-08 gt mitä jäähdytin nestettä
-08 gt mitä jäähdytin nestettä
Mitäs kannattais laittaa?
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: -08 gt mitä jäähdytin nestettä
Motorcraft Gold olisi parasta, jos löydät. Soita Fordille ja kysy löytyykö. Motorcraft® Gold Antifreeze/Coolant Concentrated
Syy tähän on se että tuo on ainoita nesteitä joka sisältää tarvittavaa silikaattia, Fordin koneissa pitäisi olla se nesteessä koska se estää korroosiota.
Ja vinkkinä hakua kannattaa käyttää viewtopic.php?t=18706
Syy tähän on se että tuo on ainoita nesteitä joka sisältää tarvittavaa silikaattia, Fordin koneissa pitäisi olla se nesteessä koska se estää korroosiota.
Ja vinkkinä hakua kannattaa käyttää viewtopic.php?t=18706
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: -08 gt mitä jäähdytin nestettä
Taidan tilata rockautosta niin tulee halvemmaksi
vedellä sit sen aikaa ku tulee ku nyt ei oo pakkasta 


- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: -08 gt mitä jäähdytin nestettä
Tuossa muutaman kilsan päässä sitä myydään, eli saa taas Suomestakin joiltain myyjiltä. Ja mahtaako rockkiauto lähettää nesteitä kun niitä ei vissiin saa lennättää. Koita laittaa koriin ja katsoa mitä postitus maksaa oikeaan postinumeroon.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: -08 gt mitä jäähdytin nestettä
Täällä on vaan suomi lisä
Re: -08 gt mitä jäähdytin nestettä
6 purnukkaa abot 200€
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: -08 gt mitä jäähdytin nestettä
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: -08 gt mitä jäähdytin nestettä
Kyllä näin on varmaan. Eikä tarvi kun n. 2 gallonaa kun tilavuus n. 13 ltr.
Niin ja on löytynyt kotimaasta tähänasti kohtuuhinnoin.
Niin ja on löytynyt kotimaasta tähänasti kohtuuhinnoin.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Re: -08 gt mitä jäähdytin nestettä
Onko Fordin koneet herkempiä jäähdytysneste vaatimuksille kuin muiden autovalmistajien? Onhan noita alumiinikoneita jo suurin osa liikenteessä olevista autoista.
Motonetistä löytyy hyvin nesteet, lienee kaikissa korroosio suoja.
En olisi kovin huolestunut tästä asiasta.
Eikös silikaatit aiheuta korroosiota?
Hyvin monet valmistajat painottaa / mainostaa 100%:ti silikaatti vapaita jäähdytysnesteitä.
Motonetistä löytyy hyvin nesteet, lienee kaikissa korroosio suoja.
En olisi kovin huolestunut tästä asiasta.
Eikös silikaatit aiheuta korroosiota?
Hyvin monet valmistajat painottaa / mainostaa 100%:ti silikaatti vapaita jäähdytysnesteitä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: -08 gt mitä jäähdytin nestettä

Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
Re: -08 gt mitä jäähdytin nestettä
Tuo silikaattien lisäys viittaa kait siihen, että Gold olisi HOAT-tyyppisiä aineita. Väri myös hieman viittaisi siihen, vaikka myös IAT voi olla keltaista.
Mutta, Motorcraftin speksi kertoo, että sen olevan kuitenkin perinteistä etyleeniglygolia - mutta siis keltaiseksi värjättynä? Ja sitä voi käyttää autoissa, joihin speksin mukaan pitää laittaa sitä tavallista vihreetä (Fordin luokitus ESE-M97B44-A). Sekavaa.
Goldia ei speksien mukaan saa sotkea minkään muunvärisen tai -tyyppisen nesteen kanssa. Motorcraft myös sanoo, että sitä ei pitäisi käyttää järjestelmissä, joissa on alunperin käytetty jonkun muun väristä ainetta.
Tuo varmaan meinaa sitä, että Motorcraft ei usko porukan keskimäärin pystyvän huuhtelemaan jäähdytysjärjestelmää kunnolla ennen värinvaihtoa. Eli jos systeemissä on jotain muuta kuin keltaista niin sieltä pitäisi siis saada kaikki vanha pois, myös lohkosta ennen tuon käyttöä. Yleensä ei lähde kunnolla pelkällä syylarin propun tai alavesiletkun avaamisella vaan sieltä lohkon päästä pitäisi löytää myös joku alin reikä tyyliin pakkasproppu, (nakutus)anturin reikä tms. josta saisi huudottua vanhat (ja ruosteet + muut jäämät) ulos.
Mutta, jos kyse on alumiinikoneesta/kantisesta ja pelkää korroosiota niin tarviiko käyttää jotain erikoista ja kallista lisäaineistettua "vihreetä"? Eikö voisi huuhdella kunnolla ja siirtyä oranssiin/pinkkiin, joka on alumiiniystävällistä vakiona? Tein näin 10v sitten käyttikseni kanssa, jossa täysalukone ja alunperin vihreetä.
Ps. toki jos koneessa on takuu voimassa niin kantsii käyttää just tasan tarkkaan sitä mitä auton ohjekirjassa lukee.
Mutta, Motorcraftin speksi kertoo, että sen olevan kuitenkin perinteistä etyleeniglygolia - mutta siis keltaiseksi värjättynä? Ja sitä voi käyttää autoissa, joihin speksin mukaan pitää laittaa sitä tavallista vihreetä (Fordin luokitus ESE-M97B44-A). Sekavaa.

Goldia ei speksien mukaan saa sotkea minkään muunvärisen tai -tyyppisen nesteen kanssa. Motorcraft myös sanoo, että sitä ei pitäisi käyttää järjestelmissä, joissa on alunperin käytetty jonkun muun väristä ainetta.
Tuo varmaan meinaa sitä, että Motorcraft ei usko porukan keskimäärin pystyvän huuhtelemaan jäähdytysjärjestelmää kunnolla ennen värinvaihtoa. Eli jos systeemissä on jotain muuta kuin keltaista niin sieltä pitäisi siis saada kaikki vanha pois, myös lohkosta ennen tuon käyttöä. Yleensä ei lähde kunnolla pelkällä syylarin propun tai alavesiletkun avaamisella vaan sieltä lohkon päästä pitäisi löytää myös joku alin reikä tyyliin pakkasproppu, (nakutus)anturin reikä tms. josta saisi huudottua vanhat (ja ruosteet + muut jäämät) ulos.
Mutta, jos kyse on alumiinikoneesta/kantisesta ja pelkää korroosiota niin tarviiko käyttää jotain erikoista ja kallista lisäaineistettua "vihreetä"? Eikö voisi huuhdella kunnolla ja siirtyä oranssiin/pinkkiin, joka on alumiiniystävällistä vakiona? Tein näin 10v sitten käyttikseni kanssa, jossa täysalukone ja alunperin vihreetä.
Ps. toki jos koneessa on takuu voimassa niin kantsii käyttää just tasan tarkkaan sitä mitä auton ohjekirjassa lukee.

Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Re: -08 gt mitä jäähdytin nestettä
Ei jäähdytysnesteitä mistään kannata tilailla, hakee lähimmästä autotarvikeliikkeestä tai jos on tarkka poika kulujen suhteen niin vaikka biltemasta
Sinkki vaatii suolaa jotta syöpyminen alkaa, ei toimi siis makeassa vedessä. Tämän olen todennut veneissä jotka olivat alkuun merellä ja nyt siellä mistä pääkaupunki enimmäkseen saa juomavetensä.
En kyllä ole kokeillut autossa joten siihen en osaa sanoa mutta kaipa ne laittais sinkit jo tehtaalla kuten venemoottoreihin jos niistä olis apua.
Sinkki vaatii suolaa jotta syöpyminen alkaa, ei toimi siis makeassa vedessä. Tämän olen todennut veneissä jotka olivat alkuun merellä ja nyt siellä mistä pääkaupunki enimmäkseen saa juomavetensä.
En kyllä ole kokeillut autossa joten siihen en osaa sanoa mutta kaipa ne laittais sinkit jo tehtaalla kuten venemoottoreihin jos niistä olis apua.
Kettu 
-
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 15 Joulu 2013, 22:29
- Auto: Mustang 4.0 2005
- Paikkakunta: Nummela
Re: -08 gt mitä jäähdytin nestettä
No jäähdytinnesteen tutkimiseen voi käyttää myös labratutkimuksia, sen verta selkeetä analyysiä niistä saa ettei ihan arvalla tarvitse noita vanhan kansan sinkkipuikkoja sinne summittain tunkea.
Ehkä parempi vastaus alkuperäiseen kysymykseen on että mustangiin sopii mikä tahansa korkealaatuinen neste, etenkin jos järjestelmä on huuhdeltu vanhasta nesteestä. Värejähän on saatavissa kaikki sateenkaaren sävyt jos haluaa.
Jos sitä samaa silikaattia sisältävää haluaa niin eikö purppuran värinen ole se oikea valinta.
Sininen tai punainen varmaan sopii kanssa noiden alumiinien kanssa, kunhan niitä ei paljoo sotke keskenään. Tähän vielä oma mielipide niin helppoa kun mikä.
Ehkä parempi vastaus alkuperäiseen kysymykseen on että mustangiin sopii mikä tahansa korkealaatuinen neste, etenkin jos järjestelmä on huuhdeltu vanhasta nesteestä. Värejähän on saatavissa kaikki sateenkaaren sävyt jos haluaa.
Jos sitä samaa silikaattia sisältävää haluaa niin eikö purppuran värinen ole se oikea valinta.
Sininen tai punainen varmaan sopii kanssa noiden alumiinien kanssa, kunhan niitä ei paljoo sotke keskenään. Tähän vielä oma mielipide niin helppoa kun mikä.
Re: -08 gt mitä jäähdytin nestettä
Kaikkea sitä voi myydä.
Täällä ollaan sitä mieltä, että sinkkianodi jäähdytysjärjestelmässä on huonompi kuin olla tekemättä mitään:
https://www.bobistheoilguy.com/forums/u ... _anodes_in
Mulla on chevyssä ollut alukannet vuodesta 1991 eli ajalta jolloin mitään hienoja pinkkejä aineita ei vielä kaupoissa näkynyt ja tehtaan suositus ja ensiasennusaine oli perusvihreää. Ja sitä siellä on aina käytetty. Viimeksi, kun oli auki niin ei näkynyt syöpymiä. Enkä ole foorumeissakaan kuullut kenenkään vielä 20v aikana surreen kansiensa vielä syöpyneen piloille. Lohkonpohjalle tietty kertyy pitkän päälle ruostetta tms, joka kunnolla huuhdellessa tulee ulos mutta se on sitten eri juttu.
En siis ihan hirveästi olisi syöpymisestä huolissani
Täällä ollaan sitä mieltä, että sinkkianodi jäähdytysjärjestelmässä on huonompi kuin olla tekemättä mitään:
https://www.bobistheoilguy.com/forums/u ... _anodes_in
Mulla on chevyssä ollut alukannet vuodesta 1991 eli ajalta jolloin mitään hienoja pinkkejä aineita ei vielä kaupoissa näkynyt ja tehtaan suositus ja ensiasennusaine oli perusvihreää. Ja sitä siellä on aina käytetty. Viimeksi, kun oli auki niin ei näkynyt syöpymiä. Enkä ole foorumeissakaan kuullut kenenkään vielä 20v aikana surreen kansiensa vielä syöpyneen piloille. Lohkonpohjalle tietty kertyy pitkän päälle ruostetta tms, joka kunnolla huuhdellessa tulee ulos mutta se on sitten eri juttu.
En siis ihan hirveästi olisi syöpymisestä huolissani

Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Re: -08 gt mitä jäähdytin nestettä
Luulisin että paras korroosion suojaus saadaan vaihtamalla jäähdytysneste riittävän usein. Tämän takiahan se on uusien autojenkin huolto-ohjelmissa. Vanhemmissa autoissa taitaa olla yksi yleisimpiä laiminlyönnin kohteita unohtaa jäähdytys nesteen vaihto.
Viimeksi muokannut ranger, 15 Helmi 2020, 08:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kettu 