M: Mustang SVO 2,3 turbo 1984 museorekisterissä

Kokonaisia FoMoCo-autoja myytävänä

Valvoja: Ville K

Vastaa Viestiin
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1337
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

M: Mustang SVO 2,3 turbo 1984 museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja Late »

Aika aikaansa kutakin. Musti ollut niin vähällä käytöllä viime vuodet että voisi kai sen myydäkin jollekulle jolla siitä olisi enemmän iloa. Tänne nyt ensin ja Nettiautoon sitten vähän myöhemmin ellei ajatus muutu :wink:

Lähdetään siitä että hinta olisi luokkaa 17000 euroa. Pakkomyynnissä ei ole ja tällä hintatasolla vaikeaa Amerikastakaan enää hyvää foksia tänne saada rahdattuna. Ja Euroopasta ei juuri SVO:ta kannata etsiä.

Oheisella myyntitekstillä menee nettiautoonkin. Kuvia saa lisää email / whatsapp. Ja soittamalla vastauksia kiperiin kysymyksiin. puh 0400 724 555
slalom mobilia 18 rajattu.jpg
musse kylki.jpg
moottori.jpg
Viimeksi muokannut Late, 07 Marras 2025, 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1337
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: M: Mustang SVO 2,3 turbo 1984 museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja Late »

Erikoisemman Fox-Mustangin etsijälle museorekisteröity 1984 Mustang SVO

SVO (Special Vehicle Operations) oli rajoitetusti tuotettu Mustangin erikoismalli vuosina 1984-1986, kokonaistuotantomäärä 9844 kpl. Suunnittelun päätavoite oli tarjota oikeasti ajettava kilpailija tuontiurheiluautoille ja toimia luokitusautona vakioautojen ratasarjoihin. ”Boss 302 of 80s” Alusta poikkeaa reilusti GT Mustangista ja korissa ja sisustuksessa on runsaasti uniikkeja osia. Tekniikkana kestävä ja potentiaalinen 2,3 R4 ”Lima” turboahdettuna ja välijäähdytettynä (175 hv vuonna -84) elektronisella EEC-IV moottorinohjauksella. Vaihteisto Borg Warner T5 Hurst shifterillä, taka-akseli 7,5” lukkoperä traction bareilla, 4 x levyjarrut, viisipulttiset navat, säädettävät Koni-iskunvaimentimet ja 16” vanteet. Ulkopuolella mm. aerodynaaminen keulakappale, toimiva scoop intercoolerille, ja kaksitasoinen takaspoileri.

Tämä yksilö hyvässä alkuperäiskunnossa, ajettu 98t mailia, museorekisteröity. Olen tuonut auton itselleni 2014 USA:sta ja käynyt läpi pikkuhiljaa, itse ajanut n 15 t mailia. Ruostetta ei ole ja auton kaikki pinnat on käyty vuosien varrella (2015-2020) läpi kunnostaen kosmeettisesti. Maali ja valot kiillotettu ammattilaisen tekemänä, pohjasta, pyöräholveista ja konehuoneesta lähes kaikki osat irroitettu ja siistitty, kulutusosat samalla uusittu, vanteet kiillotettu. Sisustus pesty, kuskin penkki ryhdistetty verhoilijalla, kojelaudan paneelit uudelleen nukattu alkuperäisellä sävyllä. Kaikki SVO:n uniikit, arvokkaat osat (mm. vilkut, ratti, vaihdekepin nuppi, intercooler, penkit, alatukivarret, helmojen ilmanohjaimet, keulakappale, takaspoileri, Koni-iskarit edessä uusittu) ehjiä ja hyvässä kunnossa.

Autolla mielenkiintoinen historia. On aivan ensimmäisiä valmistettuja SVO-Mustangeja lokakuussa 1983 ja myyty uutena Chryslerille testi ja tutkimuskäyttöön. Tästä myös auton uutena myyneen myyjän vahvistus sähköpostikeskustelun muodossa. Paljon alkuperäistä dokumentaatiota ja oheismateriaalia mm window sticker, takuukortti, ohjekirjat, Marti Report, myyntiesitteitä, tehtaan Shop Manual yms. Esitelty Mobilisti 5/2017 ja Klassikot 6/2021.

Auto on siisti mutta ei uusi, näyttelyauto tämä ei ole vaikka muutaman kerran sellaisissa ollutkin. Korissa ja maalissa mennyt 41 vuotta kyllä hienovaraisesti näkyy, tätä kuin ei ole entisöity. Uudelleenmaalattu osittain on kauan sitten, todennäköisesti Chryslerin testiaikojen jälkeen. Sisältä ei juuri uutta häpeä. Kone ja laatikko avaamattomia, vedot tallella ja ahdin toimii. Säännöllisesti huollettu, paljon uusittua osaa, dokumentit löytyy. Pikkuisen öljyllä merkkaa paikkaansa ja laatikko ohuesti rallattaa vapaalla (hiljaista T5:sta ei taida ollakaan) mutta tehnyt molempia kauan. Perä kunnostettu ammattilaisella (JM Garage). Lähes uudet renkaat. Kaikki laitteet toimii ilmastointia myöten. Alla Eibach madallusjouset, mutta alkuperäiset löytyy. Paljon osia mukaan. Katsastettu 2024, seuraava 2028

Harvinainen tilaisuus jos tällaisen haluat. Suomessa ei taida toista olla ja Euroopassakin omien selvitysten mukaan n 5 kpl. Soita ja kysy lisää. Auto Kangasalla autotallissa tutkittavissa ja koeajettavissa sulan maan aikaan.
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1337
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: M: Mustang SVO 2,3 turbo 1984 museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja Late »

IMG_20250829_172952.jpg
8
IMG_20250829_175729.jpg
IMG_20250829_173418.jpg
IMG_20250829_173353.jpg
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1337
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: M: Mustang SVO 2,3 turbo 1984 museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja Late »

https://www.nettiauto.com/ford/mustang/15405689

Tuolla vielä vähän lisää kuvia
Late

-84 Mustang SVO
Vastaa Viestiin