Summasummarum: On niillä kattastushenkilöilläkin ne oppimäärät jotenkin erilaisia varmaan johtuen vuosikymmenestä. Onnex on noita tekniikan uusimisia edessä muuallakin joten jätän suosiolla uusintakatsastuksen keväälle... jos vaikka sais edes sen pissapojan asennettua???
Tiesittekö muuten...
-
Make67
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Tiesittekö muuten...
Että 1.10.1957 ja senjälkeen käyttöönotetuissa ajoneuvoissa täytyy olla toimiva tuulilasin pesulaite! Itse sitä en tiennyt eikä tiennyt kahdella edelliskerralla katsastushenkilökään, mutta tänään ahaa-elämys iski kun olin konttorilla. Eivät antaneet kuukautta enempää ajoaikaa koska pesulaite puuttuu ajoneuvosta. No, oli siihen hylkyyn osallisena se 15000 km ajettu yläpallonivel
Summasummarum: On niillä kattastushenkilöilläkin ne oppimäärät jotenkin erilaisia varmaan johtuen vuosikymmenestä. Onnex on noita tekniikan uusimisia edessä muuallakin joten jätän suosiolla uusintakatsastuksen keväälle... jos vaikka sais edes sen pissapojan asennettua???
Summasummarum: On niillä kattastushenkilöilläkin ne oppimäärät jotenkin erilaisia varmaan johtuen vuosikymmenestä. Onnex on noita tekniikan uusimisia edessä muuallakin joten jätän suosiolla uusintakatsastuksen keväälle... jos vaikka sais edes sen pissapojan asennettua???
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Kerran ovat kysyneet 67:aa katsastaessa että mistä pissapoika toimii, johon vaan sanoin että ei oo käytössä. Eikä inssi siihen sen kummemmin puuttunu. Tiedossa on kyllä ollu että pitäs toimia, mutta kun ilmankin on pärjänny. 
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Re: Tiesittekö muuten...
--Make67 kirjoitti:Että 1.10.1957 ja senjälkeen käyttöönotetuissa ajoneuvoissa täytyy olla toimiva tuulilasin pesulaite! Itse sitä en tiennyt eikä tiennyt kahdella edelliskerralla katsastushenkilökään, mutta tänään ahaa-elämys iski kun olin konttorilla. Eivät antaneet kuukautta enempää ajoaikaa koska pesulaite puuttuu ajoneuvosta. No, oli siihen hylkyyn osallisena se 15000 km ajettu yläpallonivel![]()
![]()
![]()
Summasummarum: On niillä kattastushenkilöilläkin ne oppimäärät jotenkin erilaisia varmaan johtuen vuosikymmenestä. Onnex on noita tekniikan uusimisia edessä muuallakin joten jätän suosiolla uusintakatsastuksen keväälle... jos vaikka sais edes sen pissapojan asennettua???
Huono tsäkä Make sulla
-Sami
-
Make67
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Tais olla mulla viimenen kerta kun käyn lauantaina katsastuksessa. Konttorilla meinaan töissä ne kaikkein nuorimmat hemmot ja niitten kans ei juurikaan keskusteluyhteyteen pääse muutakuin jonkun vian löytymisen merkeissä. Aikaisemmin oon vieny mussen katsastukseen arkipäivänä jolloin inssin ikä on ollu edes vähän auton ikää vanhempi, tiedä sitten onko auttanu asiaa???
Pannaan seisontaan huomisesta alkaen...
Pannaan seisontaan huomisesta alkaen...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 774
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Joo kyllä sillä inssiläkin on vaikutusta. Nuorena vein kupla-volkkariani katsastukseen Järvenpäähän kädet täristen. Syvä helpotuksen huokaus pääsi, kun nosto-oven avasi jokkista kupla-volkkarilla ajava viimeisen päälle volkkarimies. Ymmärtävästi hymyillen katteli melkein käsi lipassa kun nuori mies ajeli hiki otsalla volkkariaan sisään
Siinä pelko karisi samantien , toisin kuin näitten muitten inssien sattuessa katsastamaan.
Vieläkin muistelen lämmöllä sitä katsastusinssiä.
Vieläkin muistelen lämmöllä sitä katsastusinssiä.
Niin, Emmi..Emmi kirjoitti:MInä edes hädintuskin saan käydä konttorilla auto(je)n kanssa kun höpötän ja kyselen kaikkea ja viimeksikin melki ryömin Broncon etulokarin alle inssin kanssaNomutku kiinnosti! Se inssi oli kyllä tosi huumorintajuton pökkelö, että ei sen puoleen...
Olen kyllä kuullu tutulta katsastus-inssiltä et 'pahinta' on höpöttävät muijat jotka ensimmäisenä alkaa selvittämään enon kihdin tai mummon vatsavaivojen tilannetta samalla kysellen että 'eihän-siellä-vaan-mitään-vikaa-ole-ja-kun-ei-o-ehtiny-korjauttaa-kun-lapset-flunssassa-ollu-jne'..
Mut tää ehkä on jo historiaa..?? Nykyisin varmaan aika asiallista toimintaa keksimäärin..??? Jos ei lasketa esim Makelle sattunutta
Mut eipä silti..köhöm.. kyllä mäkin fb:n alla pyörin ja kuikuilin ja juttelin .. mut vasta sitte ku katsastusmies oli avannu pelin ja oli VÄHINTÄÄNKIN INNOISSAAN ku sai jytyn pelin tutkittavakseen karvanoppa-corollojen sekaan
t Sami
-
Make67
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Tähän vielä voi lisätä että edellisellä katsastuskerralla syksyllä 2004 vanhempi inssi totes takajarruletkussa ihan pienen murtuman alun, johon huikkas; "Kun ei tässä muuta vikaa oo, nääksä, täähän on hiukan murtunut, kait sä sen vaihdat talvella, Eikö?" Johon mä; TOTTAKAI ja vaihdoin kans. Eikä tarttenu mennä uudestaan näyttään! Näin olisin olettanu, että toimittas edes sen pesulaitteenkin kans.....Se pallonivel onkin sitten ihan eri juttu.
Seisonnassa on ensviikosta lähtien...
Seisonnassa on ensviikosta lähtien...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- Emmi
- Addikti
- Viestit: 433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '99 Ford Puma 1,7
- Paikkakunta: Tampere
HehSami65302 kirjoitti: Niin, Emmi..
Olen kyllä kuullu tutulta katsastus-inssiltä et 'pahinta' on höpöttävät muijat
No onneks mussa ei ole tuota sairauksienhöpötysvikaa, kunhan kyselen ja juttelen autoasioita, ja yleensähän ne on kiinnostuneita autosta kuitenkin.
Saatan kyllä kuvitella miten haastavia asiakkaita insseilläkin on...