Kertokaas minkälaisia rengas/vanne yhdistemiä olette earlyn ('65) alle laittaneet.
Kun kiinnostais 17" vanteet ja miettinyt että ehkä sitä voisi mahtua 17x7 et0 eteen jollain 215 leveällä kumilla, taakse sit 18x8 et0 ja 235/245 leveyttä, profiili siten että nopeusmittari pysyy tyytyväisenä.
Mutta kuinka tiukka tuo etupää on kun luulen että se on se tarkempi tässä tapauksessa.
- Make
Early ja renkaat
Re: Early ja renkaat
Muistan, kun ajattelin joskus, että 235/45/17 renkaissa on valikoimaa ja suhteessa halvinta. Nyt katsoisin Antilta ja Taistolta mallia ja 18", eiks sulla ole tehostinkin. Saa vähän leveämpää kumia, kun 18" ylittää yläpallon ylätukivarressa, niin ei tarvi mitään 215-kumia ajatella. Minäkin olen ajanut 225/60/15 ja 225/50/16 etukumeilla.
Re: Early ja renkaat
Joo, tehostin on nyt kun sinne laitettiin Borgesonin setti.
Itse en niinkään hintaa katsonut vaan ulkonäköä, on aika laiha tuo valikoima jos laittaa et 0-et 10 hakukriteeriksi noissa 17 tai 18 tuuman vanteissa.
US Partsilla olis American Racingin VN805 vanteet jotka vois kyllä olla ok. Pitänee konsultoida sit Anttia / Taistoa.
- Make
Itse en niinkään hintaa katsonut vaan ulkonäköä, on aika laiha tuo valikoima jos laittaa et 0-et 10 hakukriteeriksi noissa 17 tai 18 tuuman vanteissa.
US Partsilla olis American Racingin VN805 vanteet jotka vois kyllä olla ok. Pitänee konsultoida sit Anttia / Taistoa.
- Make
-
- Webmaster
- Viestit: 579
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
- Auto: HT '65
- Paikkakunta: Haukipudas
- Viesti:
Re: Early ja renkaat
Mulla on 17x8 et0 vanteet '65:ssa. 215/45 rengas edessä (ei o ihan optimi joo).
Arning-muutos ja 1" madaltavat jäykähkö jouset. Ei o mankeloitu kaaria, ei ota kiinni. Löysät jouset ilman arning-droppia raapi vähän.
Toisella puolen piti moukaroida alkuperäistyylistä ylätukivartta hieman, kun otti vanteen painopunttiin kiinni.
Takana sama 17x8 et0 245/45 kumilla ja raapii kaaria jos ei mankeloi. Tässä yksilössä tosin takakylkiä on joskus korjailtu, että onkohan ihan linjassa sitten.
17x9 et20/25 (sn95) vannetta joskus mallasin. Se hipsi jouseen (eli pyöri ohuesti hangaten).
Arning-muutos ja 1" madaltavat jäykähkö jouset. Ei o mankeloitu kaaria, ei ota kiinni. Löysät jouset ilman arning-droppia raapi vähän.
Toisella puolen piti moukaroida alkuperäistyylistä ylätukivartta hieman, kun otti vanteen painopunttiin kiinni.
Takana sama 17x8 et0 245/45 kumilla ja raapii kaaria jos ei mankeloi. Tässä yksilössä tosin takakylkiä on joskus korjailtu, että onkohan ihan linjassa sitten.
17x9 et20/25 (sn95) vannetta joskus mallasin. Se hipsi jouseen (eli pyöri ohuesti hangaten).