su 24.5 Nakkila Osakilpailu peruttu!!
su 31.5 Jurva Botniaring kevätratapäivä Tapahtuma peruttu!
la 13.6 Himos iltatapahtuma Tapahtuma peruttu!
la 25.7 Fun Run, Vaasa Tapahtuman toteutuminen selviää viimeistään 31.5
su 23.8 Ford Challenge
la 19.9 Syysratapäivä Pesämäki
Säännöt löydät klikkaamalla tämän tekstin alla olevaa"show spoiler"- kohtaa.
► Näytä spoileri
FMOC Tuumacid Slalom Cup 2020 ajoharjoittelutapahtuman säännöt
Slalom Cupin sääntöjä ylläpitää slalom-työryhmä ja ne hyväksyy FMOC:n hallitus. Sääntöjen tulkinnasta vastaa slalom-työryhmä.
1. Slalom Cup on avoin kaikille FMOC:n jäsenille.Slalomiin osallistumisesta ei kerhon jäseneltä kerätä mitään maksuja.
2. Slalom Cupiin voi osallistua Mustangilla tai sen kanssa samalla alustalla oleva autolla (ns. Falcon-, Pinto- tai Fox- alustaiset) tai muulla amerikkalaisvalmisteisella takavetoisella Fordilla, Mercuryllä tai Lincolnilla, pois lukien luokitusspesiaalit. Salom Cupiin voi osallistua myös muita osin em. vaatimukset täyttävällä Venezuelassa, Australiassa tai Ranskassa valmistetulla autolla.
Slalom Cupiin voi osallistua ainoastaan polttomoottorilla varustetuilla autoilla.
3. Slalom Cupin osakilpailussa voi seuraavissa tapauksissa ajaa myös kilpailun ulkopuolella:
3.1 FMOCin jäsen voi halutessaan ajaa kohdan 2 vaatimusten mukaisella autolla myös kilpailun ulkopuolella. Tällöin ko. kuljettajan aikoja ei kirjata tulosluetteloon.
3.2 FMOCin jäsen voi ajan salliessa ja slalom-työryhmän harkinnan mukaan ajaa osakilpailun ajoharjoitteluna kilpailun ulkopuolella myös muulla kuin kohdan 2 vaatimukset täyttävällä autolla.
3.3 FMOCin toimintaan tutustuva, ei kerhon jäsen voi ajaa ensimmäisen Slalom Cupin ajoharjoittelutapahtumansa 5 euron osallistumismaksulla. Tämän jälkeen kerhon 35 euron jäsenmaksulla (vuosi 2020) tai halutessaan ilman jäsenyyttä 35 euroa/tapahtuma. Ratapäivillä Slalom Cupin ajomaksu sisältyy ratapäivän maksuun!
3.4 Cosworth & RS Club Finlandin jäseniin sovelletaan kohtaa 3.3. Poislukien ratapäivä 31.5 jolloin Mustang Challenge -mittelö lajeineen sisältyy ratapäivävierailuun ilman erillistä maksua.
Ratapäivän maksu 9.9 (20 euroa) sisältää slalom cupin viimeisen osakilpailun maksun.
4. Autolla on oltava voimassa oleva liikennevakuutus, sekä kuljettajalla ajokortti. Kartturin kyydissä olo on sallittu. Mikäli autosta löytyy turvavyöt, on ne oltava kiinni. Kypäräpakkoa ei ole, ellei kilpailukutsussa erikseen toisin sanota. Kypärän käyttöä kuitenkin suositellaan.
5. Slalom Cupissa ajetaan kuudesta luokkakohtaisesta mestaruudesta sekä yleiskilpailun mestaruudesta.
LK.1) 1964 - 1978 Early stock
LK.2) 1964 - 1978 Early modified
LK.3) 1979 - 2004 Late stock
LK.4) 1979 - 2004 Late modified
LK.5) 2005 – 2020 Super Saloon
LK.6) Lady Cup
6. Tuloksiin lasketaan kauden osakilpailuista neljä parasta sijoitusta.
7. Osakilpailun pisteet jaetaan nopeimman kierroksen mukaan. Kellotettuun aikaan lisätään ajovirheistä kertyvät virhesekunnit: keilan kaato tai keilan siirtyminen liituneliöstä 2 sekuntia ja keilan ajo väärältä puolelta 5 sekuntia. Oikaisu radalla johtaa suorituksen hylkäämiseen.
Mikäli samassa sarjassa ajavat kuljettajat päätyvät nopeimmalla ajollaan samaan aikaan tuhannesosan tarkkuudella, ratkaistaan voittaja vertaamalla kuljettajien toiseksi nopeimpia aikoja keskenään. Näistä nopeampi aika ratkaisee voittajan.
8. Pistetys kaikissa luokissa
Sija 1. 🡪 11 pts
Sija 2. 🡪 9 pts
Sija 3. 🡪 8 pts
Sija 4. 🡪 7 pts
Sija 5. 🡪 6 pts
Sija 6. 🡪 5 pts
Sija 7. 🡪 4 pts
Sija 8. 🡪 3 pts
Sija 9. 🡪 2 pts
Sija 10, 11, 12, 13.. 🡪 1 pts
Osallistumisesta osakilpailuun saa siis vähintään yhden pisteen.
9. Pisteytys yleiskilpailussa
Yleiskilpailun sijoitukset ratkaistaan aikojen perusteella, ts. osakilpailun nopein kuljettaja luokasta riippumatta saa 11 pistettä, toinen 9 pistettä jne. kohdan 7 mukaisesti.
10. Sijoitus cupissa mikäli pisteet ovat tasan
Mikäli pisteet ovat kauden päätteeksi tasan, vähemmän virhepisteitä kauden aikana saanut kuljettaja voittaa. Jos myös virhepisteet ovat tasan, ratkaisee keskinäisen paremmuuden sijoitus siinä osakilpailussa, jossa kauden aikana oli ko. luokassa eniten kuljettajia.
11. Renkaat on oltava DOT- merkityt, slickseillä ei saa ajaa. Poikkeuksena Ford Mustang Challenge- tapahtuman slalom kilpailu kevätratapäivän yhteydessä, jolloin rengastus on vapaa kaikissa luokissa!
12. Kuljettaja voi kilpailla useammassa luokassa kauden aikana mutta yhden osakilpailun aikana voi ajaa vain yhdessä luokassa virallisiin tuloksiin.
13. Lähtö- ja ajanottopisteessä toimiville tulee antaa työrauha aikojen ja virheiden merkitsemiseen. Ajettuja aikoja tai muita asioita saa tulla kyselemään toimitsijoilta ainoastaan, jos kisassa on tauko meneillään.
14. Luokkajako
Auto on automaattisesti modified-luokassa, ellei sitä katsasteta stock-luokkaan alla olevien sääntöjen mukaisesti. Takautuvasti ei pääse stock-luokkaan.
Lk.1 Early stock
Vuosimallia 1964 - 1978 oleva auto kuuluu modified-luokkaan, jos siinä on yksi seuraavista muutoksista:
A. ylätukivarsia on pudotettu tai ne eivät ole alkuperäisen malliset,
B. rengaskoko suurempi kuin 235/60R15 ja vanne suurempi kuin 7" x 15",
C. etuvakaaja on 1” tai paksumpi,
D. etujouset ovat 620lbs tai jäykemmät,
E. takajousia madallettu joko etusilmukasta tai madalluspaloilla,
F. ohjauksessa on quick steering kit G. näkyvät / piilossa olevat rungonjäykisteet
Moottori ja vaihteisto sekä perän lukko ovat vapaat.
Lk.2 Early modified
Vuosimallia 1964 - 1978 olevat autot, jotka eivät kuulu luokkaan 1, muutoksista riippumatta.
Lk.3 Late stock
Vuosimallia 1979 - 2004 olevat, seuraavat vaatimukset täyttävät autot:
A. rengaskoko korkeintaan 245/45R17,
B. K-palkkiin ei ole tehty muutoksia,
C. alkuperäisen malliset tukivarret edessä ja takana,
D. ei camber/caster levyjä,
E. jarrut korkeintaan SN95 speksin mukaiset,
F. ei madallusjousia eikä coil-overeita,
G. ei apurunkojen yhdistäjät (tms. muutoksia) sekä
H. ei metallipuslia.
Moottori ja vaihteisto sekä perän lukko ovat vapaat.
Lk.4 Late modified
Vuosimallia 1979 - 2004 olevat autot, jotka eivät kuulu luokkaan 3, muutoksista riippumatta.
Lk.5 Super saloon
Kaikki vuosimallia 2005-2020 olevat autot, muutoksista riippumatta.
Lk.6 Lady Cup
Kaikki naiskuljettajat riippumatta autosta. Naiskuljettajat osallistuvat myös autokohtaiseen luokkaan.
Tiimikilpailu
Joukkue = tiimi koostuu kolmesta kuljettajasta joiden on oltava kerhon jäseniä ja ajettava sääntöjen mukaisella kalustolla. Jokaisen kuljettajan luokkakohtaisten yksilökilpailujen pisteet kartuttavat teamin pistesaldoa. 12 parasta sijoitusta per tiimi lasketaan mukaan loppupisteisiin. Tiimipisteet eivät vaikuta henkilökohtaisiin cup-pisteisiin. Myös naiskuljettajien osalta tiimikilpailun pisteet lasketaan autokohtaisen luokan pisteiden mukaisesti.
Tiimikilpailuun ilmoittaudutaan viimeistään ensimmäisessä Slalom Cup ajoharjoittelutapahtumassa. Tiimin jäseniä ei voi vaihtaa kesken kauden.
Tiimikilpailun kilpailumaksu on 30 euroa/tiimi. Kilpailumaksut käytetään Slalomin kehittämiseen kuluvalla kaudella.
Ilmoittautuminen sarjaan suoritettava sunnuntaihin 24.5 mennessä sähköpostilla osoitteeseen antti.kallio78@gmail.com
Liitteenä kuitti maksetusta sarjamaksusta. Viestiin teamin nimi sekä siinä ajavat kuljettajat (3kpl)
Maksu tilille: Ford Mustang Owners’ Club of Finland ry. FI46 8000 1900 5558 56
Kauden lopussa palkitaan kolme menestyneintä tiimiä!
Slalom Cupin sääntöjä ylläpitää slalom-työryhmä ja ne hyväksyy FMOC:n hallitus. Sääntöjen tulkinnasta vastaa slalom-työryhmä.
1. Slalom Cup on avoin kaikille FMOC:n jäsenille.Slalomiin osallistumisesta ei kerhon jäseneltä kerätä mitään maksuja.
2. Slalom Cupiin voi osallistua Mustangilla tai sen kanssa samalla alustalla oleva autolla (ns. Falcon-, Pinto- tai Fox- alustaiset) tai muulla amerikkalaisvalmisteisella takavetoisella Fordilla, Mercuryllä tai Lincolnilla, pois lukien luokitusspesiaalit. Salom Cupiin voi osallistua myös muita osin em. vaatimukset täyttävällä Venezuelassa, Australiassa tai Ranskassa valmistetulla autolla.
Slalom Cupiin voi osallistua ainoastaan polttomoottorilla varustetuilla autoilla.
3. Slalom Cupin osakilpailussa voi seuraavissa tapauksissa ajaa myös kilpailun ulkopuolella:
3.1 FMOCin jäsen voi halutessaan ajaa kohdan 2 vaatimusten mukaisella autolla myös kilpailun ulkopuolella. Tällöin ko. kuljettajan aikoja ei kirjata tulosluetteloon.
3.2 FMOCin jäsen voi ajan salliessa ja slalom-työryhmän harkinnan mukaan ajaa osakilpailun ajoharjoitteluna kilpailun ulkopuolella myös muulla kuin kohdan 2 vaatimukset täyttävällä autolla.
