4.6 ja lohkolämppäri

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

4.6 ja lohkolämppäri

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Onko kukaan laittanu '96 tai tuoreempaan 4.6 koneeseen lohkolämmitintä? On sen verran ahdasta että näyttää aika mahottomalta hommalta kone paikallaan. :shock: Kattelin että startin takana olevaan roppuun voisi saada paikalleen, kunhan käyttää startin irti. Viime viikonloppuna aloin sitten starttia ottaan pois, niin alimmat kaks pulttia lähti suht kivuttomasti, mutta se ylimmäinen. Siihen saattas päästä käsiksi jos puottas putkiston alas? Katteja on tarkotus alkaa vähentelemään, niin vois samalla koittaa. jospa sitä pärjäis vähemmällä kun kuus kattia...

Onko kukaan paininu saman ongelman kans vai laitanko letkulämmittimen?
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Laita bensalammitin saman tien.. Ei tarvitse ihmetella, kuinka paljon virtaa saa ottaa sisatilalammittimelle jne jonka piuhat kannattaa vetaa samalla vaivalla. Meinaatko laittaa yhden 600W kolvin? Ainakin kutvosta saa yhdella lammittimella hehkuttaa 2h alle -10C lampotiloissa. Yksi on vahan siina ja hiina eli laita 2 saman tien jos vaan saat mahtumaan. Lampiaakin tasaisemmin jos on molemmilla puolilla. Tai sitten se eperbaehheri tms vepasto.

Muuten kylla taysin sula musti keskella hankea kaantaa katseita parkkipaikalla... :lol: 8)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
kariboy
Mega-addikti
Viestit: 867
Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Sisätilan lämppärikin saa olla tehokas, jos meinaat Jani pitää katon alhaalla, kuten avossa kuuluu olla :lol:
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Sisähaaran hommasin jo samalla kun vastuksen. Eiköhän yks vastus riitä, kun auton manuaalissa lukee että moottorilämmitintä suositellaan käytettäväksi vasta alle -23 C pakkasella. :) No ei vaa, saattaahan sitä joutua tollasta malmikasaa aika kauan hehkuttamaan...

Tänää mallailin vastusta irtomoottoriin, nii näyttää siltä että ei se vastus sovi edes siihen startin viereiseen roppuun. Vastus on sen verran pitkä, että melkovarmasti ottaa starttiin kiinni. Kuskin puolella ei senkää vertaa tilaa että sille puolen sais.

Eberi ois kyllä siinä mielessä hyvä hankinta, kun mulla ajot pääasiassa niin lyhyttä ettei kone paljoo kerkee lämpenemään. Sillä sais hyvin lämpöä koppiin nii vois pitääkki sen katon alhaalla. :)
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

musse67 kirjoitti:...moottorilämmitintä suositellaan käytettäväksi vasta alle -23 C pakkasella. :) No ei vaa, saattaahan sitä joutua tollasta malmikasaa aika kauan hehkuttamaan...
Eurofordilla tuo raja on +10, niin suositellaan käyttöä. Tämä tieto on siltä ajankohdalta kun olin merkkiliikkeessä töissä...
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Jotenki tuntuu, että tietääköhän noi amerikan voortin insinöörit että mikä se pakkanen oikeen on kun tollasia lupailevat...
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Foxy Lady kirjoitti:
musse67 kirjoitti:...moottorilämmitintä suositellaan käytettäväksi vasta alle -23 C pakkasella. :) No ei vaa, saattaahan sitä joutua tollasta malmikasaa aika kauan hehkuttamaan...
Eurofordilla tuo raja on +10, niin suositellaan käyttöä. Tämä tieto on siltä ajankohdalta kun olin merkkiliikkeessä töissä...
2001 manuaalista on tullut ainakin 3 versiota, joista ekassa (oma) lukee, etta alle -10C ei saa kaynnistaa ilman lohkaria, 3. painoksessa taas taisi olla tuo -23C etta suositellaan lohkolammitinta, mutta satunnaisesti saa startata ilmankin. Tehtaan liemet taisivat piisata -32C asti. Ittella on -42C liemet, ettei lohko halkea, vaikka mita kavisi. Noi -32C kait voi viela oikeastikin jaatya, jos seisoo kauan. -42C asetuksilla tulee enaa sohjoa, joka ei hajota pataa, mutta vesipumpun kylla, jos jyrayttaa kayntiin lammittamatta. Omakohtaisia kokemuksia on hieman alle -25C lampotiloista lohkarin kanssa ja -15C lahtee viela kuin palmun alta ilman lammitystakin. Kovemmilla pakkasilla toi lammittaminen on vaan hyva tekosyy jaada kotiin juomaan kuumaa kaakaota kalsareillaan, kunnes auto lampiaa eli lasit on puhtaat ja katto hoyryaa... :wink:

Sivuhuomautuksena: Toimiva akku tietty auttaa talviajossa. Lohkari lammittaa siina sivussa hieman sitakin ja kehnompikin/vanhempikin akku toimii ok.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Homma ratkes nyt niin, että autoon tulee Webasto. Tänää kävi edustaja työmaalla, niin siltä sai suht edullisesti. Vaikka samalla rahalla ois kyllä saanu lohkolämmittimen vaikka joka pakkasropun reikään... :?
Avatar
kariboy
Mega-addikti
Viestit: 867
Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

No hyvä, eipä sitten tartte "köyttää" Mustia tolppaan :)
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Vastaa Viestiin