2015 tuontiauton ruostesuojaus

On sulla muodot Mustangin...
Kapa
Tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Heinä 2024, 10:37
Auto: Ford Mustang 5.0 V8 GT A6 Fastback -2015

2015 tuontiauton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja Kapa »

2 015 vm. Kanadasta tuotu Musse, Suomessa kesäautona ollut. Papereissa ei merkintää ruostesuojauksesta, eikä koteloissa näy merkkejä ruosteeneston ruiskutuksesta. Tehdäänkö esim. Kanadassa yleensäkään suojausta. Olisiko syytä suojauttaa, kun itse ajan talvellakin?
Avatar
LSHT
Mega-addikti
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Marras 2019, 19:09
Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2015 tuontiauton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja LSHT »

Viesti siirretty sopivammalle alueelle.

/Ylläpito
Powered by Kiromax
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2670
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 2015 tuontiauton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Kauanko ollut Suomessa kesäautona ja montako talvea Kanadassa? Kanadassa suolataan mutta sama kuin Suomessa kun pakkanen on alle -5 C, niin suolausta ei tehdä. Yksi talvi suolassa ja siitä se lähtee. Mitä tehdä? Huolellinen alustapesu, käsityötä näkyvään ruosteeseen ml- pintaruoste, sen jälkeen kotelosuoja-ainetta niin monta purkkia kun lompakko sietää ja jostain jää, niin kiveniskemäsuojaa sopiviin paikkoihin.
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 714
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: 2015 tuontiauton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kyllä kannattaa, jos ajaa meinaa.
Nykyään ei vissiin enää suolaa käytetä, vaan ureaa, eli suomeksi kusta.
Meidän japaninkopra suojattiin heti, kun se ostettiin. 30tkm mittarissa, niin siellä oli vielä kaikki tehtaan paperilaputkin joka kilkkeessä kiinni.
On pysyny tökötti hyvin sen parisataatuhatta, mitä meillä on ympärivuotisena käyttöautona tullut.
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Vastaa Viestiin