Moro,
Tein 2005 GT:hen jakopäärempan. Siinä onnistui kaikki, mutta käynnistettäessä autoon syttyi työkalun kuva. Vilkuttaa koodeja P2104, kaasuläpän käyttölaitteen ohjausjärjestelmä - pakotettu joutokäynti ja P2111 kaasuläpän käyttölaitteen A ohjausjärjestelmä - juuttunut auki.
Auto on ilmeisesti jonkin sortin limb-modessa, sillä kaasun painaminen ei tee mitään, auto suostuu käymään siis vain tyhjäkäyntiä.
Kaasuläpän toimilaitteelta, kaasuläpän asennontunnistimelta sekä polkimelta kaikilta saa mitattua resistanssia, jotka vaihtelevat kun kääntää/painaa ko. laitteen toimintoa.
Tietääkö joku, mikä laite/vika/mikä kertoo autolle, että tuo läppä olisi jumiutunut auki? Itse läppäkotelo on putsattu ja läpät liikkuvat aivan hyvin. Ennen jakopääremppaa tätä ongelmaa ei ollut, mutta eipä sen nyt luulisi tähän vaikuttavan.
Apua kaivataan kipeästi, kiitos.
P2104 ja P2111 Apua!
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 18
- Liittynyt: 12 Tammi 2023, 08:36
- Auto: Ford Mustang GT S197 Colorado Red Coupe '05
P2104 ja P2111 Apua!
Mustang GT '05 Colorado Red Coupe
ex. Thunderbird LX '94
ex. Thunderbird LX '94
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 18
- Liittynyt: 12 Tammi 2023, 08:36
- Auto: Ford Mustang GT S197 Colorado Red Coupe '05
Re: P2104 ja P2111 Apua!
Pienestä on joskus kiinni ja heti kun julkisen avunpyynnön esittää niin asia ratkeaa.
Tämä vika johtui pelkästään vain siitä, että kaasuläpän asennontunnistimen palautinjousi ei vetänyt läppää täysin kiinni. Mielenkiintoista toki on se, miksi se on kuitenkin toiminut tähän asti niinkin, no kuitenkin. Palautinjousen asennuksessa pitää näemmä ottaa siitä tunnistimen kotelosta (läppäakselin päästä) pieni pyöreä peiteläppä irti ja asentaa ensin kierrejousen pää kaasuläppäkotelon päähän. Sen jälkeen pihdeillä tunnistimen "läpi" kiertää jousta vasten läpän sulkupäätä kolme varttia ja sitten laittaa tunnistimen päähän jousen päässä oleva muovinen pyöreä ohjuri tms. tunnistimen oikeisiin hahloihin. Kuulostaa epäselvältä, mutta lopputulos siis on oltava niin, että läpän ollessa kiinni, jousi on edelleen jännityksessä, eli vääntää koko ajan läppäakselia kiinnipäin. Näin ei ollut, kun oli jäänyt tunnistimen vaihdon yhteydessä tuo jousen kiristys tekemättä.
Pienestä se on joskus kiinni
, mutta hyvä näin. Nyt saa kesä tulla!
Tämä vika johtui pelkästään vain siitä, että kaasuläpän asennontunnistimen palautinjousi ei vetänyt läppää täysin kiinni. Mielenkiintoista toki on se, miksi se on kuitenkin toiminut tähän asti niinkin, no kuitenkin. Palautinjousen asennuksessa pitää näemmä ottaa siitä tunnistimen kotelosta (läppäakselin päästä) pieni pyöreä peiteläppä irti ja asentaa ensin kierrejousen pää kaasuläppäkotelon päähän. Sen jälkeen pihdeillä tunnistimen "läpi" kiertää jousta vasten läpän sulkupäätä kolme varttia ja sitten laittaa tunnistimen päähän jousen päässä oleva muovinen pyöreä ohjuri tms. tunnistimen oikeisiin hahloihin. Kuulostaa epäselvältä, mutta lopputulos siis on oltava niin, että läpän ollessa kiinni, jousi on edelleen jännityksessä, eli vääntää koko ajan läppäakselia kiinnipäin. Näin ei ollut, kun oli jäänyt tunnistimen vaihdon yhteydessä tuo jousen kiristys tekemättä.
Pienestä se on joskus kiinni
Mustang GT '05 Colorado Red Coupe
ex. Thunderbird LX '94
ex. Thunderbird LX '94