio, eli sain sitten tapella kytkin vivustojen kanssa, eikä noi swappi sarjatkaan ihan itsestään sopineet...
Joutui esimerkiksi katkaisemaan noi ylätukivarren kiinnitys pultit mutterien vierestä...
Arto65FB
Hah, johan löytyi syy slalom-tappiolle. Mulla 750-583,5.
Mitäs kaikkea kevennystä sulla Mosse on?
Takaisin alkuun
457
Liittynyt: 28 Tou 2004
Viestejä: 353
Paikkakunta: Lapinkylä
Lähetetty: Tii Lok 18, 2005 9:35 am Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Mosse kirjoitti:
Itse en pidä sitä painoa niinkään ongelmana, mutta tilan puute ...tuttaa...
Paino eroa ei taida olla 10 kg, eli jos on akku vielä edessä niin sama vaikutus... Mulla akseli painot 720kg-600kg ,Mikäs Jyrillä on jakauma?
Tai joku muu, ajattelin etttä Jyri on käynyt puntarissa..
Auton punnittu paino on 1324kg. Painojakauma on 56% etuakselilla 44% taka-akselilla ristipainojen ollessa luokkaa 52% oikea 48% vasen. Punnittu paino sisältää noin 30 kg polttoainetta. Todellinen kilpailutilanteen mukainen painon, johon kuuluu auton ja 50 kg polttoaineen lisäksi 85kg:n painoinen kuljettaja ja 5kg kilpavarusteita. Kokonaispainoksi tulee 1434kg. Painojakauma pysyy samana, sillä kuljettajan istuin sijaitsee lähes painopisteen kohdalla mutta ristipainot lähes 50 % / 50%
_________________
"If the car feels like it is on the rails, you are probably driving too slow"
Takaisin alkuun
Mosse
Liittynyt: 28 Tou 2004
Viestejä: 174
Lähetetty: Tii Lok 18, 2005 2:46 pm Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
457 kirjoitti:
Mosse kirjoitti:
Itse en pidä sitä painoa niinkään ongelmana, mutta tilan puute ...tuttaa...
Paino eroa ei taida olla 10 kg, eli jos on akku vielä edessä niin sama vaikutus... Mulla akseli painot 720kg-600kg ,Mikäs Jyrillä on jakauma?
Tai joku muu, ajattelin etttä Jyri on käynyt puntarissa..
Auton punnittu paino on 1324kg. Painojakauma on 56% etuakselilla 44% taka-akselilla ristipainojen ollessa luokkaa 52% oikea 48% vasen. Punnittu paino sisältää noin 30 kg polttoainetta. Todellinen kilpailutilanteen mukainen painon, johon kuuluu auton ja 50 kg polttoaineen lisäksi 85kg:n painoinen kuljettaja ja 5kg kilpavarusteita. Kokonaispainoksi tulee 1434kg. Painojakauma pysyy samana, sillä kuljettajan istuin sijaitsee lähes painopisteen kohdalla mutta ristipainot lähes 50 % / 50%
Omani punnittu täydellä tankilla...
Perhana, ite joutuu laskemaan kilot...
eli 1324 x 0,56 = 741,44
Eli tuostahan voisi päätellä että toi 289/302 painaa enempi alu kansilla ???
Jyrillä on nuo turvakaaret, mitkä oletettavasti tekevät painoa. Itsellä vain 60x60mm palkista tehdyt etu ja takarungon yhdistäjät. Autossa on n.30 kg bitumi mattoa lattiassa...
Toiseksi, mulla puuttui takapenkki tuossa mittaus tilanteessa, mutta niin taisi puuttua Jyriltäkin? Mun recarot on myös aika kevyet, varsinkin jos vertaa alkuperäisiin. Jyrillä T-5, mulla Toploader..
Omani on hiekka puhallettu, eli vastaa kait kiihdytys autojen hapotus kevennyksiä??
Jyrillä konepelti kuitua, mulla taas nuo keulan PELLIT on repro kamaa, eli hieman ohuempiahan nuo on. Siinä varmaan suuremmat erot. ???
Koneeseen alumiinia kansiin niin sais 20kg painoa pois, eli alle 1300kg...700/600 54/46% ,about.
edit: Niin ja Jyri painaa 13 kg vähemmän, sillekin vois jotain tehdä...
_________________
-66 HT:
351w -69, EdelB Perf,Crower Mek 206/208,EdelB 600cfm, Mallory HyFire /Unilite
Toploader 4v, "8 3,00:1 , 620lbs , negW-Kit
1/4mile: 14,403 / 147km/h 60ft: 2,483
Botniaring: 1.34,27
Takaisin alkuun
1223
Liittynyt: 28 Tou 2004
Viestejä: 57
Lähetetty: Tii Lok 18, 2005 7:46 pm Viestin aihe: Moro
--------------------------------------------------------------------------------
Moro
Mä oon nyt kans taistellu ton early 351w yhdistelmän kanssa!
Nyt kun pitäis pistää toi gt-40 tyyppinen imari siihen niin se tulee reilusti läpi pellistä! Orkkis tyyppinen skooppi peittää ton, jos konetta sais hiukan vielä laskettua!
Mistä mosse sun koneen kiinnikkeet on? Ne kiinnostas nyt aika paljon ni ei tarvis hommata uutta imaria!!
Nyt kun rupeisin tekeen niin ostaisin uuden 302:sen us partsilta!!
Ja tekisin siitä vaikka sen joutuukin purkaan heti!
Takaisin alkuun
Mosse
Liittynyt: 28 Tou 2004
Viestejä: 174
Lähetetty: Tii Lok 18, 2005 9:39 pm Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Mulla on sekoitus, eli -64-alaosa ja -66-yläosa. En nyt muista kuolemaksenikaan kuinka päin ne pitää sekoittaa...
Aikanaan laitoin konetta paikalleen, ja totesin ettei -66 vuosimallin kumit jotka olin tilannut Niemensivulta ei oikein istunut, ja soittelin sitten hänelle (Tilanne: Lainatalli päiväksi, joka tarpeeksi korkea koneen nostoon, ja yllättäen Perjantai iltana ei palat sovi, no siinä sitten noin 20:06 soitto Niemensivun Sepolle, ja tietoa tuli, muistaakseni mulla on -64 mallin kiinnikkeet ja -66 kumit. SEppo tietää
Sain kuitenkin koneen paikalleen, ja tuuman alemmas. Kytkin vivusto vaan meni sitten vähän uusiks, mutta se on jo eri tarina se...
_________________
-66 HT:
351w -69, EdelB Perf,Crower Mek 206/208,EdelB 600cfm, Mallory HyFire /Unilite
Toploader 4v, "8 3,00:1 , 620lbs , negW-Kit
1/4mile: 14,403 / 147km/h 60ft: 2,483
Botniaring: 1.34,27
Ettei johtopäätösten teko olisi liian helpoa niin nuo mun punnitukset on tehty silloin kun kone oli 5.0 rautakansilla, rauta vesipumpulla, valu pakosarjoilla, isolla öljypohjalla (8 litraa), vanhalla painavalla syylarilla + sähkö ja visko flekti, ym, ym... Karkeasti voisi sanoa, että noin 20-30kg on keulalta lähtenyt painoa pois.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Ford 221-302W 460 lbs457 kirjoitti: En henkilökohtaisesti pidä 351W konetta hyvänäratkaisuna, saatika sitten järkevänä vaihtoehtona 64½:een. Koska tuo lisäpaino keulalla ei aiheuta muuta kuin ongelmia auton käsiteltävyyteen.
Ford 5.0 V8 411 lbs
Ford 351 Windsor 510 lbs
Ford 351 Windsor 525 lbs
Karkeasti laskettuna, jos koneet 289,302,351 ovat suunilleen samassa kokoon panossa on painoero aina 289,302 puolella noin miinus 20 - 50 kg.
Lisäksi painopiste on hieman alempana johtuen (289, 302)
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Mussette:
En löytänyt aikaisempaa topicia aiheesta. Sorry jos jossain aiheesta puhuttu.
Mittasin tänään kuskin kanssa taakse 48% eteen 52%.
Kuskin puoli 52% vänkärin 48%
Ristipaino kuskitaka+vänkärietu 50,2% ja toinen 49,8%
Kokonaispaino 1489kg kuskin kanssa (lähes 100kg)
Millaisia lukemia olette saaneet ja kuin tarkasti hakeneet kohdalleen?
Ristipaino ymmärrykseni mukaan aika lähellä --> todennäköisesti suora runko (ei ropelilla)
_________________
Mustang Fastback -65 351W
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Paino
ilman kuskia 1302,75
kuskilla 1399,25
%
Etu ilman 709 54,4
Taka ilman 594 45,6
Risti ilman 642 49,3
Vasen 652 50,0
%
Etu kuski 755 53,9
Taka kuski 645 46,1
Risti kuski 687 49,1
Vasen 725 51,8
Tuossa punnituksessa oli vakaajat kiinni. Keulasta pitäisi vielä saada vähän painoa pois, lähinnä kuitupeitto, alsakannet ja akku taakse.
ilman kuskia 1302,75
kuskilla 1399,25
%
Etu ilman 709 54,4
Taka ilman 594 45,6
Risti ilman 642 49,3
Vasen 652 50,0
%
Etu kuski 755 53,9
Taka kuski 645 46,1
Risti kuski 687 49,1
Vasen 725 51,8
Tuossa punnituksessa oli vakaajat kiinni. Keulasta pitäisi vielä saada vähän painoa pois, lähinnä kuitupeitto, alsakannet ja akku taakse.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Vyötäröltä 15 kg?Arto65FB kirjoitti:Paino
ilman kuskia 1302,75
kuskilla 1399,25

Moottorien painoista, seuraavanlaista (voi lukea seuraavasta freakkilehdestä):
351c alukannet&imusarja&vesipumppu -> ~ 470 lbs. Se alkaa olemaan rautakantisen 289 painoluokassa? Vastaavilla alsapalikoilla 427 FE 540 lbs vs. orggis rautakantinen 351c 2V 557,30 lbs pakosarjoineen (tehtaan omasta painotaulukoista).
Viimeksi muokannut Fastback, 10 Joulu 2007, 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3