3.3 FMOCin toimintaan tutustuva, ei kerhon jäsen voi ajaa ensimmäisen Slalom Cupin ajoharjoittelutapahtumansa 5 euron osallistumismaksulla. Tämän jälkeen kerhon 35 euron jäsenmaksulla (vuosi 2020) tai halutessaan ilman jäsenyyttä 35 euroa/tapahtuma. Ratapäivillä Slalom Cupin ajomaksu sisältyy ratapäivän maksuun!
3.4 Cosworth & RS Club Finlandin jäseniin sovelletaan kohtaa 3.3. Poislukien ratapäivä 31.5 jolloin Mustang Challenge -mittelö lajeineen sisältyy ratapäivävierailuun ilman erillistä maksua.
Ratapäivän maksu 9.9 (20 euroa) sisältää slalom cupin viimeisen osakilpailun maksun.
4. Autolla on oltava voimassa oleva liikennevakuutus, sekä kuljettajalla ajokortti. Kartturin kyydissä olo on sallittu. Mikäli autosta löytyy turvavyöt, on ne oltava kiinni. Kypäräpakkoa ei ole, ellei kilpailukutsussa erikseen toisin sanota. Kypärän käyttöä kuitenkin suositellaan.
5. Slalom Cupissa ajetaan kuudesta luokkakohtaisesta mestaruudesta sekä yleiskilpailun mestaruudesta.
LK.1) 1964 - 1978 Early stock
LK.2) 1964 - 1978 Early modified
LK.3) 1979 - 2004 Late stock
LK.4) 1979 - 2004 Late modified
LK.5) 2005 – 2020 Super Saloon
LK.6) Lady Cup
6. Tuloksiin lasketaan kauden osakilpailuista neljä parasta sijoitusta.
7. Osakilpailun pisteet jaetaan nopeimman kierroksen mukaan. Kellotettuun aikaan lisätään ajovirheistä kertyvät virhesekunnit: keilan kaato tai keilan siirtyminen liituneliöstä 2 sekuntia ja keilan ajo väärältä puolelta 5 sekuntia. Oikaisu radalla johtaa suorituksen hylkäämiseen.
Mikäli samassa sarjassa ajavat kuljettajat päätyvät nopeimmalla ajollaan samaan aikaan tuhannesosan tarkkuudella, ratkaistaan voittaja vertaamalla kuljettajien toiseksi nopeimpia aikoja keskenään. Näistä nopeampi aika ratkaisee voittajan.
8. Pistetys kaikissa luokissa
Sija 1. 🡪 11 pts
Sija 2. 🡪 9 pts
Sija 3. 🡪 8 pts
Sija 4. 🡪 7 pts
Sija 5. 🡪 6 pts
Sija 6. 🡪 5 pts
Sija 7. 🡪 4 pts
Sija 8. 🡪 3 pts
Sija 9. 🡪 2 pts
Sija 10, 11, 12, 13.. 🡪 1 pts
Osallistumisesta osakilpailuun saa siis vähintään yhden pisteen.
9. Pisteytys yleiskilpailussa
Yleiskilpailun sijoitukset ratkaistaan aikojen perusteella, ts. osakilpailun nopein kuljettaja luokasta riippumatta saa 11 pistettä, toinen 9 pistettä jne. kohdan 7 mukaisesti.
10. Sijoitus cupissa mikäli pisteet ovat tasan
Mikäli pisteet ovat kauden päätteeksi tasan, vähemmän virhepisteitä kauden aikana saanut kuljettaja voittaa. Jos myös virhepisteet ovat tasan, ratkaisee keskinäisen paremmuuden sijoitus siinä osakilpailussa, jossa kauden aikana oli ko. luokassa eniten kuljettajia.
11. Renkaat on oltava DOT- merkityt, slickseillä ei saa ajaa. Poikkeuksena Ford Mustang Challenge- tapahtuman slalom kilpailu kevätratapäivän yhteydessä, jolloin rengastus on vapaa kaikissa luokissa!
12. Kuljettaja voi kilpailla useammassa luokassa kauden aikana mutta yhden osakilpailun aikana voi ajaa vain yhdessä luokassa virallisiin tuloksiin.
