Sitkeä P0174
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 18
- Liittynyt: 12 Tammi 2023, 08:36
- Auto: Ford Mustang GT S197 Colorado Red Coupe '05
Sitkeä P0174
Alkaa usko loppumaan. 2005 GT vilkuttelee muutaman sadan kilometrin välein kuskin puolen laihuutta, otsikon mukaista koodia. MAFfi on vaihdettu ja moneen kertaan putsattukin. Imusarja on pesty ja tiivisteet tarkastettu. On tehty savutesti omatekoisella vauvaöljykärypurnukalla vuotojen kartoittamiseksi. EVAP -venttiili on irrotettu ja putsailtu. Myös bensansuodatin on vaihdettu.
Kun ilmavuotoja ei tuntunut millään löytyvän, siirryin ongelman ratkaisemiseksi bensan syötön puolelle. Lueskelin polttoaineen pitkän ja lyhyen aikavälin korjauksesta. Autocomin ohjelman livedatalla sain about tämmöisiä tuloksia nyt näiden kaikkien tekemieni toimenpiteiden jälkeen;
Kylmäkäynnistys:
Bank1 lyhyt 0 %
Bank1 pitkä 25 %
Bank2 lyhyt 0 %
Bank2 pitkä 25 %
Hetken ajon jälkeen:
Bank1 lyhyt 3,1 %
Bank1 pitkä 24,2 %
Bank2 lyhyt 9,4 %
Bank2 pitkä 25,0 %
Lämpimällä koneella tyhjäkäynti:
Bank1 lyhyt -3,1 %
Bank1 pitkä 18,0 %
Bank2 lyhyt -2,3 %
Bank2 pitkä 18,8 %
Lämpimällä koneella 3500 RPM 10 sekunnin ajan:
Bank1 lyhyt -0,8 %
Bank1 pitkä 24,2 %
Bank2 lyhyt- 0,8 %
Bank2 pitkä 23,4 %
Ymmärsin jostain jenkkilän saitilta, että yli 25 % korjaus aiheuttaa tuon moottorivikavalon? Osaako näistä tuloksista joku sanoa, missä voisi olla vika? Täytyykö käydä bensanpaineet vielä jossain mittauttamassa? Suutin/suuttimia tukossa?
Kun ilmavuotoja ei tuntunut millään löytyvän, siirryin ongelman ratkaisemiseksi bensan syötön puolelle. Lueskelin polttoaineen pitkän ja lyhyen aikavälin korjauksesta. Autocomin ohjelman livedatalla sain about tämmöisiä tuloksia nyt näiden kaikkien tekemieni toimenpiteiden jälkeen;
Kylmäkäynnistys:
Bank1 lyhyt 0 %
Bank1 pitkä 25 %
Bank2 lyhyt 0 %
Bank2 pitkä 25 %
Hetken ajon jälkeen:
Bank1 lyhyt 3,1 %
Bank1 pitkä 24,2 %
Bank2 lyhyt 9,4 %
Bank2 pitkä 25,0 %
Lämpimällä koneella tyhjäkäynti:
Bank1 lyhyt -3,1 %
Bank1 pitkä 18,0 %
Bank2 lyhyt -2,3 %
Bank2 pitkä 18,8 %
Lämpimällä koneella 3500 RPM 10 sekunnin ajan:
Bank1 lyhyt -0,8 %
Bank1 pitkä 24,2 %
Bank2 lyhyt- 0,8 %
Bank2 pitkä 23,4 %
Ymmärsin jostain jenkkilän saitilta, että yli 25 % korjaus aiheuttaa tuon moottorivikavalon? Osaako näistä tuloksista joku sanoa, missä voisi olla vika? Täytyykö käydä bensanpaineet vielä jossain mittauttamassa? Suutin/suuttimia tukossa?
Mustang GT '05 Colorado Red Coupe
ex. Thunderbird LX '94
ex. Thunderbird LX '94
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 18
- Liittynyt: 12 Tammi 2023, 08:36
- Auto: Ford Mustang GT S197 Colorado Red Coupe '05
Re: Sitkeä P0174
MAFin arvot pyörivät datan mukaan 6 - 50 g/s välillä, osaako joku sanoa, ovatko ne riittävät tai mitä niiden pitäisi olla? Että onko MAFfi sittenkin tässä vain rikki, vaikka hetki sitten se on vaihdettu...
Mustang GT '05 Colorado Red Coupe
ex. Thunderbird LX '94
ex. Thunderbird LX '94
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Sitkeä P0174
pitkä trimmi pitää olla muutaman prosentin. Laiha yrittää olla kun melkein 25 prossaa laittaa rikastusta. Pa-paine? Onko täysin vakio kone. Cold air kitti ilman ohjelmaa?
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 18
- Liittynyt: 12 Tammi 2023, 08:36
- Auto: Ford Mustang GT S197 Colorado Red Coupe '05
Re: Sitkeä P0174
Okei. Cold air kitti on joo, muuten vakio, ilman ohjelmaa, sieltäkö ratkaisu sitten kuitenkin löytyisi...? Pa-painetta en ole mitannut, mutta herjaisikohan auto alhaisesta paineesta jollain muulla koodilla, en tiedä?
Onko jotain hyvää ohjelmasuositusta tuohon?
Onko jotain hyvää ohjelmasuositusta tuohon?
Mustang GT '05 Colorado Red Coupe
ex. Thunderbird LX '94
ex. Thunderbird LX '94
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Sitkeä P0174
joo, säätää pitää. Tuossahan ne linkit on mun allekirjoituksessa.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 18
- Liittynyt: 12 Tammi 2023, 08:36
- Auto: Ford Mustang GT S197 Colorado Red Coupe '05
Re: Sitkeä P0174
Tämä näyttäisi nyt kuitenkin ratkenneen MAFfi anturiin. Sain käsiini toisen (OEM) anturin testiin, jonka arvot nousivat huomattavasti korkeammalle, miltein 200 g/s. Autossa olleen, uuden kylläkin, jäädessä 60 g/s tienoille. Varaosanumerossa näytti olevan yhden numeron ero, tiedä sitten johtuiko siitä vai mistä, mutta nyt on valo pysynyt kuukauden päivät jo poissa. Livedatan mukaan korjauksetkin laskivat selkeästi alle 20 prosenttiin.
Erikoista oli kyllä se, että auto ei repsikan ryhmälle laihuutta koskaan näyttänyt, vaikka HP Tunerssilla katsottaessa sekin puoli näytti kyllä livessä laihaa.
Erikoista, mutta semmoistahan tämä autoilu on.
Erikoista oli kyllä se, että auto ei repsikan ryhmälle laihuutta koskaan näyttänyt, vaikka HP Tunerssilla katsottaessa sekin puoli näytti kyllä livessä laihaa.
Erikoista, mutta semmoistahan tämä autoilu on.
Mustang GT '05 Colorado Red Coupe
ex. Thunderbird LX '94
ex. Thunderbird LX '94