-66 6 cyl käsijarru ei pidä
-
- Tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 24 Loka 2020, 20:56
- Auto: Ford Mustang 1966 HT
- Paikkakunta: Espoo
-66 6 cyl käsijarru ei pidä
Moikka,
Käsijarru ei pidä kunnolla. Katsastus jäi käsijarrusta kiinni.
- Vaijerit kulkee
- Jarrut toimii muuten (no siis, katsastus ei jäänyt tästä kiinni)
- Herkistetty
- Pyöritetty välykset pois
- Reilusti pintaa kengissä jäljellä, 4mm tai jotain
Havaitut ongelmat:
- Jarrukenkien välissä oleva tanko, jolla käsijarru aktivoidaan, on klappia useita millejä (rumpu kulunut?/kengät kuluneet)
- Vaijeria vetävä osa ottaa kiinni akselin/jarrunrungon kiinnikkeisiin, jonka takia ei tarpeeksi voimaa jarrukenkiin, kahva selvästi pysähtyy kun sitä vetää
Miten korjataan:
- Teetetään pidempi välipala jarrukenkien väliin
- Vaihdetaan uudet rummut, nykyisen rummun sisähalkaisija 22,85 cm (just alle 9"). Voi olla että rummut on uusittu 3 vuotta sitten, silloin perä on rakennettu uusiksi
- Joku muu tapa???
Mitä enemmän säätöä on pyöritetty, sitä enemmän on klappia kenkien välissä. Ja tämä klappi pitää pyörittää pois.
Ehkä tarvike kengissä on erilainen profiili ja sen takia jää enemmän klappia kenkien väliin. Edellisiä kenkiä ei ole tallella.
Käsijarru ei pidä kunnolla. Katsastus jäi käsijarrusta kiinni.
- Vaijerit kulkee
- Jarrut toimii muuten (no siis, katsastus ei jäänyt tästä kiinni)
- Herkistetty
- Pyöritetty välykset pois
- Reilusti pintaa kengissä jäljellä, 4mm tai jotain
Havaitut ongelmat:
- Jarrukenkien välissä oleva tanko, jolla käsijarru aktivoidaan, on klappia useita millejä (rumpu kulunut?/kengät kuluneet)
- Vaijeria vetävä osa ottaa kiinni akselin/jarrunrungon kiinnikkeisiin, jonka takia ei tarpeeksi voimaa jarrukenkiin, kahva selvästi pysähtyy kun sitä vetää
Miten korjataan:
- Teetetään pidempi välipala jarrukenkien väliin
- Vaihdetaan uudet rummut, nykyisen rummun sisähalkaisija 22,85 cm (just alle 9"). Voi olla että rummut on uusittu 3 vuotta sitten, silloin perä on rakennettu uusiksi
- Joku muu tapa???
Mitä enemmän säätöä on pyöritetty, sitä enemmän on klappia kenkien välissä. Ja tämä klappi pitää pyörittää pois.
Ehkä tarvike kengissä on erilainen profiili ja sen takia jää enemmän klappia kenkien väliin. Edellisiä kenkiä ei ole tallella.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4856
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: -66 6 cyl käsijarru ei pidä
Tuo käkkäri on paha earlyysa, kun sitä ei ole edes suunniteltu toimimaan suomen mittausten vaatimalla tavalla. Jenkit kun ei juuri kääkäriä käytä. Sateenvarjokahva ja kankeat vivustot auton alla ei mitenkään helpota tilannetta, muutaman kerran itelläkin tullut hylsy.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- LSHT
- Mega-addikti
- Viestit: 600
- Liittynyt: 16 Marras 2019, 19:09
- Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
- Paikkakunta: Vantaa
Re: -66 6 cyl käsijarru ei pidä
Mulla earlyn kässäri pitää aika hyvin, mutta se on vaatinut pienen säädön. Säädöstä mulla ei tietenkään ole kuvaa, mutta ehkä pystyn toisella kuvalla selittämään. Jotta auton alla olevaan kiristysruuviin sai lisää potkua nopeasti, lisäsin varmaan 30–40 mm holkin (pöllin jostain vanhasta koiranluun tikusta) mutterin alle. Laitoin sen siis liitteen kuvassa keltaisella korostettuun pulttiin. Holkin jälkeen käsijarru piti säätää tavallaan vähän löysälle, etteivät jarrut laahanneet. Kokeilemalla löydät kyllä sopivan säädön. Holkin sijaan voit toki käyttää mitä tahansa reiällisiä metallinkappaleita, jotka tuohon kohtaan sopivat.
Jos murhe onkin siellä jarrurumpujen sisällä, niin sitten tarvitset luultavasti uusia osia, jotka eivät ole ihan täysin kuluneet.
Jos murhe onkin siellä jarrurumpujen sisällä, niin sitten tarvitset luultavasti uusia osia, jotka eivät ole ihan täysin kuluneet.
Powered by Kiromax
Re: -66 6 cyl käsijarru ei pidä
Edellisestä kuvasta muistui mieleen, että taisin tehdä lisää jengaa kierrepakalla tuohon tankoon.
Re: -66 6 cyl käsijarru ei pidä
kenkien välissä olevaa tankoa pidentämällä.niinku tuolla aiemmin sanottiin.