Kampiakselin taka stefa

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Kampiakselin taka stefa

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Sopiiko tuollainen uuden mallin yksiosainen taka stefa noihin vanhemman mallin koneisiin? Nyt siis puhutaan 302:sen stefasta 260 ja 289 moottorissa.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Ei käy!
Lohkon ja 5 runkopukin rakenne erilainen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Moro

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Pystyykö koneistamaan samanlaiseksi?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Moro

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

1223 kirjoitti:Pystyykö koneistamaan samanlaiseksi?
Epäilen, mutta jos lohkossa ja runkopukissa riittävästi materiaalia niin sitten voi ehkä onnistua. Voi olla että kampiakseliakin joutuu hieman sorvaamaan. Kallista leikkiä.

Mutta miksi?
Oikein ja huolellisesti laitettu kaksiosainen taka stefa yleensä pitää hyvin.
Onhan moni kasiosainen stefa vilä tehtaan jäljiltä eikä juurikaan vuoda. Koneiden iät alkaa lähennellä jo 40 vuotta.
Miksi itse asennetut kaksiosaiset stefat alkaa vuotamaan, onko asenuksessa laiminlyöty ohjeita vai onko vastapinnat oleet likaiset ja öljyiset? Vai mikä menee pieleen?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Moro

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Omassa on kanssa tollainen kaksi osainen!
Esitin vaan kysymyksen kun tollainen tuli eteen tuolla netissä!
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Uskompa koneistamon pystyvän tekemään sen stefan paikan, kattelin itsekin viimeks kun oli mylly koukun nokassa, että jos tulee isompi remppa niin koneistutan reiän stefalle käyväksi. Ja siihen voi laittaa viellä tukilevyn lisäksi ulkopuolelle, että stefa pysyy varmasti paikallaan ilman ulos pullahdusta, urheilumieltä ja tekemään tehkää kiiruusti ennen kuin minä ennätän ensi.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin