FoMoCo-day 3.8 2024
Valvoja: Ville K
Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 439
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
FoMoCo-day 3.8 2024
Tähän tapahtumaan kannattaa ajella vaikka vain nauttimaan tunnelmastakin. Ahvenistolla toimii rata-alueella uudistettu kahvio ja ajeluita voi seurata korkealta rinteeltä hyppyrimäen juurelta tai sitten varikkoalueelta. Kokemisen arvoinen historiallinen rata kannattaa ehdottomasti tulla tsekkaamaan.
Tiedossa rata-ajoa, sprintti-kisa, rajoitetun nopeuden ajo, sekä hienoimman Fordin yleisöäänestys.
Radalle ovat tervetulleita kaikki FoMoCo-konsernin autot. Paikan päälle voit saapua muunkin merkkisellä autolla. Päivä on ns. melupäivä eli meluraja rata-ajossa on 110dB.
-----------------------------------------------
AIKATAULU
Rata on auki klo 12.00 - 18.00
Rajoitetun nopeuden ajo (max 80 km/h) noin klo 13.00
Sprintti noin klo 14.30
Muuten rata-ajoa
-------------------------------------------------------------------
SPRINTTI
Ilmoittautuminen alkaa 2 tuntia ennen alkamisajankohtaa, eli noin klo 12.30. Ilmoittautua voit katsastuspaikan läheisyydessä ilmoittautumisia vastaanottavalle toimitsijallemme, nimesi sekä ajoneuvon rekisterinumero kirjataan osallistujalistaan.
----------------------------------------------------------------------
ÄÄNESTYS
Hienoimman Fordin yleisöäänestys laatikko sijaitsee katsastuksen läheisyydessä, äänestys tapahtuu rekisterinumerolla, joka kirjataan paperille ja sujautetaan äänestyslaatikkoon.
--------------------------------------------------------------------
MUISTILISTA RATAPÄIVÄÄ VARTEN
Radalla tulee olla kypärä päässä jokaisella autossa olevalla henkilöllä!
Kypärän on oltava moottoriurheiluun tarkoitettu, skeittikypärä tms. ei siis kelpaa.
Kuskilla pitkähihaiset ja -lahkeiset vaatteet (tämä on vain suositus)
Jarrut kunnossa
Akku tulee olla tukevasti kiinnitetty
Ei minkäänlaisia nestevuotoja
Vilkut, valot ja muut merkinantovälineet pitää toimia
Penkit pitää olla kunnolla kiinni ja turvavöiden pitää toimia
Irtotavaroita ei saa olla autossa, lattiamattojen poistamista kuskilta suositellaan.
Auton tulee olla vakuutettu (siirtokilvet, 3kk kilvet, peltikilvet). Varaudu todistamaan vakuutuksen voimassaolo.
Voimassa oleva ajokortti
Desibeli raja on 110dB eli jokaisesta autosta mitataan äänet katsastuksessa ja ennen mittausta radalle ei saa mennä. Jos äänet ylittävät rajan, radalle ei saa mennä. Tästä ei tehdä poikkeuksia, koska se on loppujen lopuksi vain meiltä autoharrastajilta pois. Kaikenlaisia vaimentimia ja patentteja saa käyttää ja jos äänet niillä menee alle rajan, niin radalle on mahdollista mennä.
Radalle pääse maksamalla ratamaksu 50€ tai liittymällä järjestävän kerhon, Cosworth&RS Clubin jäseneksi 30€ + ratamaksu 20€.
Cosworth&RS Clubin jäseniltä tarkistetaan jäsenyys jäsenkortista ratamaksua maksaessa joten jäsenkortti mukaan!
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 439
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: FoMoCo-day 3.8 2024
Tulevana lauantaina FoMoCo-day tapahtumassa ajellaan perinteinen sprinttikisa.
Sprinttiin voivat osallistua kaikki päivän aikana radalla ajavat autot kuljettajineen. Sprinttirata ajetaan ennen ajanotollisia suorituksia läpi letkassa siihen tutustuen. Tämän jälkeen on 2 yritystä ajanotolla yksi auto kerrallaan radalla.
Virhesekunteja radalla ansaitsee 2 sekuntia keilan kaadosta, 5 sekuntia keilan tai keilaportin ohittamisesta.
Kolme nopeinta palkitaan!
Ratakartta vielä läpi "nuotitettuna".
Lähtö varikolta paikaltaan, ovaalikierto uutta drifting lenkkiä hyödyntäen vastapäivään 360 astetta. Puikkaus pääsuoralle, pujottelut, pääsuoran päässä keilan kierto (vastapäivään) ja paluu samaa reittiä varikkosuoralle jossa ovaalin kierto 180 astetta jatkaen siitä varikkosuoralle kohti ylämäkeä pujotteluihin. Ylämäen jälkeen alamäen pohjalla jälleen keilan kierto (vastapäivään) ja paluu samaa reittiä maaliporttiin joka lähtöpaikan kohdalla suoralla. Poistuminen varikolle pääsuoran ja varikkosuoran välistä.
Sprinttiin voivat osallistua kaikki päivän aikana radalla ajavat autot kuljettajineen. Sprinttirata ajetaan ennen ajanotollisia suorituksia läpi letkassa siihen tutustuen. Tämän jälkeen on 2 yritystä ajanotolla yksi auto kerrallaan radalla.
Virhesekunteja radalla ansaitsee 2 sekuntia keilan kaadosta, 5 sekuntia keilan tai keilaportin ohittamisesta.
Kolme nopeinta palkitaan!
Ratakartta vielä läpi "nuotitettuna".
Lähtö varikolta paikaltaan, ovaalikierto uutta drifting lenkkiä hyödyntäen vastapäivään 360 astetta. Puikkaus pääsuoralle, pujottelut, pääsuoran päässä keilan kierto (vastapäivään) ja paluu samaa reittiä varikkosuoralle jossa ovaalin kierto 180 astetta jatkaen siitä varikkosuoralle kohti ylämäkeä pujotteluihin. Ylämäen jälkeen alamäen pohjalla jälleen keilan kierto (vastapäivään) ja paluu samaa reittiä maaliporttiin joka lähtöpaikan kohdalla suoralla. Poistuminen varikolle pääsuoran ja varikkosuoran välistä.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT