Fox alustaa ja vähän muutakin

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
PandaRacing
Aktiivi
Viestit: 55
Liittynyt: 26 Marras 2015, 17:10
Auto: 1965 Mustang GT350 Replica 408w
2008 Mustang GT500
1969 Valmet 500
Paikkakunta: Lappeenranta

Fox alustaa ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja PandaRacing »

Tulipa hankittua talven iltojen iloksi 86 avo fox manuaali gt.

Tarkoitus hiukan käydä läpi ja tehdä budjetilla mukava kesäauto.

Alusta hommat nyt menossa, takana putkitukivarret uretaaneilla, edessä vakioalatukivarret, cc plate, hammastangossa kovat puslat, mm madallusjouset ja kyb iskarit.

Nykyiset kallistuksenvakaajat edessä 33mm ontto ja takana 23mm umpi. Ajatus asentaa uretaanipuslilla takaisin, onko kellään kokemusta millaiseen palanssiin auto noilla asettuu jääkö pahasti aliohjaavaksi? Pitäisikö takavakaaja paksuntaa?

Perä 2.73 välityksellä ja lukko tuntuu toimivan. Halu olisi vaihtaa 3.73 onko se maantielle turhan tiuha onko kokemuksia?

86 vuoden 5.0 ho ei ole ilmeisesti kovin hyvä versio mutta ruiskokone kuitenkin. Pienet bolt on viritykset oli tarkoitus tehdä jos siitä jotain iloa saa. Nyt konevakio lukuun ottamatta lyhyitä peltosarjoja ja x putkistoa 2.5". Onko antaa vinkkejä bolt on virityksiin mitä kannattaisi tehdä?

Vanteina nyt jotkin kamalat 18" pösön vanteet, tarkoitus laittaa jotkin tyyliin sopivammat. 4 pulttisuus toimii vahvana rajoittimena tässä. En meinaa alkaa vaihtaa 5 pulttiseksi joten jotain pitäs keksiä.

Kiitos vinkeistä jo ennakkoon.
1965 Mustang GT350 408w+A5, Replica
2008 Mustang GT500
1969 Valmet 500
PandaRacing
Aktiivi
Viestit: 55
Liittynyt: 26 Marras 2015, 17:10
Auto: 1965 Mustang GT350 Replica 408w
2008 Mustang GT500
1969 Valmet 500
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Fox alustaa ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja PandaRacing »

Nyt tulee hyviä ohjeita.
Jäykkärit unohdin äsken mainita, ne siis löytyvät tosin 40x40x3.

16" vanteet bongasin eteen 8 ja taakse 9.

Huonosti löytyy kumeja 16", 245/45 ja 245/50 melkein ainoat kohtuudella saatavilla olevat. Ovatko tarpeeksi isot noihin pyöränaukkoihin?
1965 Mustang GT350 408w+A5, Replica
2008 Mustang GT500
1969 Valmet 500
PandaRacing
Aktiivi
Viestit: 55
Liittynyt: 26 Marras 2015, 17:10
Auto: 1965 Mustang GT350 Replica 408w
2008 Mustang GT500
1969 Valmet 500
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Fox alustaa ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja PandaRacing »

Tarkoitus pitää alkuperäiset navat ja tukivarret, kait niillä kohtuullisen saa.
Vanteet vaikuttaa aika suurelta haasteelta, jenkeistä löytys lmr vanteita, eivät vain taida toimittaa suomeen.
Vakiojarrut hyvillä paloilla ja nesteillä näin alkuun.
Varastossa ois piristetty 351w kaasarilla joka vois joutaa tuohon ensi talvena jos ensi kesän ajelut 5 litrasella kannustavat vaihtamaan koneen isompaan.
1965 Mustang GT350 408w+A5, Replica
2008 Mustang GT500
1969 Valmet 500
PandaRacing
Aktiivi
Viestit: 55
Liittynyt: 26 Marras 2015, 17:10
Auto: 1965 Mustang GT350 Replica 408w
2008 Mustang GT500
1969 Valmet 500
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Fox alustaa ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja PandaRacing »

Pihistelemällä tuota joutuu tekee, joten on mentävä hyvin pitkälti alkuperäisen kaltaisia osia käyttäen.
Kisoihin ei ole tarkoitus mennä, mutta ratapäivillä vois käydä jos vaan ehtii ja voishan sitä käyttää ihan arki autona kesäsi. Hauskuus edellä.
Nelisilmä avoja vähän Suomen katukuvassa joten on se parempaan iskuun pistettävä.
1965 Mustang GT350 408w+A5, Replica
2008 Mustang GT500
1969 Valmet 500
PandaRacing
Aktiivi
Viestit: 55
Liittynyt: 26 Marras 2015, 17:10
Auto: 1965 Mustang GT350 Replica 408w
2008 Mustang GT500
1969 Valmet 500
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Fox alustaa ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja PandaRacing »

Täytyypä tutkailla mistä tuon kirjan saisi hankittua.
Jos tuossa koneessa on vain tuo 160hv niin ei siitä kyllä kummoista saa bolt on osilla, voi olla paras laittaa vaan 351 kun sellainen kerta löytyy.
Perävälityksen vaihto nyt ja ensi talvena isompi kone jos sille ei löydy parempaa koppaa ennen sitä.
1965 Mustang GT350 408w+A5, Replica
2008 Mustang GT500
1969 Valmet 500
Vastaa Viestiin