13. Lähtö- ja ajanottopisteessä toimiville tulee antaa työrauha aikojen ja virheiden merkitsemiseen. Ajettuja aikoja tai muita asioita saa tulla kyselemään toimitsijoilta ainoastaan, jos kisassa on tauko meneillään.
14. Luokkajako
Auto on automaattisesti modified-luokassa, ellei sitä katsasteta stock-luokkaan alla olevien sääntöjen mukaisesti. Takautuvasti ei pääse stock-luokkaan.
Lk.1 Early stock
Vuosimallia 1964 - 1978 oleva auto kuuluu modified-luokkaan, jos siinä on yksi seuraavista muutoksista:
A. ylätukivarsia on pudotettu tai ne eivät ole alkuperäisen malliset,
B. rengaskoko suurempi kuin 235/60R15 ja vanne suurempi kuin 7" x 15",
C. etuvakaaja on 1” tai paksumpi,
D. etujouset ovat 620lbs tai jäykemmät,
E. takajousia madallettu joko etusilmukasta tai madalluspaloilla,
F. ohjauksessa on quick steering kit G. näkyvät / piilossa olevat rungonjäykisteet
Moottori ja vaihteisto sekä perän lukko ovat vapaat.
Lk.2 Early modified
Vuosimallia 1964 - 1978 olevat autot, jotka eivät kuulu luokkaan 1, muutoksista riippumatta.
Lk.3 Late stock
Vuosimallia 1979 - 2004 olevat, seuraavat vaatimukset täyttävät autot:
A. rengaskoko korkeintaan 245/45R17,
B. K-palkkiin ei ole tehty muutoksia,
C. alkuperäisen malliset tukivarret edessä ja takana,
D. ei camber/caster levyjä,
E. jarrut korkeintaan SN95 speksin mukaiset,
F. ei madallusjousia eikä coil-overeita,
G. ei apurunkojen yhdistäjät (tms. muutoksia) sekä
H. ei metallipuslia.
Moottori ja vaihteisto sekä perän lukko ovat vapaat.
Lk.4 Late modified
Vuosimallia 1979 - 2004 olevat autot, jotka eivät kuulu luokkaan 3, muutoksista riippumatta.
Lk.5 Super saloon
Kaikki vuosimallia 2005-2020 olevat autot, muutoksista riippumatta.
Lk.6 Lady Cup
Kaikki naiskuljettajat riippumatta autosta. Naiskuljettajat osallistuvat myös autokohtaiseen luokkaan.
Tiimikilpailu
Joukkue = tiimi koostuu kolmesta kuljettajasta joiden on oltava kerhon jäseniä ja ajettava sääntöjen mukaisella kalustolla. Jokaisen kuljettajan luokkakohtaisten yksilökilpailujen pisteet kartuttavat teamin pistesaldoa. 12 parasta sijoitusta per tiimi lasketaan mukaan loppupisteisiin. Tiimipisteet eivät vaikuta henkilökohtaisiin cup-pisteisiin. Myös naiskuljettajien osalta tiimikilpailun pisteet lasketaan autokohtaisen luokan pisteiden mukaisesti.
Tiimikilpailuun ilmoittaudutaan viimeistään ensimmäisessä Slalom Cup ajoharjoittelutapahtumassa. Tiimin jäseniä ei voi vaihtaa kesken kauden.
Tiimikilpailun kilpailumaksu on 30 euroa/tiimi. Kilpailumaksut käytetään Slalomin kehittämiseen kuluvalla kaudella.
Ilmoittautuminen sarjaan suoritettava sunnuntaihin 24.5 mennessä sähköpostilla osoitteeseen antti.kallio78@gmail.com
Liitteenä kuitti maksetusta sarjamaksusta. Viestiin teamin nimi sekä siinä ajavat kuljettajat (3kpl)
Maksu tilille: Ford Mustang Owners’ Club of Finland ry. FI46 8000 1900 5558 56
Kauden lopussa palkitaan kolme menestyneintä tiimiä!