Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Linds kirjoitti: ↑29 Joulu 2021, 07:39
[
Paljonko tuo 8" yleensä kestää tehoja? Toki riippuu myös miten ajetaan tietty .. Mä muistan kuulleeni et siinä 400hp paikkeilla.. Tässähän on tämä 2.73 lukoton aavikkoperä" mitä houkuttaisi vaihtaa, noista ymmärrän vielä vähemmän
Jotain aggressiivista ja epäjärkevää olisi hauska hankkia mutta aika nopeesti tyhjenee tän äijän taskut, tietty olen varannut tietyn budgetin tähän moottori hommaan. Valmis 351 olisi hyvä löytö ja sit laitella raha tilanteen/halujen mukaan siihen. 347 rakentaminen tosta omasta 289 menisi varmaan 4-6 tonnia? Ja niinkuin mainittu niin vähän meinaa jännittää alkaa noita itse kasailemaan, vaikka se onkin jostain aloitettava
Voimansiirrossa ei useinkaan ole kyse tehosta vaan väännöstä ja mitkä kummit sen väännön ottaa vastaan. Itse lähdin tuohon SBF stroukkiin halvalla budjetilla. Eli max 6000 rpm ja max 400 hp, niin pääsi ihan valuosia käyttämällä eteenpäin ja kun tuo liimarata ei ole suurin intressi, niin tähän asti pärjännyt. Olin lähtenyt liikkeelle ennen noita yleisiä stroukkisatseja jolloin 289 veiveillä ja jollain 383/351 männillä, en enää muista. Niillä piti tulla joku 327. Mutta valmiit sarjat tulivat kuitenkin niin paljon halvemmaksi.
Eikä se itse rakentaminen niin vaikeaa ole. Sen käyttöönotto voi sitten vähän kestää. Milloin uusi kalliin kaasarin neulaventtiili vuotaa tai vesitilat ruostuu vuodesssa kun uusi lohko on ollut tyhjällään monta vuotta. Itse etenin Monroen How to build SBF opuksen kanssa, vaikka rullanokan kohdalla apuja ei siitä saanutkaan. Täältä löytyy kyllä apuja rakentajalle.
Laitetaan korvan taakse tämä. Ensisijaisesti windsoria hakuksessa helpon osien saatavuuden takia. En myös ole perehtynyt clevelandin moottoriin yhtään taikka mitä muokkauksia joutuu tekee jos cleven laitaa siihen, ei varmaan mitään päätä huimaavia kummiskaan.
Tuollainen 1970 351C olisi noilla palikoilla just se 300 heppaa ehkä?
Cleve oli parasta mitä housut jalassa sai joskus 40v sitten. Cleven kannet olivat loistavat (tai no aussiclevet) mutta niitä motteja tehtiin vain lyhyen ajan vaikka Nascarissa niillä ajeltiin pitkään. Jättäisin Cleven pussihousuille.
Pussihousut lepattaen ostin ko. koneen omaan M-koodin Mach1:een ihan vain valmistumisen nopeuttamiseksi ja samalla saa pienen upgreidauksen. Jossain välissä siis tulee myyntiin 351C Cobra Jetin spekseillä (ainakin kannet ja imusarja, lohkoa en ole vielä tsekannut) oleva 4V Cleveland.
Minusta Cleveland elää toista kukoistuskauttaan. Aftermarket-osatarjonta alkaa olla laajaa ja mm. Ausseilla huikeita kansia tarjolla, mm. CHI, samoin stroukkisarjoja ja aftermarketlohkoja mm. Track Boss.
302TT kirjoitti: ↑31 Joulu 2021, 08:16
Minusta Cleveland elää toista kukoistuskauttaan. Aftermarket-osatarjonta alkaa olla laajaa ja mm. Ausseilla huikeita kansia tarjolla, mm. CHI, samoin stroukkisarjoja ja aftermarketlohkoja mm. Track Boss.
Linds kirjoitti: ↑29 Joulu 2021, 07:39
Paljonko tuo 8" yleensä kestää tehoja? Toki riippuu myös miten ajetaan tietty .. Mä muistan kuulleeni et siinä 400hp paikkeilla.. Tässähän on tämä 2.73 lukoton aavikkoperä" mitä houkuttaisi vaihtaa, noista ymmärrän vielä vähemmän
Hyvin tehty 8" perä kestää näissä meidän karkeloissa lähes loputtomasti. 8" perillä on ajettu liima radoilla yli 500 hp koneilla eikä ne ole ainakaan heti antautuneet. Minun edelisessä 65 fb:ssä edelleen 8" perä 3.8:1 ruuvilla ja lukolla, hyvin on kestänyt useita vuosia kone 347 stroker jossa noin 500 hp. Samoin T5 aski on kestänyt. Mielestäni ei ole syytä huoleen 8" perän kanssa jos edessä on pikkulohko 289 -> 347.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Onko kellään parempaa tietoa miten paljon esmes 347 moottorin ammattimainen kasaaminen tulisi maksamaan Suomessa versus crate motin tilaaminen jenkeistä. Kattelin tämmöstä:
Tuon hinnan saa varmaan melkein tuplata että motti olis kotiovella.
Jos kasauttaisi Suomessa vanhasta moottorista voisi saada hieman taskurahaa ja ehkä jopa joitain osia voisi käyttää uuteen moottoriin.
Onhan tuossa valikoimaa. Esim 302 koneistettu lohko, ja siihe stroukki sarja? Tai sitten rempattua konetta nokalle.. 351w tosiana ei näytä olevan, mutta kannattaa soittaa..
Ei tuota koneistettua 302 näytä mulla ainakaan tradepartsin sivuilla että on, lukee että loppu mutta ei toi pahan hintainen olisi jos ton verran koneistetusta lohkosta ja sit joku stroukkisarja siihen. Valmis olisi toki helpompi ja ensisijainen mutta pitääpi vähän laskeskella.. Ja joo varmaan sinne soittamalla niin selviä parhaiten mitä on saatavilla..
ak72 kirjoitti: ↑02 Tammi 2022, 18:43
Onko kellään parempaa tietoa miten paljon esmes 347 moottorin ammattimainen kasaaminen tulisi maksamaan Suomessa versus crate motin tilaaminen jenkeistä. Kattelin tämmöstä:
Tuon hinnan saa varmaan melkein tuplata että motti olis kotiovella.
Jos kasauttaisi Suomessa vanhasta moottorista voisi saada hieman taskurahaa ja ehkä jopa joitain osia voisi käyttää uuteen moottoriin.
Kyllähän noita rakenneltuja motteja aina välillä näkee myynnissä. Eihän tästä ole hirveän kauan kun oli yksi 408w myynissä 7k, tekijä taitaa löytyä täältä foorumilta myös. Olisin itse ostanut jos en liian kauan olisi jahkaillut ja miettinyt hintaa mikä oli vähän yli budgetin, suht nopeasti myytiin muistaakseni.
Toi on kallis mielestäni mitä linkkasit, halvemmalla pääsee kyllä kun rakennuttaa Suomessa jonkun toimeesta esim. Tietty jos raha sivuseikka niin