Auto on alkuperäinen 1994 mallin 5.0 Cobra, ollut Suomessa vuodesta 2009, 2010 vuodesta minulla. Kaikki muutokset on mun tekemiä.
https://www.nettiauto.com/ford/mustang/13515992
Muutoksessa tekniikka on otettu 2003 Mach 1 kolariautosta. Ajettavuus autossa on ihan muuta kuin normaalissa Mustangissa, auto menee suoraan ja kääntyy kun halutaan. Melutaso sisällä on kohtuullinen hyvän äänieristyksen ja suunnitellun pakoputkiston takia. Pakoputkiston ääni ulos on kuitenkin miehekäs, olematta liian kova ratapäiville. Mitattu muutoskatsastuksssa 92 dB. Hiljaisuutta vähän kompensoi kilpa-automainen alusta. Tehoa koneessa on hyvin, 2500 rpm kohdalla on 1 bar ahtoa ja yli 700 Nm rajoittimelle asti. Rekisteriotteeseen merkitty teho 300 kW.
Kori on suora ja ruosteeton. Ruostesuojattu joka paikasta, ajettu muutama vuosi talvella alkuperäisellä tekniikalla. Kori vahvistettu: runkojäykisteet, yhdistetty “jacking rail” helmajäykisteisiin. Pistehitsatut heikot paikat korjattu. Konepelti 1996 mallin Cobrasta, Aerocatch lukoilla. Muutama kohta sisäpuolelta muotoiltu antamaan tilaa muutoksille, ulospäin vakio. Maalivikoja pieniä ympäri autoa, sinkittyjä kohtia näkyvissä, ei ruostetta.
Sisusta musta, FK kuppipenkit edessä Mustangin omilla kiskoilla, Mach 1 kangaspenkit takana, tilaa enemmän kuin alkuperäisillä. Mach1 mittaristo. Autohifit ei oletuksena sisälly, neuvoteltavissa. Sisusta hyvin alkuperäishenkinen, äänieristystä parannettu monin tavoin. Kuljettajan istuimen sähkösäätö vaatii uudet rattaat. Penkit pölyiset/likaiset monen vuoden seisonnan takia
Alusta Mach1 K-member, kaikki etupään nivelet uusittu laadukkailla osilla. Hammastankoa laskettu epäkeskouretaanipuslilla. Uudet uretaanipuslat alatukivarsissa. MM CC-levyt, säätövaraa riittävästi tielle ja radalle. Ohjauskulmat juuri säädetty katuajoon. Edessä ja takana Bumb Steer korjaussarja. Erillisjousitettu taka-akseli 2004 Terminator Cobrasta, uudella Shelby GT500 lukkorungolla. Murikan asento säädetty kardaanin asentovirheet pois. Murikan kiinnitys vahvistettu, ettei takakansi halkea niinkuin vakiona. Uudet Redline Heavyduty öljyt. Laakerit uusittu. 3.55 Ford alkuperäinen välitys, hyvä ahdetulle moottorille. Apurungon puslat uretaania, tukivarsien puslat vastaa Delriniä. Rasvanipat tukivarsissa. Taka-aurauksen säätötangot tukevat Full Tilt Boogie Racing, 18” Cobra R replica kromivanteet, suorat mutta kromivikaiset.
Jarrut Cobra alkuperäiset. Teräspunosletkut, jäähdytys sumuvaloaukoista. Takana alkuperäiset Cobran jäähdytyskanavat oven takana.
Vaihteisto Tremec 3650, uudet Redline öljyt sisällä. Kytkin Mach1 vakio.
Moottori Köenigsegg-speksi alakerta, eli tehty Köenigsegg moottoripajalla uusista osista. Kestää isommankin ahtimen tehot. Moottorin kokoonpano vastaa tai ylittää alkuperäisen Terminator-moottorin. Alkuperäinen uusi Bosch välijäähdyttimen vesipumppu, paisuntasäiliö uusi. Lähes kaikki anturit uusia, mm. säätöhappianturit, maf, nokkatunnistin, joutokäyntisäädin.
Engine build sheet :
4.6L Supercharged Short Block
Engine Block 1 Cast Iron 4.6L Engine Block
MAN-594220C-8 1 Manley 18CC Dished Pistons, 0,020"
MAN-14042R-8 1 Manley H-Beam Connecting Rods w/ARP 2000 Bolts
MAN-46620-8 1 Manley File Fit Piston Rings
Sealed Power 148M 1 Speed Pro Competition Series Main Bearings
CB-1442H 1 Clevite H Series Performance Rod Bearings
FR-M-6303-D46 1 Ford Racing Steel Cobra Crank 8-bolt
M-6600-D46 1 4.6L High Volume Oil Pump and Pickup Tube
MMR-BILLETGEARS 1 MMR Hurricane Billet Oil Pump Gears
ARP-156-5201 1 ARP Main Cap Side Bolt Kit
ARP-156-5401 1 ARP 4.6L Main Studs
Tasapainotus
Poraus/hoonaus stressilevyjen kanssa
kampiakseli kiillotettu
Männänrenkaiden sovitus
Uusi kampiakselin värinänvaimennin (damper)
Kannet portattu uudet venttiiliohjurit, venttiilityöt tehty. Koeponnistettu ja oikaistu. Tyypiltään jo vakiona hyvin virtaavaa C-kantta.
2013 GT500 suuttimet 54 lbs. Aem 320 polttoainepumppu. 103 mm maf, muokatulla JLT Cold air kitillä, eli suodatin vaihdettu virtaavampaan ja varmempaan paperisuodattimeen.
Eaton M112 Stage 8 portattu (Texelectric), välityssuhde kohtuullinen. Omalla 8 uraisella hihnalla. Uudet öljyt ahtimessa, vetopää laakeroitu 2021.
Huolto: kaikki hihnat uusia, Motorcraft öljyn- ja polttoaineen suodattimet uusittu , ilmansuodatin ja öljyt uusia. Motorcraft Terminator tulpat. Ilmastointi huollettu, vain kompressori ja höyrystin Mach1 alkuperäisiä, uudet putket, lauhdutin ja kuivain.
1994 (2003) Cobra terminatorswap
Valvoja: Ville K
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1351
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Cobra -94 "Whiteout" Terminator swap
Focus ST250 - Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti: