Foxin mittaristovalojen himmennin polttaa sulakkeen.
Foxin mittaristovalojen himmennin polttaa sulakkeen.
mittarivalojen sulake palo joku viikko sitten. no pistin uuden. sitten alko puoltoista viikkoo sitten sillon tällön haisemaan outo palaneen käry. no lauantaina selvis mikä käryää. tuli pientä sauhua himmennin rullan tienoilta ja sulake palo taas.
kysymys onkin kuuluuko sen lämmetä mitenkä paljon normaalisti. mulla on ollu myös radion himmennys mukana. sen otin nyt kyllä pois päältä. oliskohan se voinu ylikuormittaa vastusta.
sen rullan alla on kojetaulussa aukko josta näkee vähän sen himmentimen sielun elämää. siellä on ikäänkuin vieteri ja kieli mikä hankaa sitä. sehän sen säädön hoitaa kun kiekkoa pyörittelee. kuuluuko nittenkin lämmetä. mulla lämpee niin paljon että näppejä polttaa.
kysymys onkin kuuluuko sen lämmetä mitenkä paljon normaalisti. mulla on ollu myös radion himmennys mukana. sen otin nyt kyllä pois päältä. oliskohan se voinu ylikuormittaa vastusta.
sen rullan alla on kojetaulussa aukko josta näkee vähän sen himmentimen sielun elämää. siellä on ikäänkuin vieteri ja kieli mikä hankaa sitä. sehän sen säädön hoitaa kun kiekkoa pyörittelee. kuuluuko nittenkin lämmetä. mulla lämpee niin paljon että näppejä polttaa.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Kuulostaa, tuntomerkeistä ja käytöstä, siltä että kyseessä on säätövastus. Niitähän löytyy tietysti eritehoisia, mutta "mutu" on kyllä sellainen ettei sen niin kuumana pitäisi käydä.
Vaihtoehtoisesti voi ajatella jonkun vaihtaneen pienitehoisemman. Onko peli ollut sulla miten kauan? Onko aiemmin toiminut normaalisti? Jonkin näköinen oikosulku yms. on myös mahdollinen. Piirin vastusarvon mittaamalla ja toiseen vertaamalla sekin selviää.
Vaihtoehtoisesti voi ajatella jonkun vaihtaneen pienitehoisemman. Onko peli ollut sulla miten kauan? Onko aiemmin toiminut normaalisti? Jonkin näköinen oikosulku yms. on myös mahdollinen. Piirin vastusarvon mittaamalla ja toiseen vertaamalla sekin selviää.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
tää on ollu mulla 9kk. ja se on tosiaan säätövastus. sellasia oireta on nyt loppu kesästä/alku syksystä ollu että on pitäny hiukan muilutella säätö kiekkoo että se toimis. täytyy vielä seurata mitä se nyt sanoo kun otin ton radion himmennyksen pois. jos vielä polttelee näppäjä niin tarttee varmaan kaivaa se esille.
-88 GT:ssä mulla sama juttu. Lämpenee vaihtelevasti luvattoman paljon. Kerran jopa päästi savujaan ulos. Toimii kuitenkin täysin moitteettomasti. Samalla kun käytin mittaristoa irti niin suoritin pienen putsauksen. En ainakaan itse ole himmentimeen mitään ylimääräisiä kojeita liittänyt.
Vosi olla viimeinen käyttöpäivä tulossa.
Onko jollakin tietoa mistä voisi uuden löytää?
Vosi olla viimeinen käyttöpäivä tulossa.
Onko jollakin tietoa mistä voisi uuden löytää?
ei se tähän jää..
--1988 GT--
--1988 GT--
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
SN95 valohimmennin on wanhaan Ford-tyyliin ulosvedettävässä valokytkimessä, mutta foxissa klassiseen 80-lukutyyliin peukalolla pyöritettävä rulla. Eli lyhyesti: Ei Sovi!djcombo kirjoitti:Multa löytyy ainakin täysin ehjä valokatkaisin suoraan 95' GT:stä. Pistäppä YV jos osa kiinnostaa niin sovitaan joku hinta.Juselius kirjoitti:Onko jollakin tietoa mistä voisi uuden löytää?
Jani

"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
omassa earlyssä oli vissiin joku amerikan pelle peloton saanut etuvalotkin siihen himmentimeen kytkettyä, kun ei ollut jaksanut valokatkaisijaa vaihtaa/korjata. (earllyssä himmi samassa paketissa)
joten suosittelisin vielä että tarkistat että siihen ei ole kytketty kuin mittarivaloja. Veikkaan että radiosi otti sen kautta vaan niin paljon virtaa, että kuumenee liikaa / polttaa sulakkeen.
joten suosittelisin vielä että tarkistat että siihen ei ole kytketty kuin mittarivaloja. Veikkaan että radiosi otti sen kautta vaan niin paljon virtaa, että kuumenee liikaa / polttaa sulakkeen.
snadissa skidissä
Orggis radion vihreä LCD-valo menee tuon himmentimen kautta. Eli jos joku on vaan mittaillut mistä tulee virtaa ja ottanut siitä radionkin sähkön niin sit tuo vois olla. Tai jos se LCD on vaan rikki.bläki kirjoitti:Veikkaan että radiosi otti sen kautta vaan niin paljon virtaa, että kuumenee liikaa / polttaa sulakkeen.
täytyy varmaan vielä koittaa sitä että otan radion johdot irti ja testailen. tosin koitin jo radio pois päältä ja lämpeni yhä ja himmentimen johto oli jo irti. radion takana on myös melkoinen johto viidakko. edellisessä autossa joka oli nipponi niin radio poltti välittömästi sulakkeen mikä pimensi hantin valot ja piti vetää uudet johdot akulta että pelasi.
outoa tässä on se että radio on ollu mulla kytkettynä jo vuoden alusta ja vasta vähän aika sitten tuli nämä oireet. tosin himmentimen kytkin joskus kesällä. no pitää tutkiskella.
corralin foorumilla on jollain sellanen ongelma että sulake palaa heti ja on vaihtanut jo ton vastuksenkin. eipä se mitään kun sulake palaa mutta toi sauhu mikä viime viikonloppuna tuli niin pisti kummasti hermostuttamaan.
onpa tossa kesän saatossa tullut sellanenkin ominaisuus että moottorin lämpömittari kipuaa tappiin jos auto on ajettu lämpimäksi ja moottorin seisoessa pitää valoja päällä. ajossa myös viisari pysyttelee vähän alle puolessa välissä asteikkoa. tämä siis valot päällä ajettaessa. jos ajelee pimeällä autolla niin mittari tietää vähän paremmin. tämäkin johtuu jollakin tavalla mittariston valoista. sulake palaneena mittari tiesi myös paremmin.
olen tutkinut corralin foorumilta näistä asiosta ja siellä epäillään ainakin tohon mittari häiriöön huonoa maata tai joitain voltti regulaattoria. toi mittareitten puuta heinää näyttö tuntuu olevan foordeissa ominaisuus. eri malleissa vaan mittari joka heittää niin vaihtuu.
sähköihin liittyen luin eilen corralin foorumilta ettei kannata starttailla autoo puhallin täysillä.
outoa tässä on se että radio on ollu mulla kytkettynä jo vuoden alusta ja vasta vähän aika sitten tuli nämä oireet. tosin himmentimen kytkin joskus kesällä. no pitää tutkiskella.
corralin foorumilla on jollain sellanen ongelma että sulake palaa heti ja on vaihtanut jo ton vastuksenkin. eipä se mitään kun sulake palaa mutta toi sauhu mikä viime viikonloppuna tuli niin pisti kummasti hermostuttamaan.
onpa tossa kesän saatossa tullut sellanenkin ominaisuus että moottorin lämpömittari kipuaa tappiin jos auto on ajettu lämpimäksi ja moottorin seisoessa pitää valoja päällä. ajossa myös viisari pysyttelee vähän alle puolessa välissä asteikkoa. tämä siis valot päällä ajettaessa. jos ajelee pimeällä autolla niin mittari tietää vähän paremmin. tämäkin johtuu jollakin tavalla mittariston valoista. sulake palaneena mittari tiesi myös paremmin.
olen tutkinut corralin foorumilta näistä asiosta ja siellä epäillään ainakin tohon mittari häiriöön huonoa maata tai joitain voltti regulaattoria. toi mittareitten puuta heinää näyttö tuntuu olevan foordeissa ominaisuus. eri malleissa vaan mittari joka heittää niin vaihtuu.
sähköihin liittyen luin eilen corralin foorumilta ettei kannata starttailla autoo puhallin täysillä.