351w kierrosrajoitin
351w kierrosrajoitin
Kuinka korkealle 351w uskaltaa kiertää vakio sisuskaluilla? mikä näissä vanhoissa kaseissa lopulta rajoittaa kierrokset? katkooko jakaja sytytystä jossain kohdassa vai miten toimii.
Re: 351w kierrosrajoitin
No ei niitä alunperin suunniteltu yli 6000 rpm, jos ajatellaan nokkia ja kansia. Mutta 351W-lohko on SBF kestävämpi kuin pienempi 221-302 lohko. Jos nokkaa ja kansia olet hankkimassa, niin 6500rpm pitäisi olla mahdollista melko vakio-osilla. Ja sitten varoitus: en ole 351W koskaan tehnyt, niin nuo ovat pelkkiä harrastuksen aikana syntyneitä mielipiteitä.
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: 351w kierrosrajoitin
Varsinaisesti mikään ei suunnitellusti kierroksia näissä vanhoissa peruskoneissa rajoita. Kiertää niin korkealle kuin rahkeet riittää. Mutta käytännössä perinteinen vakio kärkijakaja taitaa ruveta sekoamaan korkeammilla kierroksilla ja sitäkautta stoppaa laulun. Ja toisaalta aika monessa vakiokuntoisessa jenkki V8ssa on sen verran ahtaan imu- tai pakokanavat että eivät yksinkertaisesti virtaa enää korkeammilla kierroksilla.
Itse muistan kun kaksikymppisen optimismillä annoin monoa vakiolle rempatulle 69 302:lle niin paljon kun se sitä vastaanotti niin kyllä kiekkamittarin neula sinne 5500 nurkille jäi. Laulu vaan loppui. Enää en kyllä arvaisi...
Itse muistan kun kaksikymppisen optimismillä annoin monoa vakiolle rempatulle 69 302:lle niin paljon kun se sitä vastaanotti niin kyllä kiekkamittarin neula sinne 5500 nurkille jäi. Laulu vaan loppui. Enää en kyllä arvaisi...

Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
Re: 351w kierrosrajoitin
Kyllähän noita voi kierrättää niin korkealle kuin vain kone jaksaa.
Kannet kyllä riittää jopa 7000 rpm. Ehjä kärkijakaja toimii ihan hyvin +6000 rpm, kaksikärkinen +7000 rpm, mutta venttiilijousien osalta taitaa laulu loppua tuolla 5500 rpm alueella. Vakio nokka pystyy jotenkin tuonne 6000 rpm asti. Vakio imusarja ja kaasutin ei oikein toimi 5500 rpm jälkeen.
Eli 5500 rpm lienee max vakio koneelle.
Kannet kyllä riittää jopa 7000 rpm. Ehjä kärkijakaja toimii ihan hyvin +6000 rpm, kaksikärkinen +7000 rpm, mutta venttiilijousien osalta taitaa laulu loppua tuolla 5500 rpm alueella. Vakio nokka pystyy jotenkin tuonne 6000 rpm asti. Vakio imusarja ja kaasutin ei oikein toimi 5500 rpm jälkeen.
Eli 5500 rpm lienee max vakio koneelle.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.